Witam,
W dniu dzisiejszym urodził się problem. Mianowicie w nocy chciałem zobaczyć podgląd kamery, ponieważ pies szczekał niemiłosiernie, wiec postanowiłem, że zerkne nie wychodząć z wyra co się dzieje. Niestety nie mogłem zalogować się na kamerę. Podszedłem do kompa i po sambie na serwa wchodzę i chcę przeglądnąć nagranie z przed chwili - jak się okazuje wczoraj o godzinie 9:00 rano serwer zarejestrował ostatnie nagranie. No to loguje się na Qnapa przez www i tu niemiła niespodzinaka - nie można się zalogować brak okna do logowania. No to Qfinder - wyszukałem serwer i restart. Po restarcie dalej to samo ale zauważyłem w Qfinderze pod statusem Krzyzyk "Na NAS wystąpił poważny błąd. Skontaktuj się z administratorem systemu. (Foto w załączniku)
No to szybko monitor zasobów - ładnie się zalogowałem a tu lipa - BRAK DYSKU !!!
Nadmienię, że wyciągałem dyski i wkładałem od nowa, ale to nie pomogło.
Czy to oznacza śmierć dysku systemowego?
Mam Dwa dyski - pierwszy systemowy, drugi z danymi - oba jako pojedyncze wolumeny.
Co mogę zrobić i jak sprawdzić czy dysk został uszkodzony?
Nadmienię, że wcześniej serwer nie zgłaszał mi żadnych błędów - testy SMART wykonywane co tydzień, skan antywirusowy również.
Jeszcze przed wczoraj patrzyłem na stan to wszystko było na zielono z napisem "DOBRZE"
No i pytanie już na zapas:
Jeśli dysk padnięty - to jaki najlepiej kupić dysk na systemowy (pewnie już SSD) tylko do pracy ciągłej - Silas polecisz coś?
PS. EDIT:
Udało mi się zalogować przez przypadek: i okazuje się że mam wyłączoną grupę RAID1 - jest nie aktywna
Jak ja uaktywnić?
Zdjęcia spakowane w załączniku.
Wersja oprogramowania Firmware:4.3.3
Model serwera: QNAP TVS-471
W dniu dzisiejszym urodził się problem. Mianowicie w nocy chciałem zobaczyć podgląd kamery, ponieważ pies szczekał niemiłosiernie, wiec postanowiłem, że zerkne nie wychodząć z wyra co się dzieje. Niestety nie mogłem zalogować się na kamerę. Podszedłem do kompa i po sambie na serwa wchodzę i chcę przeglądnąć nagranie z przed chwili - jak się okazuje wczoraj o godzinie 9:00 rano serwer zarejestrował ostatnie nagranie. No to loguje się na Qnapa przez www i tu niemiła niespodzinaka - nie można się zalogować brak okna do logowania. No to Qfinder - wyszukałem serwer i restart. Po restarcie dalej to samo ale zauważyłem w Qfinderze pod statusem Krzyzyk "Na NAS wystąpił poważny błąd. Skontaktuj się z administratorem systemu. (Foto w załączniku)
No to szybko monitor zasobów - ładnie się zalogowałem a tu lipa - BRAK DYSKU !!!
Nadmienię, że wyciągałem dyski i wkładałem od nowa, ale to nie pomogło.
Czy to oznacza śmierć dysku systemowego?
Mam Dwa dyski - pierwszy systemowy, drugi z danymi - oba jako pojedyncze wolumeny.
Co mogę zrobić i jak sprawdzić czy dysk został uszkodzony?
Nadmienię, że wcześniej serwer nie zgłaszał mi żadnych błędów - testy SMART wykonywane co tydzień, skan antywirusowy również.
Jeszcze przed wczoraj patrzyłem na stan to wszystko było na zielono z napisem "DOBRZE"
No i pytanie już na zapas:
Jeśli dysk padnięty - to jaki najlepiej kupić dysk na systemowy (pewnie już SSD) tylko do pracy ciągłej - Silas polecisz coś?
PS. EDIT:
Udało mi się zalogować przez przypadek: i okazuje się że mam wyłączoną grupę RAID1 - jest nie aktywna
Jak ja uaktywnić?
Zdjęcia spakowane w załączniku.
Wersja oprogramowania Firmware:4.3.3
Model serwera: QNAP TVS-471