Witam.
Mam w swoim Qnap 209 Pro II zainstalowane 2 dyski Seagate ST31000340SV SV16. Stworzyłem przy inicjacji systemu "liniowy wolumen dysku". Wszystko jak do tej pory działało OK,ale po aktualizacji oprogramownia w swoim Qnapie do wersji 2.1.2 build 1031T, po wejściu w "konfiguracja urządzenia/Dysk SATA" w tabeli "informacje SMART" widnieje napis "nieprawidłowy". Zmartwiło mnie to bardzo, ale zrobiłem "Skanowanie uszkodzonych bloków" i test przeszedł do końca, jednak nadal w informacjach SMART wyświetla się komunikat "nieprawidłowy". W logach systemu zdarzeń widnieje tylko informacja o rozpoczęciu skanowania "bad blocks" i o ukończeniu testu. Nie ma żadnych informacji o wykrytych błędach. Kiedy wchodzę w zakładkę "Narzędzia Systemowe/SMART Twardego dysku" i zmieniam dysk na dysk 2 pojawia się informacja "Nieprawidłowy. Wykryto błędy na dysku. Zaleca się wymianę dysku." Próbowałem robić test prędkości dysku, ale pojawia się informacja "Poważne lub nieznzne błędy dysku".
Co to może znaczyć? Jakiś błąd na dysku który da się usunąć, czy po prostu dysk kończy żywot. Jeśli to drugie, to bardzo mnie to niepokoi, ponieważ dyski pracują u mnie od lipca i nie powinny robić kłopotów.
Dołączam do tematu zrzuty ekranu z informacjami jakie mi się wyświetlają, może pomogą ogarnąć problem. Co z tym dalej robić? Miał ktoś podobny problem? Mam nadzieję, że uda się to rozwiązać bez wysyłania dysków na reklamację oraz bez konieczności utraty danych.
Pozdrawiam z nadzięją na pomoc w rozwiązaniu problemu.
Viking.
Mam w swoim Qnap 209 Pro II zainstalowane 2 dyski Seagate ST31000340SV SV16. Stworzyłem przy inicjacji systemu "liniowy wolumen dysku". Wszystko jak do tej pory działało OK,ale po aktualizacji oprogramownia w swoim Qnapie do wersji 2.1.2 build 1031T, po wejściu w "konfiguracja urządzenia/Dysk SATA" w tabeli "informacje SMART" widnieje napis "nieprawidłowy". Zmartwiło mnie to bardzo, ale zrobiłem "Skanowanie uszkodzonych bloków" i test przeszedł do końca, jednak nadal w informacjach SMART wyświetla się komunikat "nieprawidłowy". W logach systemu zdarzeń widnieje tylko informacja o rozpoczęciu skanowania "bad blocks" i o ukończeniu testu. Nie ma żadnych informacji o wykrytych błędach. Kiedy wchodzę w zakładkę "Narzędzia Systemowe/SMART Twardego dysku" i zmieniam dysk na dysk 2 pojawia się informacja "Nieprawidłowy. Wykryto błędy na dysku. Zaleca się wymianę dysku." Próbowałem robić test prędkości dysku, ale pojawia się informacja "Poważne lub nieznzne błędy dysku".
Co to może znaczyć? Jakiś błąd na dysku który da się usunąć, czy po prostu dysk kończy żywot. Jeśli to drugie, to bardzo mnie to niepokoi, ponieważ dyski pracują u mnie od lipca i nie powinny robić kłopotów.
Dołączam do tematu zrzuty ekranu z informacjami jakie mi się wyświetlają, może pomogą ogarnąć problem. Co z tym dalej robić? Miał ktoś podobny problem? Mam nadzieję, że uda się to rozwiązać bez wysyłania dysków na reklamację oraz bez konieczności utraty danych.
Pozdrawiam z nadzięją na pomoc w rozwiązaniu problemu.
Viking.