Problem z QNAP 109 PRO :((( - przestał reagować...

mizgal

Entry Technician
Q Associate
12 Październik 2008
32
1
8
43
QNAP
TS-109/209 Pro
Ethernet
802.11n (Wi-Fi 4)
Witam,

mam taki oto problem - QNAP 109 PRO z Dyskiem SAMSUNG BARRACUDA 7200.11 750GB i FW w ostatniej stabilnej wersji. Działało to przez cały czas bardzo dobrze - bez problemów - naprawdę super.

Ale wczoraj NAS zaczął regularnie padać. Miał problemy ze startem (po kilka razy) SMART w panelu pokazywał ze status dysku jest NORMAL i zalecał "scan disk". Robiłem testy i zgłaszał sie READ ERROR - a sam scan disk nigdy uruchomiony z panelu nie ruszył.

Pomyślałem że to za dużo rzeczy uruchomionych na raz go obciążyło...wyłączyłem prawie wszystkie usługi... na koniec zrobiłem update firmwareru bo zaczał dziwne rzeczy pokazywać w FINDERZE. po aktualizacji NAS w ogóle się nie podniósł - uruchamia dysk - ale cały czas mryga czerwono/zielone światełko i nic nie mogę z nim zrobić :( kolejne restarty nie.

Na dysku mam bardzo ważne pliki i nie mogę sobie pozwolić na ich utratę.

****NOWE
Wymieniłem firmware w dysku. NAS go ładnie podniósł - wszystko śmigało. W zakładce od sprzętu jednak SMART powiedział że są błędy i zaleca wymianę dysku oraz scan check. Rozpocząłem scan check i po chwili warkotu dysk zamarł. NAS mryga na czerwono.

Co z tym fantem dalej robić?



z góry dzięki
Mizgal