Pomoc Przenoszenie profilu Usera na dysk FTP

te0dor

Passing Basics
Beginner
28 Lipiec 2014
22
1
5
3
44
QNAP
TS-x20/TS-x21
Ethernet
40 GbE
Witam wszystkich. Jestem nowicjuszem na forum wiec prosze o wyrozumialość.
Mam bardzo trudny orzech do zgryzienia, musze w firmie zadbać o bezpieczenstwo danych na kompach.
Koncepcja narzucona przez szefa jest taka :

SOFT :
systemy windows xp, windows vista, windows 7


zrobic tak by profile uzytkownikow znajdowaly sie na dysku FTP a nie na lokalnym komputerze
zrobic to bez uzywania windows server, uslug domenowych i active directory
zablokowac zapis na dysku c - to akurat wiem.

jednym słowem zrobic nie możliwe

szukałem rozwizan i znalazłem taki artykuł , pod linkiem
How to Move your Windows User Profile to another Drive | Core Dump

po analizie artykułu i testach pierwsze wnioski

- nie udało mi sie zrobic tego na xp, nie moglem zrobic polaczenia
- w xp brakuje funkcji (domyslnie) mklink, po instalacji dodatkow serwereowych, mozna zastosowac polecenie linkd, ktore dziala jak opisane w artykule mklink

Hardware :
- QNAP TS-121 - a na nim FTP
- windows xp,

problemy :

- komunikat bledy mowi ze system plikow na FTP musi byc NTFS, aby zrobic polaczenie (linkowe) plikow na komputerze HDD, z folderem na FTP
- inny artykuł mowi ze nie da sie zrobic takiego polaczenia w sieci. Rozwiazalem to unstalujac FTP drive, emuluje udzial FTP jako dysk. pozostal problem strony kodowej plikow i systemu NTFS

wszystko testuje na swoim QNApie TS-121

moje pytanie, czy można sformatowac dysk w TS-121 by było NTFS ? albo tylko jeden wybrany udzial

a moze ktos ma iny pomysł jak to rozwiazac ? :)
 
moje pytanie, czy można sformatowac dysk w TS-121 by było NTFS ? albo tylko jeden wybrany udzial
Nie, QNAP to Linux i pracuje w systemie plików EXT3 bądź EXT4.

Do takich rzeczy jest domena, jak ktoś się upiera to niech klika https://www.samba.org/samba/docs/man/Samba-HOWTO-Collection/samba-pdc.html