Pytanie o Ram do TS-251+

adam4403

Nowy użytkownik
Noobie
14 Styczeń 2021
14
0
1
56
QNAP
null
Ethernet
100 Mbps
Witam.Proszę o radę bo jestem "zielony" w temacie serwerów NAS.Niedawno zakupiłem od znajomego TS-251+z myślą o uporzadkowaniu sporej już biblioteki zdjęć i filmów rozrzuconych po różnych dyskach zewnętrznych.I tutaj pojawił się problem.Za każdym razem gdy chcę przejrzeć jakiś film lub ogólnie robię coś na serwerze,robocik Qboost informuje że jest mało pamięci wskażnik RAM często przekracza 80%.Tutaj moje pytanie.Czy dodanie pamięci RAM pomoże?Jaką pamięć polecacie do mojego NAS TS-251+?Nominalnie mam tylko 2GB Czy rozbudowa do 8GB ma sens?Czy lepiej zastosować jedną kość 8GB czy 2 x 4GB
Na Amazonie znalazłem coś takiego.
Zrzut ekranu 2021-01-15 o 18.13.58.png

Lub:
Zrzut ekranu 2021-01-15 o 18.15.29.png

co myślicie?Czy takie będą pasowały do mojego TS-251+?A może wystarczy tylko jedna 4GB.
Proszę o pomoc i radę.
 
Witaj;

Mam dokładnie ten sam model NAS co Ty. Kupowałem z 2GB ram ale od razu zakupiłem 8GB (2 x po 4GB) i wymieniłem na samym początku. Z tego co pamiętam musisz kupić dwie kości po 4GB żeby system poprawnie działał (jeżeli decydujesz się na opcję 8GB). Osobiście kupiłem kości firmy Transcend dokładnie takie TS512MSK64W6H 4GB DDR3L SO-DIMM Std Profile Memory. Transcend dlatego, że takie kości Qnap montuje w tych NASach. Kupione na angielskim eBay (z racji zamieszkania).
Na youtube masz filmiki jak wymienić kości tylko, moja rada, dokładnie się przypatrz bo ja robiłem krok po kroku i okazało się, że niepotrzebnie kilka dodatkowych śrub wykręciłem - koleś który objaśniał chyba sam się dopiero uczył jak rozebrać urządzenie i dobrać się do pamięci.
I jak masz kasę to inwestuj od razu w 8GB. Po co dwa razy rozkręcać urządzenie :)
Pozdrawiam
 
Dzięki za info.Sprawdziłem na Amazonie.Ta pamięć jest dostępna do zakupu.Jednak jest sporo negatywnych komentarzy że pada po paru miesiącach.Gdzie można znaleźć stronę z dydykowanym RAM do TS-251+?