Pomoc QNAP i ransomware

cr00x

Passing Basics
Beginner
22 Luty 2017
13
5
3
41
QNAP
TS-x51+
Ethernet
1 GbE
Cześć,
jak proponujecie przechowywać dane na QNAPie aby były bezpieczne od ransomware?
Chodzi oczywiście o typową konfigurację w małym biurze rachunkowym. Gdzie robimy kopie zapasowe na QNAPa i po części przechowujemy na nim współdzielone dane.
Macie może jakieś swoje sprawdzone rozwiązania?
Mi na myśl przychodzi kilka pomysłów ale nie mam doświadczenia i wolałbym nie popełniać niepotrzebnych błędów.
 
Chyba nakręcasz sobie tylko licznik na postach - bo nie o taką odpowiedź mi chodziło.
Nie szukałem antywirusa tylko sposobu na przechowywanie danych do których RansomWare nie wejdzie. I wielkość firmy nie ma tutaj nic do rzeczy.

Moje pomysły to:
- kopie zapasowe przez aplikacje Xopero (+wersjonowanie)
- korzystanie z aktówki Xopero (+wersjonowanie)
- korzystanie z Qsync + Migawki
- FileSharing(SMB) + Migawki
Nie wiem tylko jak skonfigurować migawkę na ewentualność RansomWare

Macie może jakieś inne pomysły?
 
Wyjaśniam takie zagrożenia są przygotowywane pod konkretnego klienta by wyciągnąć kase zaczyna się od scareware i musisz zrobić klik ja proponuje zabezpieczyć się przed tym klik bo tu zaczynają się klopoty qnap nie kliknie tylko czlowiek pozdrawiam
 
rozmawiamy o trojanie i takiego usuwa antywirus ogólnie znane są te trojany i to jest podstawa schody zaczynają się gdy ktoś sobie Ciebie wezmie na cel a to jest malo prawdopodobne oceniam że masz takie same szanse jak wygrać w totka.
A kopie robimy zawsze to też podstawa nie widzę potrzeby by robić kolejne bo w sieci śmiga jakiś trojan :)
 
Nie chcę się z Tobą sprzeczać o możliwości zainfekowania. Ty wiesz swoje, ja wiem swoje.
Zadałem pytanie innego typu - i dość mocno schodzimy z tematu. Nie temu ma służyć te forum.

Powracając do sednum sprawy - jeżeli masz zasoby współdzielone na QNAPie (SMB), to one niestety też padają ofiarą RansomWare.
Dlatego pomysł jaki mam, to stosowanie Migawek.