Witam
Mam trochę dziwny problem z moim TS-251+. Od kilku dni traci on widoczność w sieci lokalnej. Nie można wtedy połączyć się w żaden sposób, przez Web UI, SSH, FTP, Qfile, nie działa też plex. Jedynym sposobem połączenia się jest ręczne wyłączenie i ponowne włączenie przyciskiem power. Działa on wtedy przez jakiś czas, może kilka godzin po czym znowu go nie widać.
Zauważyłem, że jak pinguje jego lokalne IP to jest dostępny cały czas ale jak działa dobrze to ping wynosi ok 0.2ms, a w momencie gdy nie można się z nim połączyć jest to 3.5ms. Zmiana może niewielka ale dziwna, za każdym razem tak samo. Ping po kablach.
Nie zmieniłem nic w ustawieniach co mogłoby spowodować takie zachowanie. Update firmware też zrobiłem dopiero po zauważeniu problemu. Wczoraj też odłączyłem go od internetu usuwając bramę lokalną i DNS - myślałem, że to może być problemem.
Dziś rano po resecie zalogowałem się przez web UI i po jakimś czasie wyskoczył taki error:
Qnap podłączony jest do switcha wraz z innymi urządzeniami i tylko z nim jest problem. Próbowałem zmienić kabel sieciowy i port w switchu.
Resource Monitor nie pokazuje żeby serwer był zbyt zajęty.
Macie jakieś pomysły jak to zdiagnozować?
QTS 5.0.0.1986
Mam trochę dziwny problem z moim TS-251+. Od kilku dni traci on widoczność w sieci lokalnej. Nie można wtedy połączyć się w żaden sposób, przez Web UI, SSH, FTP, Qfile, nie działa też plex. Jedynym sposobem połączenia się jest ręczne wyłączenie i ponowne włączenie przyciskiem power. Działa on wtedy przez jakiś czas, może kilka godzin po czym znowu go nie widać.
Zauważyłem, że jak pinguje jego lokalne IP to jest dostępny cały czas ale jak działa dobrze to ping wynosi ok 0.2ms, a w momencie gdy nie można się z nim połączyć jest to 3.5ms. Zmiana może niewielka ale dziwna, za każdym razem tak samo. Ping po kablach.
Nie zmieniłem nic w ustawieniach co mogłoby spowodować takie zachowanie. Update firmware też zrobiłem dopiero po zauważeniu problemu. Wczoraj też odłączyłem go od internetu usuwając bramę lokalną i DNS - myślałem, że to może być problemem.
Dziś rano po resecie zalogowałem się przez web UI i po jakimś czasie wyskoczył taki error:
Qnap podłączony jest do switcha wraz z innymi urządzeniami i tylko z nim jest problem. Próbowałem zmienić kabel sieciowy i port w switchu.
Resource Monitor nie pokazuje żeby serwer był zbyt zajęty.
Macie jakieś pomysły jak to zdiagnozować?
QTS 5.0.0.1986