Pomoc QNAP TS-231P - jak uaktywnić SSL zakupiony w nazwa

rrud

Nowy użytkownik
Noobie
10 Październik 2024
6
0
1
50
QNAP
TS-219P
Ethernet
1 GbE
Pomóżcie proszę, bo nie mam pojęcia jak to załatwić. Poprzedni administrator się wyautował i zostawił NAS QNAP TS-231P z zakupionym, ale nie uaktywnionym SSL.
Certyfikat SSL w wersji RSA został zakupiony w nazwa.pl, ale nie wiem jak go uaktywnić. Nazwa.pl twierdzi, że wysłała mail weryfikujący na adres admin@tumojadomena.myqnapcloud.com, ale nie wiem jak tego maila odczytać.
Piszą mi, że alternatywnie można dodać rekord TXT do konfiguracji DNS domeny, ale też nie wiem, gdzie tego szukać dla takiej domeny.
Pobrałem 3 pliki RootCA : certumca-ctncasha2.pem, gscasha2.pem oraz nazwasslsha2.pem, ale też nie wiem co dalej...
Jak dziecko we mgle... Nie mam żadnego doświadczenia z myqnapcloud.
Pomóżcie
nazwa.pl SSL.png
 
LetsEncrypt zadziałało. Odświeżyło cert do stycznia.
Ale poprzedni administrator zakupił za niemałe pieniądze SSL RSA u tych z nazwa.pl
Skoro został zakupiony (nie do końca rozumiem dlaczego - może dla ochrony adresów IP) to chciałbym go jednak zastosować.
Tylko, że tu wracam do początku tego wątku i pytam jak tego dokonać?
 
Ale poprzedni administrator zakupił za niemałe pieniądze SSL RSA u tych z nazwa.pl
to i na dodatek w starszym standardzie RSA zamiast w ECDSA ..

masz wczytać cert, klucz prywatny i cert pośredni (root ca) w standardzie X.509 PEM
Replacing the Server Certificate | QTS 5.0.x , punkt 6.

póki nie zakończysz procedury z nazwa.pl nie dostaniesz certa i jego klucza.

w jakim standardzie są dostarczane pliki przez tego dostawce nie wiem (bo .. nie używam), ale pewnie ktoś już to robił w internecie.

powodzenia!

ja bym starał się wycofać z tej transakcji.
 
Dzięki za wszystkie Twoje wyjaśnienia i porady. Obawiam się, że wycofać się nie będzie łatwo, bo transakcja zakupu była wykonana chyba w lipcu.