Pomoc Qsync i niedziałająca kontrola wersji

michalz

Nowy użytkownik
Noobie
3 Sierpień 2016
4
0
1
23
QNAP
Ethernet
1 GbE
Cześć,

Moje urządzenie to QNAP TS219P+. Wersja oprogramowania 4.2.1 Bulid 20160601.

Uruchomiłem usługę Qsync. Foldery grupowe znajdują się w folderze Qsync. Foldery użytkowników w homes/user/Qsync. Ani w jednym ani w drugim przypadku nie działa jednak kontrola wersji, mimo tego, że jest włączona z zaznaczoną opcją dla wszystkich folderów. Okienko historii wersji jest puste, gdy chce odtworzyć jakiś plik. Kontrola wersji jest ustawiona na 8 plików wstecz.

upload_2016-8-3_18-17-9.png


upload_2016-8-3_18-21-31.png



Czym może to być spowodowane?

M.
 
Jeśli pytasz o to czy pliki się synchronizują między Qnapem i katalogami użytkowników na dyskach twardych to tak. Plik się zmienia na Qnapie po jego modyfikacji, ale nie pozostaje jego poprzednia wersja.
 
Nie miałem potrzeby tego wcześniej sprawdzać ale faktycznie na jakimś etapie u mnie przestał tworzyć pliki kontroli wersji. Pomogło wyłączenie wszystkich opcji i odpalenie od nowa.
Sprawdź dostępne miejsce na dysku. Jeśli będzie go zbyt mało niektóre rzeczy przestają działać. To oczywiście tylko moje spostrzeżenie a nie prawda objawiona przez Qnap :)i nie chodzi o jakąś konkretną ilość tylko pewną proporcję zajętości przestrzeni. Przy dużym vol. 1TB może być już za mało. Ja doświadczyłem przy 5TB volumenie, że poniżej 800GB wolnego zaczynają się kłopoty. Np. regularnie wyłącza mi się obsługa automatycznego transkodowaniem w podpiętych folderach.
 
  • Lubię to
Reakcje: Silas Mariusz
Nie miałem potrzeby tego wcześniej sprawdzać ale faktycznie na jakimś etapie u mnie przestał tworzyć pliki kontroli wersji. Pomogło wyłączenie wszystkich opcji i odpalenie od nowa.
Sprawdź dostępne miejsce na dysku. Jeśli będzie go zbyt mało niektóre rzeczy przestają działać. To oczywiście tylko moje spostrzeżenie a nie prawda objawiona przez Qnap :)i nie chodzi o jakąś konkretną ilość tylko pewną proporcję zajętości przestrzeni. Przy dużym vol. 1TB może być już za mało. Ja doświadczyłem przy 5TB volumenie, że poniżej 800GB wolnego zaczynają się kłopoty. Np. regularnie wyłącza mi się obsługa automatycznego transkodowaniem w podpiętych folderach.

Poszedłem za Twoją radą i zwolniłem trochę miejsca, dochodząc do 12% wolnego i kontrola wersji zaczęła działać, a przynajmniej działa w folderach indywidualnych, bo jak nie korzystam z grupowych - korzystają inni. Natomiast jestem pewien, że jak uruchamiałem usługę 2 tygodnie temu to miałem, więcej wolnego miejsca wolnego niż teraz i to i tak nie działało. Pozostaje obserwować.

Natomiast mam jeszcze inny problem. Użytkownik przy próbie udostępnienia podfolderu, w folderze grupowym (który sam tworzył), dostaje komunikat, że nie może udostępnić folderu, który ktoś jemu udostępnił. To jest jego folder i on go udostępniał, nikt inny.