Entry Technician
Q Associate
1 Marzec 2011
Wrocław
QNAP
TS-x53
Ethernet
1 GbE
Szukam i szukam i nigdzie znaleźć nie mogę czy QNAP, a jeśli tak, to w których modelach i czy przy każdym rodzaju wolumenu (a storage pool?) obsługuje TRIM w dyskach SSD.

Czekam jeszcze na oficjalną odpowiedź z supportu, bo napisałem do nich dopiero wczoraj, ale mam obawy, że obsługi TRIM nie ma.

Chciałem sobie złożyć RAID5 z SSD i choć wiem, że NIC, CPU i magistrala będzą wąskim gardłem to jednak przeważa u mnie chęć "usłyszenia" 100% ciszy w pokoju, a 4 x WD Redy jednak dość mocno szemrają, a i ich głowice szurają czasem bardzo mocno.

Ktoś ma jakieś info o TRIM w SSD w QNAP-ach?

• Lubię to
Reakcje: kaktus
W 2010 roku nie było obsługi Trim'u:
How To Get wiper.sh Running On QNAP Storage Devices To TRIM SSDs?

AFAIK teraz już jest. Było to opisane w kilku recenzjach.
A tu prosze manual:
Cache Acceleration
Setting Space Reclamation and SSD Trim

Space Reclamation allows you to reclaim space from deleted files to increase free space for storage pools, while SSD Trim enables the SSD to handle garbage collection overheads and improves future Write performance.

Click "Global Settings" (the "setting" icon next to "?" on the top-right side of the screen) to enable the function and its schedule. You will see two settings for Space Reclamation and SSD Trim:
  • Auto reclaim and SSD trim schedule: the thin provisioning space reclamation will be started based on the schedule you set in order to reclaim space and increase free space for storage pools.
  • Schedule: Set the Space and Reclamation and SSD Trim schedule.

Note:
  • For larger block, sequential I/O operations such as video streaming, the hit rate is lower, and by default, they are not recorded in the cache space. If you need to record such operations, please cancel this setting, but please remember that after this setting is cancelled, more cache space and computing resources will be consumed for such operations.
  • Not all applications can benefit from a SSD cache. Please make sure that the SSD cache is supported by your applications.

• Lubię to
Reakcje: kaktus
U mnie działa w x51 na dysku single :/
Przynajmniej tak krzyczy w nocy
Upload 2015 10 19 19 2 38

Dobra, chyba już wiem.

@Silas Mariusz pisał wcześniej o helpie do "Cache Acceleration" i na tej stronie faktycznie jest "Setting Space Reclamation and SSD Trim". Wydaje się więc oczywiste, że dotyczy to opcji cache'owania na SSD.
Tymczasem ustawienia Space Reclamation i TRIM dotyczą zwykłego dysku też (mam te opcje na zwykłych talerzach) i są we właściwościach dysku, a nie w "Cache Acceleration".

Po prostu opisana ta funkcja jest moim zdaniem fatalnie i do tego w złym miejscu.

To tylko moje przypuszczenia, prawie graniczące z pewnością. Zadałem dodatkowe pytanie supportowi i czekam na info.
Tymczasem rozglądam się za SSD do kupna, bo po przeczytaniu warranty Cruciala odechciało mi się brać MX200 i mam nowy temat do ogarnięcia :/

OT-ując, BX100 do desktopów spisują się znakomicie. Chciałem MX200, ale:

"Crucial, at its option, will repair, replace, or provide a credit or refund of either the original purchase price or *fair market value*, whichever is lower, of any product that is determined by Crucial to be defective during the applicable warranty period" (uk.crucial.com - Micron Consumer Products Group - Warranty/Terms and conditions of sale) mnie zniechęciło. Wycenią mi dysk po dwóch latach na 30 dolców i tyle będzie z 3-letniej gwarancji.

Przyglądam się SanDiskowi, który nie robi takich obostrzeń:
"SanDisk może naprawić dany produkt, dostarczyć jego odpowiednik; gdyby jednak nie było możliwe naprawienie lub wymiana produktu, wtedy SanDisk zwróci cenę nabycia" (http://www.sandisk.com/Assets/Umbraco/SandiskSupport/UserGuides/smlw_polish.pdf).
A teraz nie OT-ując i pingując innych (stąd nowy post), dostałem oficjalną odpowiedź z supportu QNAP-a:

"This is a mistake in our manual - it is in cache acceleration section ,but it apply for general usage of SSD in the nas."

Czyli hell yea!

Mogą Cię zainteresować