Pomoc ustawienie skanowania na serwer

tomsaid

Nowy użytkownik
Noobie
5 Styczeń 2015
9
3
3
41
QNAP
TS-x31
Ethernet
802.11a (Wi-Fi 2)
Witam, jestem od dziś posiadaczem QNAP TS-231. Z uwagi na to że jestem laikiem jeśli chodzi o kwestie związane z siecią/serwerami, moje pytania mogą być niemądre:). Obecnie problem mam następujący: mój serwer jest podłączony do sieci lokalnej. Do tej pory (wcześniej miałem inny serwer NAS), jak chciałem, ustawić swoje urządzenia wielofunkcyjne (Brother MFC J6510 DW oraz KYOCERA FS 1035) tak aby skanowały do konkretnego folderu na dysku sieciowym, to konfigurowałem ww. urządzenia przez przeglądarkę internetową tworząc odpowiedni profil i wpisując w niego IP serwera plików, odpowiednią ścieżkę dostępu i hasło. Teraz próbowałem skonfigurować dostęp w taki sam sposób, ale nie działa - wyskakuje błąd. Czy możecie mi jakoś pomóc?:)
 
Tylko taka odpowiedź nic mi nie daje. Mam dwa urządzenia wielofunkcyjne z czego tylko jedno (Kyocera) udaje mi się skonfigurować w ww. sposób. Myślałem że to może kwestia ustawień serwera, ale nie znam się. Tak czy inaczej dzięki za próbę pomocy.
 
FYI: miałem 3 rożne drukarki (Kyo, HP i cos tam jeszcze)
Zrobiłem folder skaner, udostępniłem go dla usera skaner z hasłem skaner (samba)
w panelu zarządzającym każdej z tych drukarek, ustawiłem ze ma skanować do IP_NAS ścieżka skaner i dane logowania skaner/skaner
reszta ustawień w stylu nazwa skanowanego pliku itp
po ponownym uruchomieniu drukarki działa piknie :D
 
No ja tak właśnie zrobiłem tak jak piszesz w stosunku do Brothera i do Kyocery - Brother nie działa Kyocera działa. Na starym serwerze działały obydwie:). No ale trudno się mówi, ostatecznie Kyocera ważniejsza bo na niej wszystko się w biurze skanuje, a jakby co to z brothera można zeskanować bezpośrednio na komputery w sieci więc dramatu nie ma:). Nie wiem tylko dlaczego nie działa:(.