Po ataku ransomware status dysku wyświetla Błąd odczytu / zapisu dysku - choć test przechodzi bez żadnych problemów. Restart nie pomaga.
Rozumiem, że tak się zdarza i dysk, tak czy siak do wymiany ?
Jeżeli tak to:
mam teraz dwa dyski w rajd 1 po 2T chciałbym je zmienić na większą pojemność zatem kupuję ten sam typ ale o większej objętości, najpierw wymieniam ten uszkodzony. Nas sobie grzecznie przebuduje wszystko, później wymieniam dobry ale o mniejszej pojemności i sytuacja się powtarza po czym QNAP sobie pracuje bezproblemowo dalej ?
Czy powinienem jeszcze o czymś pamiętać ?
I ostatnie pytanie.
NAS ma dwie zatoki - patrząc "na wprost" jak mam zidentyfikować w której zatoce jest jaki dysk ?
Mam do wymiany napęd 1 - będzie pierwszy licząc od lewej ( patrząc jak powyżej ) ?
Czy po prostu wyjąć pierwszy lepszy i zobaczyć którego brakuje ?
Pozdrawiam.
Adam.
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3.1315 Build 20200611
Model serwera: QNAP TS-220
Rozumiem, że tak się zdarza i dysk, tak czy siak do wymiany ?
Jeżeli tak to:
mam teraz dwa dyski w rajd 1 po 2T chciałbym je zmienić na większą pojemność zatem kupuję ten sam typ ale o większej objętości, najpierw wymieniam ten uszkodzony. Nas sobie grzecznie przebuduje wszystko, później wymieniam dobry ale o mniejszej pojemności i sytuacja się powtarza po czym QNAP sobie pracuje bezproblemowo dalej ?
Czy powinienem jeszcze o czymś pamiętać ?
I ostatnie pytanie.
NAS ma dwie zatoki - patrząc "na wprost" jak mam zidentyfikować w której zatoce jest jaki dysk ?
Mam do wymiany napęd 1 - będzie pierwszy licząc od lewej ( patrząc jak powyżej ) ?
Czy po prostu wyjąć pierwszy lepszy i zobaczyć którego brakuje ?
Pozdrawiam.
Adam.
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3.1315 Build 20200611
Model serwera: QNAP TS-220