Cześć, jestem Maciek szczęśliwy posiadacz TS 231 i TS 473
Dzisiaj dotarł do mnie nowy nabytek w postaci TS 473, chciałem go uruchomić w tym celu uruchomiłem TSa z nowym dyskiem, wstępnie go skonfigurowałem, po czym chciałem przełożyć moje dwa dyski z TS 231 i tu rozpoczyna się mój dramat.
Postępowałem zgodnie z zaleceniami QNAPa,
Zaktualizowałem soft do najnowszego, uruchomiłem TS 473 pierwszy raz z jednym dyskiem i następnie,
1. Wyłączyłem QNAPa
2. Wyjąłem dysk który był potrzebny do pierwszego uruchomienia
3 Włożyłem dwa stare dyski pracujące w RAID1 (mirror) w TS 231
4 Uruchomiłem ponownie QNAPa
5 Qnap fizycznie widzi dyski, ale nie widzi żadnej zawartości w tym moja prośba o pomoc, co mam zrobić żeby zobaczyć zawartość dysków? To znaczy nie widzi woluminu, prosi o utworzenie nowego, czy to normalne, czy jak utworze nowy wolumin to nie utracę danych.
Dodam jeszcze że po włożeniu dysków z powrotem do TS 231 QNAP przestał widzieć zawartości.
Proszę o pomoc do poniedziałku muszę się dostać do danych na QNAPie, a nie mam pojęcia jak teraz z tego wybrnąć.
Czy jest jakaś możliwość żeby sprawdzić czy dane są na tych dyskach, czy wszystko jakimś cudem się skasowało.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Wersja oprogramowania Firmware: TS 231 4.3.6, TS 473 4.5.1.1465 build 20201024
Model serwera: QNAP TS-231 i TS-473
Dzisiaj dotarł do mnie nowy nabytek w postaci TS 473, chciałem go uruchomić w tym celu uruchomiłem TSa z nowym dyskiem, wstępnie go skonfigurowałem, po czym chciałem przełożyć moje dwa dyski z TS 231 i tu rozpoczyna się mój dramat.
Postępowałem zgodnie z zaleceniami QNAPa,
Zaktualizowałem soft do najnowszego, uruchomiłem TS 473 pierwszy raz z jednym dyskiem i następnie,
1. Wyłączyłem QNAPa
2. Wyjąłem dysk który był potrzebny do pierwszego uruchomienia
3 Włożyłem dwa stare dyski pracujące w RAID1 (mirror) w TS 231
4 Uruchomiłem ponownie QNAPa
5 Qnap fizycznie widzi dyski, ale nie widzi żadnej zawartości w tym moja prośba o pomoc, co mam zrobić żeby zobaczyć zawartość dysków? To znaczy nie widzi woluminu, prosi o utworzenie nowego, czy to normalne, czy jak utworze nowy wolumin to nie utracę danych.
Dodam jeszcze że po włożeniu dysków z powrotem do TS 231 QNAP przestał widzieć zawartości.
Proszę o pomoc do poniedziałku muszę się dostać do danych na QNAPie, a nie mam pojęcia jak teraz z tego wybrnąć.
Czy jest jakaś możliwość żeby sprawdzić czy dane są na tych dyskach, czy wszystko jakimś cudem się skasowało.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Wersja oprogramowania Firmware: TS 231 4.3.6, TS 473 4.5.1.1465 build 20201024
Model serwera: QNAP TS-231 i TS-473