Pomoc Dziwne zachowanie kamery - problem z wifi

maks87

Network Architect
Q's Professional
20 Lipiec 2012
448
2
69
28
37
Warszawa
QNAP
TS-x73
Ethernet
1 GbE
Na wstępie napiszę, że temat (chyba) nie dotyczy wprost QNAPa, ale być może ktoś z Was wpadnie na pomysł co jest nie tak.

W domu mam podłączone dwie kamerki do QVR Pro, obie działają w sieci po wifi. Jedna to Dahua C26 i z tą nie ma żadnego problemu. W QVR jest ten model na liście więc ją tak dodaje.
Druga to kamerka Xiaomi YI Home 1080p, której oczywiście na liście nie ma. Ale wgrałem do niej alternatywny soft i w QVR łączę się z nią po onvif. I najpierw myślałem, że to właśnie wina tego, że kamerka jest "niekompatybilna" ale to chyba jednak nie to. A problem o którym piszę polega na tym, że kamera "co chwila" traci łączność z QVR. Wygląda to mniej więcej tak:
qvr_2.jpg


qvr_1.jpg


To screeny z dwóch ostatnich dni, ale obserwują to od dłuższego czasu i codziennie wygląda to podobnie. Ogólnie da się zauważyć, że przerwy występują w ciągu dnia, mniej więcej w godzinach 8-20, natomiast w nocy nie ma ich w ogóle (dolny wykres) albo pojawiają się sporadycznie (górny wykres).

Ktoś ma pomysł co może być nie tak? Próbowałem korelować to z godzinami mojego przebywania w tym pokoju co kamerka, korzystania z telefonu czy komputera po wifi itd, ale żadnej korelacji nie znalazłem. Również QNAP w tych godzinach nie robi nic nadzwyczajnego, pracuje tak samo jak cały czas.

Ponieważ kamerka jest podłączona do AP Ubiquiti to wrzucam jeszcze wykres "zadowolenia wifi" dla kamerki z ostatniej doby:
unifi.jpg

Widać tutaj, że faktycznie w tych godzinach nie wynosi ono 100%.
Na jutro planuję jeszcze przeprowadzić test długiego pinga aby sprawdzić czy kamerka w ogóle wylatuje z wifi (wydaje mi się, że nie) czy w tych momentach tylko pojawia się duże opóźnienie.

Już zaczynam podejrzewać, że to może jakiś router czy inne urządzenie np. u sąsiada wprowadza jakieś zakłócenia.

Zmiana kanału na inny? Co jeszcze można testowo wykonać, macie jakieś pomysły? Jak ewentualnie namierzyć co jest źródłem zakłóceń?
 
A problem o którym piszę polega na tym, że kamera "co chwila" traci łączność z QVR.
no to skąd wiesz, że to nie to?
I najpierw myślałem, że to właśnie wina tego, że kamerka jest "niekompatybilna"
podłącz ją po LAN i zobacz.
Monitoruj ping.
Jeśli kamera nie zrywa połączenie to zwyczajnie coś nie tak z kompatybilnością czy ONVIF.
 
Po LAN kamery nie podłączę bo ona ma tylko wifi.

Ale tak jak pisałem, zrobiłem właśnie testy pingów i problem raczej nie jest po stronie kamery tylko coś jest nie tak z moją siecią wifi.
Puściłem pingi do kilku urządzeń w sieci i te podłączone po kablu odpowiadają bez problemu. Natomiast te co działają na wifi w tych samych momentach mają wydłużone odpowiedzi albo ich brak. Poniżej przykład dla jednego z urządzeń:
1647943118617.png


Na kontrolerze Unifi dla innych urządzeń wykres "zadowolenia" wygląda podobnie jak ten co wrzucałem w pierwszym poście.

Gdyby taka sytuacja miała miejsce całą dobę to bym pomyślał, że może któreś z urządzeń w mojej sieci "jest uszkodzone" albo router lub AP nie wyrabia. Ale to ewidentnie ma miejsce w godzinach ok. 8-20, więc wygląda mi na zakłócenia od jakiegoś innego urządzania. Być może sąsiad w tych godzinach coś odpala?

Spróbuję zaraz stworzyć nową sieć wifi na innym kanale, przepnę tam jedno testowe urządzenie i zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądała.
 
Robót nie ma, obstawiam, że to raczej jakieś wifi od sąsiada.

Co do kamery na wifi - z jednej strony masz rację. Obecnie planuję monitoring na działce u kolegi i tam robimy to profesjonalnie, koszt to kilka tysięcy złotych. Nie ma mowy o zrobieniu tam wifi.
A to o czym tu piszę to kamera od chińczyka za 50zł służąca tylko po to, aby wieczorem mieć podgląd na pokój dziecka, czy śpi, czy się obudził itd. Możesz się z tego śmiać - ja uważam, że do takiego zastosowania to wystarczy.
Czy na prawdę wszędzie trzeba wydać kupę kasy i kupić najlepszy sprzęt aby działał?
 
Kilka lat temu jak kupiłem mieszkanie to jedną z pierwszych rzeczy które zrobiłem to było dociągnięcie do każdego pokoju po 4 skrętki, tak aby na dwóch przeciwległych ścianach były po 2 gniazda. Rodzina i znajomi pukali się w głowę i mówili "po co ci to, teraz wszystko jest na wifi". Ale ponieważ na co dzień pracuję z systemami bezprzewodowymi to doskonale wiem, że kabel to kabel.
Więc kabel w pobliżu kamerki mam, tylko co z tego jak kamerka jest tylko wifi:) Kupiłem ją dokładnie za 45zł aby w ogóle zobaczyć co to jest. A skoro już była to stwierdziłem, że wykorzystam do "monitoringu" pokoju dziecka. Oczywiście mógłbym kupić teraz coś lepszego, kablowego, ale nie widzę sensu wydawać pieniędzy, bo funkcjonalność na której mi zależy "działa". Napisałem "działa" bo jak widać jest pewien problem, ale w sumie dzięki tej kamerce go odkryłem więc są też jakieś korzyści:)

Co do sprawdzenia wifi, to raczej nie kwestia "lokalnego" problemy w pokoju dziecka, bo inne urządzenia, w innej części mieszkania, jak się w teście pingów okazało, też mają takie problemy.
 
Faktycznie, musisz olać wifi. Pamiętaj, że wiele routerów nawet tych z MIMO musi na chwile zwalniać z prędkością, aby dopasować sygnał do ostatniego - najdalej oddalonego klienta. Dlatego nie polecam kamer na WiFi. Bo nie dość, że jest to niestabilne to jeszcze zawala sieć WiFi.
 
Kamery i ogólnie monitoring wymieniają dużo danych. Jeśli masz możliwość to zrób to chociaż oddzielnie na VLANach, a jak wspomniałeś masz kilka skrętek to zrób im oddzielne sieci i zobacz czy się zmieni.
Ale jak masz sprzęt z 802.1Q to bym wydzielił kamerkom sieć Wi-Fi specjalnie im dedykowaną i testował
 
  • Lubię to
Reakcje: Silas Mariusz

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. kamera xiaomi
  2. DAHUA IPC
  3. Monitoring