Na wstępie napiszę, że temat (chyba) nie dotyczy wprost QNAPa, ale być może ktoś z Was wpadnie na pomysł co jest nie tak.
W domu mam podłączone dwie kamerki do QVR Pro, obie działają w sieci po wifi. Jedna to Dahua C26 i z tą nie ma żadnego problemu. W QVR jest ten model na liście więc ją tak dodaje.
Druga to kamerka Xiaomi YI Home 1080p, której oczywiście na liście nie ma. Ale wgrałem do niej alternatywny soft i w QVR łączę się z nią po onvif. I najpierw myślałem, że to właśnie wina tego, że kamerka jest "niekompatybilna" ale to chyba jednak nie to. A problem o którym piszę polega na tym, że kamera "co chwila" traci łączność z QVR. Wygląda to mniej więcej tak:
To screeny z dwóch ostatnich dni, ale obserwują to od dłuższego czasu i codziennie wygląda to podobnie. Ogólnie da się zauważyć, że przerwy występują w ciągu dnia, mniej więcej w godzinach 8-20, natomiast w nocy nie ma ich w ogóle (dolny wykres) albo pojawiają się sporadycznie (górny wykres).
Ktoś ma pomysł co może być nie tak? Próbowałem korelować to z godzinami mojego przebywania w tym pokoju co kamerka, korzystania z telefonu czy komputera po wifi itd, ale żadnej korelacji nie znalazłem. Również QNAP w tych godzinach nie robi nic nadzwyczajnego, pracuje tak samo jak cały czas.
Ponieważ kamerka jest podłączona do AP Ubiquiti to wrzucam jeszcze wykres "zadowolenia wifi" dla kamerki z ostatniej doby:
Widać tutaj, że faktycznie w tych godzinach nie wynosi ono 100%.
Na jutro planuję jeszcze przeprowadzić test długiego pinga aby sprawdzić czy kamerka w ogóle wylatuje z wifi (wydaje mi się, że nie) czy w tych momentach tylko pojawia się duże opóźnienie.
Już zaczynam podejrzewać, że to może jakiś router czy inne urządzenie np. u sąsiada wprowadza jakieś zakłócenia.
Zmiana kanału na inny? Co jeszcze można testowo wykonać, macie jakieś pomysły? Jak ewentualnie namierzyć co jest źródłem zakłóceń?
W domu mam podłączone dwie kamerki do QVR Pro, obie działają w sieci po wifi. Jedna to Dahua C26 i z tą nie ma żadnego problemu. W QVR jest ten model na liście więc ją tak dodaje.
Druga to kamerka Xiaomi YI Home 1080p, której oczywiście na liście nie ma. Ale wgrałem do niej alternatywny soft i w QVR łączę się z nią po onvif. I najpierw myślałem, że to właśnie wina tego, że kamerka jest "niekompatybilna" ale to chyba jednak nie to. A problem o którym piszę polega na tym, że kamera "co chwila" traci łączność z QVR. Wygląda to mniej więcej tak:
To screeny z dwóch ostatnich dni, ale obserwują to od dłuższego czasu i codziennie wygląda to podobnie. Ogólnie da się zauważyć, że przerwy występują w ciągu dnia, mniej więcej w godzinach 8-20, natomiast w nocy nie ma ich w ogóle (dolny wykres) albo pojawiają się sporadycznie (górny wykres).
Ktoś ma pomysł co może być nie tak? Próbowałem korelować to z godzinami mojego przebywania w tym pokoju co kamerka, korzystania z telefonu czy komputera po wifi itd, ale żadnej korelacji nie znalazłem. Również QNAP w tych godzinach nie robi nic nadzwyczajnego, pracuje tak samo jak cały czas.
Ponieważ kamerka jest podłączona do AP Ubiquiti to wrzucam jeszcze wykres "zadowolenia wifi" dla kamerki z ostatniej doby:
Widać tutaj, że faktycznie w tych godzinach nie wynosi ono 100%.
Na jutro planuję jeszcze przeprowadzić test długiego pinga aby sprawdzić czy kamerka w ogóle wylatuje z wifi (wydaje mi się, że nie) czy w tych momentach tylko pojawia się duże opóźnienie.
Już zaczynam podejrzewać, że to może jakiś router czy inne urządzenie np. u sąsiada wprowadza jakieś zakłócenia.
Zmiana kanału na inny? Co jeszcze można testowo wykonać, macie jakieś pomysły? Jak ewentualnie namierzyć co jest źródłem zakłóceń?