Multiwww na QNAP

Grzes978

Grzes978

Entry Technician
Q Associate
May 20, 2008
72
1
8
45
Bielsko Biała
www.planetagor.pl
QNAP
TS-109/209 Pro
Ethernet
100 Mbps
Witam nosze sie z myślą o zakupieniu dysku sieciowego Qnap model 109.
Po przeprowadzonych juz poszukiwaniach w internecie mam juz troche danych mnie interesujacych, lecz chciałbym sie jeszcze upewnic co do kilku rzeczy. Dlatego tez umiesciłem tu ten post.

Mam pytanie do was.

Oczekuje od sprzetu poniższych mozliwości. i prosze o odpisanie co jest mozłiwe do wykonania na 109ce lub moze na innym sprzecie,choć wiedzę że chyba Qnap ma najfajniejsze mozliwości.

Więc.

Chciałbym postwić sobie serwer www na Qnapie, plus kilka subdomenek, mam swój IP static zew. i domene głowną komorowice.eu, i chcialbym dodac tam subdomenki np ali.komorowice.eu, siec.komorowice.eu

może jesli jest mozliwość dodać jeszcze inna domenę? całkiem inna np: kroki.pl,

chcialbym aby wszystkie strony były aktywne i działaly w internecie tak jakdomeny tak i subdomeny.

Chciałbym tworzyć te stronki za pomoca jommla 1.5 i nie wiem tez czy jest mozliwośc zarzadzania kilkoma stronkami z jednej jommli?

chyba ze jest mozliwosc dokazdej stronki zainstalowac osobna jommle na qnap?

i jeszcze jedno, czy jest mozliwość? zainstalowania na qnapie dla jakies stronki lub kilku stronek jakiś CMS admina dla użytkownika który móglby sobie sam zarzadzac stronką. np ja zrobie stronke na joomli i potem przekaze ja koledze bo bedzie to jego stronka razem z jakims CMS do latwego dodawania wiadomosci i postów.

Dziekuje za odpowiedzi , choć coś mi sie zdaje ze zamotałem za duzo i chyba za duzo oczekuje jak na ten sprzecik.

Prosze ewentualnie o odpowiedz co jest mozliwe z tego co napisalem.

Dziekuje Grzegorz
 
Silas Mariusz

Silas Mariusz

rm -rf /
Help us, GOD!
Apr 5, 2008
10,132
31
2,204
153
39
www.devspark.pl
QNAP
TS-x77
Ethernet
1 GbE
Grzes978 said:
Witam nosze sie z myślą o zakupieniu dysku sieciowego Qnap model 109.
Po przeprowadzonych juz poszukiwaniach w internecie mam juz troche danych mnie interesujacych, lecz chciałbym sie jeszcze upewnic co do kilku rzeczy. Dlatego tez umiesciłem tu ten post.
:]

Grzes978 said:
Chciałbym postwić sobie serwer www na Qnapie, plus kilka subdomenek, mam swój IP static zew. i domene głowną komorowice.eu, i chcialbym dodac tam subdomenki np ali.komorowice.eu, siec.komorowice.eu
Sam w sobie serwer nie ma takiej mozliwosci. Jednak poprzez Optware mozna zainstalowac np. "bind".
http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optwa ... ss/stable/

Grzes978 said:
może jesli jest mozliwość dodać jeszcze inna domenę? całkiem inna np: kroki.pl,

chcialbym aby wszystkie strony były aktywne i działaly w internecie tak jakdomeny tak i subdomeny.
Przede wszystkim trzeba byloby postawic odpowiednie paczki + dodatkowy serwer http inny niz ten ktory jest w QNAP'ie. To oznacza ze przyda sie znajomosc linux'a. Niestety nie potwierdze tego ze bedzie to dzialac poniewaz nie robilem tego.

Grzes978 said:
Chciałbym tworzyć te stronki za pomoca jommla 1.5 i nie wiem tez czy jest mozliwośc zarzadzania kilkoma stronkami z jednej jommli?

chyba ze jest mozliwosc dokazdej stronki zainstalowac osobna jommle na qnap?
Tak naprawde Jomla to skrypt php. Jesli tworzymy rozne konta (co bedzie mozliwe tylko po zainstalowaniu niezaleznego serwera http) mozemy stawiac tyle skryptow ile chcemy na kazde konto.

Grzes978 said:
i jeszcze jedno, czy jest mozliwość? zainstalowania na qnapie dla jakies stronki lub kilku stronek jakiś CMS admina dla użytkownika który móglby sobie sam zarzadzac stronką. np ja zrobie stronke na joomli i potem przekaze ja koledze bo bedzie to jego stronka razem z jakims CMS do latwego dodawania wiadomosci i postów.
CMS'y to tylko zreguly tylko skrypty PHP ... oczywiscie ze tak mozna...

Grzes978 said:
Dziekuje za odpowiedzi , choć coś mi sie zdaje ze zamotałem za duzo i chyba za duzo oczekuje jak na ten sprzecik.
Duzo eksperymentowania... QNAP jest ciekawym rozwiazaniem. No coz... zmuszony jestem to powiedziec. Zwykly komputer zawsze daje wiecej mozliwosci manewru. QNAP przypomina troche Commodore64 + magnetofon. Jesli nasza kaseta z gra zostala nagrana na innym magnetofonie moze nam sie pojawic przy wgrywaniu gry "Tape error". Bedzie to oznaczalo ze musimy wziasc srubokret do reki i krecic na glowicy od magnetofonu. I tak moze nawet kilka razy...

QNAP to przede wszystkim swietna zabawa ... ale czasem za duzo wymaga od takich urzadzen. A nasze doswiadczenie z linuxem moze byc za male zeby sobie poradzic bez gotowych rozwiazan.

Na koniec dodam... jesli zakupisz QNAP'a zycze Ci sukcesow w odkrywaniu nowych mozliwosci i licze na nowe tutoriale od Ciebie na naszym forum...
 
Grzes978

Grzes978

Entry Technician
Q Associate
May 20, 2008
72
1
8
45
Bielsko Biała
www.planetagor.pl
QNAP
TS-109/209 Pro
Ethernet
100 Mbps
Dzięi za odpowiedź. Posta wystawiłem dlatego ze na forum anglojęzycznym poczytałem sobie sporo o tym jak to zrobić. i wielu si eto udawało, lecz chciałem sie troszkę upewnić.

https://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=3 ... a&start=30

z tego co tam zauważyłem to wynikałoby ze da sie to zrobić, tylko pytanie czy napewo. Mam prośbę zerknąłbyś na to? Silas? Albo moze masz jakąś fajną alternatywę zamiast Qnapa? Jak to wyglada w momencie postawienia zwykłego serwerka? Bo coś mi się zdaje ze na Qnapie konfiguracja jest troszkę łatwiejsz, lecz serwerek ma więcej możliwości. MOze masz jakiś do polecenia. Głownie potzrebuje obśługiwać kilka stronek, plus serwer ftp, chodź inne funkcje Qnapowe też by były mile widziane :D
 

Attachments

  • asyncthing.net_logo_text_256.png
    asyncthing.net_logo_text_256.png
    10.8 KB · Views: 294
  • asyncthing.net_code.jpg
    asyncthing.net_code.jpg
    47.4 KB · Views: 67
  • asyncthing.net_screenshot.jpg
    asyncthing.net_screenshot.jpg
    129.7 KB · Views: 64
Silas Mariusz

Silas Mariusz

rm -rf /
Help us, GOD!
Apr 5, 2008
10,132
31
2,204
153
39
www.devspark.pl
QNAP
TS-x77
Ethernet
1 GbE
Tez sie wczoraj wieczorem dowiedzialem ze jest to mozliwe. Faktycznie dziala nawet mialem okazje to zobaczyc.

Czy jest cos innego jak QNAP... tak S ktore jest gorsze hardware'em ale ma ladniejszy WebGui no i urzadzenia takie jak Buffalo czy Linksys - ale to jest lowend z nas'ow.

Wiesz....
Zwykly serwer zawsze bedzie mial wiecej konfiguracji... Natomiast QNAP to fajna zabawka i napewno z nia dasz rade ;)
Aha... jesli masz kupowac to min. TS-109
 
Grzes978

Grzes978

Entry Technician
Q Associate
May 20, 2008
72
1
8
45
Bielsko Biała
www.planetagor.pl
QNAP
TS-109/209 Pro
Ethernet
100 Mbps
Fajnie dzieki za pomoc, wlaśnie chciałem zakupić TS - 109. Bo w internecie właśnie wyczytałem ze na nizszych modelach nie da sie tego zrobic.

P.S. Jakim sposobem bylo zrobione to co widziałeś? możesz dac zrzut skryptu? Bo teraz nasuwa mi sie pytanie czy dam sobie z tym rade.

Bo zabawy z Linuksem jeszcze nie zacząłem! A QNAP i tak z Angli zjedzie najszybciej za miesiąc. więc narazie zbieram dane co i jak zrobic i uczę sie Joomli i róznych rzeczy które beda mi potrzebne przy zrobieniu tego wszystkiego.

P.S. teraz wyjeżdżam na weekend wiec dopiero w poniedziałek będę mógł odpowiedzięc na Twóją ewentualn aodpowiedź.

Have nice weekend!!!