Pomoc Problem z sygnałem HDMI z TS-251 we współpracy z SAMSUNG UE55JU7000

logar4

Passing Basics
Beginner
15 Listopad 2015
24
4
3
51
QNAP
HS-251
Ethernet
100 Mbps
Witajcie, w prawdzie nie wiem jeszcze czy problem dotyczy QNAP czy TV SAMSUNG ale chciałbym poznać waszych opinii i poznać wasze wskazówki ....

Niedawno zakupiłem TV SAMSUNG UE55JU7000 i po podłączeniu TS-251 mamy następujące zachowanie:

Uruchamiając QNAP oczywiście na ekranie widać całą procedurę startu i następnie ekran HDS. Można bez problemu wszystko robić w szczelności oglądać filmy z QNAP.
Po zmianie źródła w TV na inne HDMI oczywiście widzimy to co do tego (innego) źródła jest dostarczane czyli w moim przypadku telewizja ale po przełączeniu (powrocie) znów na HDMI do którego jest podłączony QNAP niestety TV mówi że brak sygnału. Wykonując restart HDS "ekran" wraca i potem sytuacja się powtarza. Reinstalacja HDS nic nie zmieniła. Nie pomaga tez wciągnięcie i podłączenie kabla. Nie pomaga Tez wybranie w TV innego HDMI. Co ciekawe na innym TV Samsunga (dużo starszy model) wszystko zostało sprawdzone i działa poprawnie. Sprawdziłem też iż w czasie kiedy nowy TV twierdzi że nie widzi sygnału ten stary TV (po przełączeniu kabelka) bez problemu go wyświetla.

Może macie jakiś pomysł co to może być ?

Piotr
 
Rozumiem, że w obu testach wykorzystałeś ten sam kabel HDMI? Czy przejście z innego źródła na Qnap i powrót na inne źródło daje taki sam efekt? Ostatnio miałem cyrki z tunerem CP z telewizorem Samsung i pomogła aktualizacja softu tv.
 
używałem 2 różnych kabli na zmianę - ten sam efekt powrót na pierwotne źródła działa poprawnie (jak wracam z QNAP na TV to działa) nie działa tylko powrót na QNAP. Po prostu QNAP dla tego TV znika. (jak napisałem na modelu 6 letnim też Samsunga chodzi bez problemu).
Używałem tez pośrednictwa kina domowego Yamaha RX A-8500. W TV jest najnowszy soft tak jak w QNAP.
 
Skoro z innym tv działa ok., możesz jeszcze sprawdzić czy po podłączeniu do monitora pc takie cyrki się dzieją, chociaż bardziej stawiam na jakiś problem z tv. Sprawdzałeś ustawienia sterowania portu HDMI w TV (coś w stylu BraviaSync w Sony)?
 
Podejrzewam, że to jest problem z edid w samsungu - to taki kod, jaki nadaje złacze hdmi źródle w odbiorniku - byc może wejścia samsunga nie zapamiętuą tego kodu i po ponownym przełączeniu na qnapa nie widzą go. Ja bym zastosował jakiś splitter, najlepiej z przełacznikiem edid auto/copy
( sam mam taki ) to nie jest drogie a gdyby nie działało to zawsze można go zwrócic ( choć to małe pocieszenie ).
Ale raczej powinno ;).
To jest moja opinia, może problem jest gdzie indziej, ale skoro przy pierwszym podłaczeniu działa, to kabel raczej jest dobry.
 
Podejrzewam, że to jest problem z edid w samsungu - to taki kod, jaki nadaje złacze hdmi źródle w odbiorniku - byc może wejścia samsunga nie zapamiętuą tego kodu i po ponownym przełączeniu na qnapa nie widzą go. Ja bym zastosował jakiś splitter, najlepiej z przełacznikiem edid auto/copy
( sam mam taki ) to nie jest drogie a gdyby nie działało to zawsze można go zwrócic ( choć to małe pocieszenie ).
Ale raczej powinno ;).
To jest moja opinia, może problem jest gdzie indziej, ale skoro przy pierwszym podłaczeniu działa, to kabel raczej jest dobry.

Czy masz na myśli cos takiego ?
Splitter HDMI 1.4a 1x2 3D EDID 1080P HDV-9812 rozd

lub

ROZDZIELACZ SPLITER HDMI 1-2 Lindy 3D 4K UHD SKLEP
 
Sprawdź ten pierwszy - ja ma taki - ten drugi chyba nie ma tego przełącznika ( w takiej obudowie są dwie wersje z przełącznikiem edid i bez ) i w dodatku kosztuje więcej, a w opisie nic nie wspominają o przełączniku.
 
s
Sprawdź ten pierwszy - ja ma taki - ten drugi chyba nie ma tego przełącznika ( w takiej obudowie są dwie wersje z przełącznikiem edid i bez ) i w dodatku kosztuje więcej, a w opisie nic nie wspominają o przełączniku.
tyle, że on nie przenosi 4K (chyba) no ale to dziś rzadkość więc na razie z nim spróbuję. Dzięki.
 
U mnie też występuje ten problem. Mam telewizor SAMSUNG UE 65 HU 8200, lecz nie sądzę aby to była wina telewizora. QNAP Ts-251 mam od kwietnia ubiegłego roku - cały czas grał na tym telewizorze i poprzednio nie było problemów. Zaczęły pojawiać sie od pewnego czasu i coraz bardziej się nasilają. Wcześniej musiałem restartować QNAP lub HDS co kilka, kilkanaście dni, od kilku dnia nawet parę razy dziennie muszę wykonać restart HDS. Praktycznie po przejściu ze złącza HDMI na którym leci QNAP i ponownym powrocie brak jest sygnału. Oczywiście inne urządzania w tym Apple TV, amplituner Denona, itp. bez problemu cały czas są widoczne przez TV po łączach HDMI. Więc diagnoza jest jedna - albo ostatnie oprogramowanie QNAP lub HDS jest walnięte (oczywiście próbowałem restartować, wgrałem nawet najnowszą wersję bulid - lecz nic to nie pomogło, albo QNAP jest uszkodzony. Na razie zgłosiłem usterkę w QNAP-ie i jutro kurierem wysyłam go do serwisu. Jeżeli przypadłość nie ustąpi zmuszony będę w ramach rękojmi zwrócić towar jako niezgodny z umową (w/g zapewnień ma grać po HDMI, a nie gra).

pozdrawiam Ryszard
 
U mnie też występuje ten problem. Mam telewizor SAMSUNG UE 65 HU 8200, lecz nie sądzę aby to była wina telewizora. QNAP Ts-251 mam od kwietnia ubiegłego roku - cały czas grał na tym telewizorze i poprzednio nie było problemów. Zaczęły pojawiać sie od pewnego czasu i coraz bardziej się nasilają. Wcześniej musiałem restartować QNAP lub HDS co kilka, kilkanaście dni, od kilku dnia nawet parę razy dziennie muszę wykonać restart HDS. Praktycznie po przejściu ze złącza HDMI na którym leci QNAP i ponownym powrocie brak jest sygnału. Oczywiście inne urządzania w tym Apple TV, amplituner Denona, itp. bez problemu cały czas są widoczne przez TV po łączach HDMI. Więc diagnoza jest jedna - albo ostatnie oprogramowanie QNAP lub HDS jest walnięte (oczywiście próbowałem restartować, wgrałem nawet najnowszą wersję bulid - lecz nic to nie pomogło, albo QNAP jest uszkodzony. Na razie zgłosiłem usterkę w QNAP-ie i jutro kurierem wysyłam go do serwisu. Jeżeli przypadłość nie ustąpi zmuszony będę w ramach rękojmi zwrócić towar jako niezgodny z umową (w/g zapewnień ma grać po HDMI, a nie gra).

pozdrawiam Ryszard
Znalazłem kilka wpisów na zagranicznych forach, że ten problem wysteruje ze współpracy z TV Samsung (nowe wersje) ale również ktoś pisał o projektorze multimedialnym. Także jak widać problem zaczyna być szerszy i może QNAP coś z tym TS-251 (ciekawe czy to tylko ten model ma z tym problem)zrobi.
Ja na razie koresponduje ze wsparciem QNAP.Mój sprzęt (i QNAP i TV) też jest na gwarancji więc będę walczył i z QNAP i z SAMSUNG. Daj proszę znac jak sprawa się zakończy u ciebie.
 
Nie sądzę, aby był to problem TV samsunga. Gram na nim innymi sprzętami po HDMI - i w żadnym z tych sprzętów i połączeń problem ten nie występuje. Jedynie przy połączeniu z QNAP. Widocznie w QNAP-ie lub jego oprogramowaniu jest problem. Dzisiaj kurier odbiera mojego ONAP-a do serwisu. Zobaczę jaka będzie "diagnoza".
 
Nie sądzę, aby był to problem TV samsunga. Gram na nim innymi sprzętami po HDMI - i w żadnym z tych sprzętów i połączeń problem ten nie występuje. Jedynie przy połączeniu z QNAP. Widocznie w QNAP-ie lub jego oprogramowaniu jest problem. Dzisiaj kurier odbiera mojego ONAP-a do serwisu. Zobaczę jaka będzie "diagnoza".

Trudno powiedzieć. Jak pisałem wyżej w chwili gdy na nowym TV SAMSUNGA pokazuje brak sygnału - przełączyłem kabel do starego TV SAMSUNG i tam wszystko widać przełączam kabel do nowego i...nie widać ;(
 
Panowie nic nie napisaliście o połączeniach. Jak wygląda u was kabelkologia ? Telewizor jest połączony bezpośrednio do TV czy przez np Amplituner, czy włączona/wyłączona jest funkcja HDMI CEC lub odpowiedniki. Do jakiego portu HDMI podłączacie ? Czy próbowaliście przełączyć na taki na którym już coś działa i jest sprawdzony ... Jak wyglądają ustawienia rozdzielczości oraz częstotliwości w HD Station ?
Dodam jeszcze że bardzo pomocny byłby wycinek z poelcenia dmesg zaraz po podłączeniu TV.
Po podłączeniu powinniście uzyskać coś takiego:
Kod:
[1328931.555223] ALSA sound/pci/hda/hda_eld.c:441 HDMI: detected monitor RX-V1067 at connection type HDMI
[1328931.555231] ALSA sound/pci/hda/hda_eld.c:446 HDMI: available speakers: FL/FR LFE FC RL/RR RC RLC/RRC
[1328931.555237] ALSA sound/pci/hda/hda_eld.c:420 HDMI: supports coding type LPCM: channels = 2, rates = 32000 44100 48000 88200 96000 176400 192000, bits = 16 20 24
[1328931.555243] ALSA sound/pci/hda/hda_eld.c:420 HDMI: supports coding type LPCM: channels = 8, rates = 32000 44100 48000 88200 96000 176400 192000, bits = 16 20 24
[1328931.555247] ALSA sound/pci/hda/hda_eld.c:420 HDMI: supports coding type AC-3: channels = 6, rates = 32000 44100 48000, max bitrate = 640000
[1328931.555251] ALSA sound/pci/hda/hda_eld.c:420 HDMI: supports coding type DTS: channels = 7, rates = 32000 44100 48000 88200 96000, max bitrate = 1536000
[1328931.555255] ALSA sound/pci/hda/hda_eld.c:420 HDMI: supports coding type DSD (One Bit Audio): channels = 6, rates = 44100
[1328931.555258] ALSA sound/pci/hda/hda_eld.c:420 HDMI: supports coding type E-AC-3/DD+ (Dolby Digital Plus): channels = 8, rates = 44100 48000
[1328931.555262] ALSA sound/pci/hda/hda_eld.c:420 HDMI: supports coding type MLP (Dolby TrueHD): channels = 8, rates = 48000 96000 192000
[1328931.555266] ALSA sound/pci/hda/hda_eld.c:420 HDMI: supports coding type DTS-HD: channels = 8, rates = 48000 96000 192000
[1328931.608698] ALSA sound/pci/hda/hda_intel.c:2182 0000:00:1b.0: azx_pcm_prepare: bufsize=0x10000, format=0x1831
[1328931.609083] ALSA sound/pci/hda/patch_hdmi.c:1118 hdmi_setup_stream: NID=0x5, pinctl=0x40
[1328931.609087] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1646 hda_codec_setup_stream: NID=0x2, stream=0x7, channel=0, format=0x1831
[1328931.609101] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1693 hda_codec_cleanup_stream: NID=0x2
[1328931.611508] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1693 hda_codec_cleanup_stream: NID=0x2
[1328931.695139] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1693 hda_codec_cleanup_stream: NID=0x2
[1328931.697087] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1693 hda_codec_cleanup_stream: NID=0x2
[1328931.703146] ALSA sound/pci/hda/hda_intel.c:2182 0000:00:1b.0: azx_pcm_prepare: bufsize=0x10000, format=0x1831
[1328931.703643] ALSA sound/pci/hda/patch_hdmi.c:1118 hdmi_setup_stream: NID=0x5, pinctl=0x40
[1328931.703647] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1646 hda_codec_setup_stream: NID=0x2, stream=0x7, channel=0, format=0x1831
[1328931.703676] ALSA sound/pci/hda/hda_intel.c:2182 0000:00:1b.0: azx_pcm_prepare: bufsize=0x10000, format=0x1831
[1328931.704154] ALSA sound/pci/hda/patch_hdmi.c:1118 hdmi_setup_stream: NID=0x5, pinctl=0x40
[1328931.704159] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1646 hda_codec_setup_stream: NID=0x2, stream=0x7, channel=0, format=0x1831
[1328932.255223] ALSA sound/pci/hda/hda_intel.c:2182 0000:00:1b.0: azx_pcm_prepare: bufsize=0x10000, format=0x1831
[1328932.255675] ALSA sound/pci/hda/patch_hdmi.c:1118 hdmi_setup_stream: NID=0x5, pinctl=0x40
[1328932.255679] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1646 hda_codec_setup_stream: NID=0x2, stream=0x7, channel=0, format=0x1831
[1328932.255700] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1693 hda_codec_cleanup_stream: NID=0x2
[1328932.259192] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1693 hda_codec_cleanup_stream: NID=0x2
[1328932.413047] ALSA sound/pci/hda/hda_intel.c:2182 0000:00:1b.0: azx_pcm_prepare: bufsize=0x10000, format=0x1831
[1328932.413443] ALSA sound/pci/hda/patch_hdmi.c:1118 hdmi_setup_stream: NID=0x5, pinctl=0x40
[1328932.413447] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1646 hda_codec_setup_stream: NID=0x2, stream=0x7, channel=0, format=0x1831
[1328932.413469] ALSA sound/pci/hda/hda_intel.c:2182 0000:00:1b.0: azx_pcm_prepare: bufsize=0x10000, format=0x1831
[1328932.413944] ALSA sound/pci/hda/patch_hdmi.c:1118 hdmi_setup_stream: NID=0x5, pinctl=0x40
[1328932.413950] ALSA sound/pci/hda/hda_codec.c:1646 hda_codec_setup_stream: NID=0x2, stream=0x7, channel=0, format=0x1831
 
Właśnie zadzwoniłem do kolegi @pecet'a, który jest szczęśliwym posiadaczem telewizorów Samsunga. Zweryfikujcie swoje funkcje energooszczędności i wyłączania urządzeń w telewizorach Samsung. Generalnie nie ma najmniejszego problemu z działaniem QNAP'a z telewizorami Samsung produkcji 2014 i 2015 roku.
Żeby było ciekawiej @pecet ma serwer TS-451.
 
Próbowałem wszelkich połączeń i w każdym wejściu HDMI w telewizorze (a mam ich chyba z 5). Podłączałem QNAP bezpośrednio do telewizora jak i pośrednio poprzez amplituner Denona. Aby było ciekawiej kilka dni temu zmieniłem straszy model Denona na jeden z nowszych AVR-X2100W - problem dalej ten sam. Po restarcie HDS wszystko gra kiedy wyłączę np. Denona i chcę oglądać QNAP bezpośrednio na TV (Denon przepuszcza sygnał po HDMI w stanie stand-by) na TV brak jest sygnału i znowu muszę restartować HDS. Po restracie QNAP gra na TV tak długo póki znowu nie włączę Denona. Przez ok. tygodnia podłączyłem go bezpośredni do TV z pominięciem amplitunera. Niestety nie wiem czym to jest podyktowane ale np. kilka godzin było w porządku (co jakiś czas sprawdzałem czy sygnał po HDMI jest podawany na TV, a nagle przy którymś sprawdzeniu brak jest sygnału, i znowu restart HDS.

Niestety wycinka z polecenia z dmes nie jestem w stanie umieścić - serwer już kurierem pojechał do serwisu.

pozdrawiam
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. Samsung ue55ju7000