Pomoc Problem z sygnałem HDMI z TS-251 we współpracy z SAMSUNG UE55JU7000

logar4

Passing Basics
Beginner
15 Listopad 2015
24
4
3
51
QNAP
HS-251
Ethernet
100 Mbps
Witajcie, w prawdzie nie wiem jeszcze czy problem dotyczy QNAP czy TV SAMSUNG ale chciałbym poznać waszych opinii i poznać wasze wskazówki ....

Niedawno zakupiłem TV SAMSUNG UE55JU7000 i po podłączeniu TS-251 mamy następujące zachowanie:

Uruchamiając QNAP oczywiście na ekranie widać całą procedurę startu i następnie ekran HDS. Można bez problemu wszystko robić w szczelności oglądać filmy z QNAP.
Po zmianie źródła w TV na inne HDMI oczywiście widzimy to co do tego (innego) źródła jest dostarczane czyli w moim przypadku telewizja ale po przełączeniu (powrocie) znów na HDMI do którego jest podłączony QNAP niestety TV mówi że brak sygnału. Wykonując restart HDS "ekran" wraca i potem sytuacja się powtarza. Reinstalacja HDS nic nie zmieniła. Nie pomaga tez wciągnięcie i podłączenie kabla. Nie pomaga Tez wybranie w TV innego HDMI. Co ciekawe na innym TV Samsunga (dużo starszy model) wszystko zostało sprawdzone i działa poprawnie. Sprawdziłem też iż w czasie kiedy nowy TV twierdzi że nie widzi sygnału ten stary TV (po przełączeniu kabelka) bez problemu go wyświetla.

Może macie jakiś pomysł co to może być ?

Piotr
 
To samo możesz napisać o TV :)
@logar4 pisał, że na innym TV mu działa. Czyli w jego przypadku nie podejrzewałbym serwera.

Niby tak, (ale nie wiem jak długo qlogar4 testował inny TV) ale u mnie po podłączeniu QNAP działa ale przez pewien czas (sam nie wiem do czego zależy długość tego działania), po czym występuje brak połączenia. Wcześniej napisałem, że mam podpięta inne sprzęty do tego telewizora (różnych marek "apple, denon, hyundai) i jakoś działają bez problemu. Nie zdarzyło się nigdy aby TV nie widział tych urządzeń lub zerwał połączenie. Problem ten występuje tylko z QNAP. Więc sądzę, że TV należy sobie odpuścić.
 
A kable nie są za długie? Co prawda miałem problemy z połączeniem między komputerem a monitorem z HDMI, ale na 5 metrowym kablu miałem te same efekty co opisujesz - obraz się gliczował i znikał. Podłączyłem krótszym, standardowym 1,8 m i nigdy już problem nie wystąpił.
Wiem o problemach z długościami kabli. Ale kable też zmieniałem, a ostatnio nawet dla testów zakupiłem nowy. Niestety to nie wina kabli.
 
Ja podłączałem TS-251 za pośrednictwem Yamaha RX-A850 ale też bezpośrednio do TV (do każdego z wejść osobno - każde jest opisane inaczej [dvi], [arc], itp.). Kable to nowe sztuki raczej z wyższej półki o długości sumarycznej (przy połączeniu przez Yamaha) do 1,5 m max. Problem występuje w identyczny sposób zarówno przy połączeniu przez wzmacniacz jak i bezpośrednio z TV. Czyli jak restartuje HDS to widzę na TV sekwencje startową i po uruchomieniu wszystko działa ( nie sprawdzałem czy później ginie, oglądam zwykle film lub dwa i zmieniam źródło) a po zmianie źródła już znika i pomaga wyłącznie reset HDS lub całego QNAP. Faktycznie z modelem TV SAMSUNG LE40A656 (to dość stary model) działa poprawnie i w każdej chwili podłączając na ten TV widzę obraz z QNAP mimo, że np na TV SAMSUNG UE55JU7000 nie widać.
Ja również sprawdzałem z innymi urządzeniami: tuner TV UPC, PS3, DVD, komputer i tu wszystko zawsze działa poprawnie na każdym złączu i bezpośrednio i przez amplituner.
Nie sprawdzałem ustawień energooszczędności - jest tam chyba tylko coś o sensorze światła i to mam włączone ale to tez sprawdzę.

dmsg puszczę jak będę w domu i podeśle tu na forum.


Piotr.

ps. łiskacz dla tego kto znajdzie rozwiązanie ;)
 
a do tego koledzy posiadacze uj7000 się zastosowali :

"W przypadku komputera podłączonego za pomocą kabla HDMI-DVI dla opcji Edytuj typ urządzenia wybierz ustawienie DVI PC, a w przypadku komputera podłączonego za pomocą kabla HDMI – ustawienie PC." ?

a no i jest nowy soft do tego tv (15 stycznia 2016) .
 
a do tego koledzy posiadacze uj7000 się zastosowali :

"W przypadku komputera podłączonego za pomocą kabla HDMI-DVI dla opcji Edytuj typ urządzenia wybierz ustawienie DVI PC, a w przypadku komputera podłączonego za pomocą kabla HDMI – ustawienie PC." ?

to nie jest kabel HDMI-DVI tylko HDMI-HDMI... no ale Tak stosowałem się, nie pomaga, to jest chyba tylko opis nie zmieniający parametrów połączenia. Jak podłączam "zwykły" komputer nie QNAP (w sumie QNAP to tez komputer) do dowolnego innego złącza TV (czy opisanego DVI czy tez inaczej) konfigurując je albo nie konfigurując, tak jak piszesz, to wszystko działa prawidłowo.
 
właśnie dostałem z SAMSUNG wskazówkę:
proponuje Panu wyłączenie opcji HDMI UHD Color dla złącza HDMI do którego jest podłączone urządzenie QNAP TS-251.
Opcja ta znajduje się w:
Menu-->Obraz-->Opcje Obrazu.
Jest to przełaczenie HDMI 2.0 na HDMI 1.4.
Związane jest to z tym, że nie wszystkie sprzęty są w pełni zgodne z HDMI 2.0.

Proponuje więc wykonanie aktualizacji oprogramowania w podanym sprzęcie.

Sytuacja ta nie jest związana z błędnym działaniem TV.
sprawdzę w domu czy pomogło i dam znać.
 
W 453A nie ma problemu z przełączaniem źródła. Mam podłączony pod ampli komp oraz QNAP i wszystko działa bez zarzutu. Aczkolwiek może to być jakiś błąd "QNAPowy" bo wystarczy uruchomić urządzenia w innej kolejności a nigdy się nie zobaczy na ekranie HDStation. Zauważyłem też, że QNAP jest wybredny pod względem kabli HDMI. Na jednym kablu obraz ciągle migał, jednak ten sam kabel pod kompem działał ok.
 
Więc tak; sprawdziłem ponownie działanie usługi HS - HDMI na TS-451 z Samsungiem UE55H6850AWXXH i usługa działa tak jak powinna.
1.png 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg

PS: nie używam na co dzień HS ponieważ wystarcza mi Twonky lub PLEX.

Postaram się też sprawdzić z moim 2 telewizorem Samsung z najnowszej serii UE32J5600 ale ze względów technicznych zrobię to max do soboty.
 
właśnie dostałem z SAMSUNG wskazówkę:
proponuje Panu wyłączenie opcji HDMI UHD Color dla złącza HDMI do którego jest podłączone urządzenie QNAP TS-251.
Opcja ta znajduje się w:
Menu-->Obraz-->Opcje Obrazu.
Jest to przełaczenie HDMI 2.0 na HDMI 1.4.
Związane jest to z tym, że nie wszystkie sprzęty są w pełni zgodne z HDMI 2.0.

Proponuje więc wykonanie aktualizacji oprogramowania w podanym sprzęcie.

Sytuacja ta nie jest związana z błędnym działaniem TV.
sprawdzę w domu czy pomogło i dam znać.


właśnie wprowadziłem zmianę zaproponowaną przez wsparcie SAMSUNG ...tyle, że dokładnie odwrotnie. Gniazdo HDMI (u mnie HDMI4 [ARC]), do którego jest podłączony QNAP nie miało włączonej opcji HDMI UHD Color więc ją ... włączyłem (czyli wg. opisu wsparcia SAMSUNG - włączyłem HDMI 2.0 bo do tej pory było HDMI1.4] no i ....

(na razie) wszystko działa ;)

widać sygnał z każdego źródła i można spokojnie źródła zmieniać.... działa również po wpięciu poprzez amplituner.
potestuję jeszcze (bo dosłownie sprawdziłem tylko przez chwilkę i tylko kilka razy) i potwierdzę czy ta zmiana jest "trwała".Ustawienie oszczędzania energii w TV nie maja wpływu na współpracę z QNAP

ps. Póki co wygląda na to, że łiskacza zawiozę SAMSUNGOWI ;)

dzięki wszystkim za zaangażowanie i pomoc !

Piotr
 
  • Lubię to
Reakcje: Surgeon

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. Samsung ue55ju7000