Pomoc QNAP 453 PRO i (na pewno nie pro) EPCAM EP2036BP

ReNe

Nowy użytkownik
Noobie
8 Listopad 2015
7
0
1
46
QNAP
TS-x53
Ethernet
1 GbE
Witam.

Znajomy szukał jakiegoś rozwiązania NAS i ostatecznie wybór padł na QNAP'a 453 PRO 8GB a że "w pakiecie" otrzymał licencję na 2 kamery/kanały monitoringu to zakupił również w tej samej firmie kamerkę EPCAM EP2036BP (tak, wiem, że to chińczyk najgorszego sortu ale to nie była moja decyzja), która według opisu, jest kompatybilna/działa z QNAP i S. Co więcej zostało to wcześniej też niejako potwierdzone przez filmik z akademii backupu prowadzonej przez pracownika QNAP, który bez problemu podłączył ten model kamery pod Surveillance Station (ONVIF, ONVIF ProfileS Cameras, port 8999). Niestety nie działa to w naszym przypadku... Na początek spis z natury:

QNAP 453 Pro - najnowszy soft (build 23102015 bodajże) siedzi na adresie 10.0.10.30
EPCam 2036BP, firmware: S2L33M_IMX322_X_5.1.34.5, soft: 5.1.34.4 siedzi na adresie 10.0.10.55 (dołączony do niej IPCSearch v.5.1.28.5 poprawnie ją wykrywa).

Generalnie kamera działa ale tylko poprzez IExplorera z zainstalowanym OCXem dostarczonym razem z kamerą. Problem oczywiście dotyczy podpięcia jej do QNAP'a - dodaję ją w stacji monitoringu (wizard wykrywa ją automatycznie w sieci po wyborze onvif zamiast tcp/udp) i wstępnie tworzy profil do niej, uzupełniam login i hasło, potem parametry video (dostępna tylko rozdziałka 1920x1080, FPS 1-30 i jakość do 95) i potem scheduler, podsumowanie i informacja o poprawnym stworzeniu profilu - przechodzę następnie do sekcji z dostępnymi kamerami i przez moment mam stan "idle", potem "connecting" i tak już zostaje - trwa to godzinami i nie może nawiązać wymaganego połączenia. Tzn. połączenie jakieś jest bo po lewej stronie jest wyraźny screen/zrzut z pracującej kamery (odświeżany średnio co około 10 sekund) zamiast domyślnego loga kamery z nieaktywnego kanału.

Od razu napiszę, że nie działa na porcie 8999 - potwierdzone to poprzez stworzenie ręcznie profilu dla tej kamery (ONVIF, ONVIF ProfileS Cameras, port 8999) - cały czas mamy "connecting" i po pewnym czasie "disconnected" ze znakiem zapytanie na domyślnej ikonie kamery. Tak samo wybranie przycisku "Test" przy tworzeniu profilu dla tej kamery - dostajemy info o nieprawidłowym adresie IP (podobnie jak nie podamy lub podamy niepoprawny login:hasło). Jedynie domyślny port 80 "działa" i przy teście mamy błąd "Failed to create RTSP connection to the network camera, Please check if the RTSP port is correct and RTSP streaming access name is "live.sdp" on the network camera". Oczywiście Epcam nie dostarcza żadnej tego typu konfiguracji strumienia...

Zastanawiające też są, jak dla mnie, informacje ze skanu IPCSearch dla kolumn: HTTP port: 80, RSTP Port: 80, Channels: 0, Type: 500. O ile kolumny "Channels" i "Type" niewiele mi mówią o tyle RSTP powinno być chyba na porcie 554? Na pewno nie można przydzielić innego/różnego portu dla RSTP niż HTTP z poziomu "EDIT" w narzędziu IPCSearch - natomiast zmiana portu HTTP zmienia także numer portu RSTP na identyczny...

Przypuszczam, że jest to kwestia firmware'u bo skoro na starszej wersji działa ten sam model kamery pod monitoringiem QNAP'a (artykuł z akademii backupu jest z listopada 2014) ale może ktoś miał podobny problem i rozwiązanie dotyczyło jednak konfiguracji.

Wszelka pomoc i sugestie mile widziane.

Pozdrawiam.
 
Na początku zaznaczę, że nie jest to wina firmware'u w serwerze NAS, a stricte kamer - tak zresztą przypuszczam. Nie przypominam sobie, aby były modyfikacje w bazie wspieranych kamer przez Surveillance Station - dokładnie przeanalizuje ostatnie wersje i sam jestem ciekaw...

Co więcej zostało to wcześniej też niejako potwierdzone przez filmik z akademii backupu prowadzonej przez pracownika QNAP, który bez problemu podłączył ten model kamery pod Surveillance Station (ONVIF, ONVIF ProfileS Cameras, port 8999). Niestety nie działa to w naszym przypadku...
Nie przejmuj się. Mi też nigdy nie udało się podłączyć tej kamery po ONVIF'ie. Próbowałem z NVR'ami, które miałem na półce od
  • GeoVision
  • NUUO
  • nawet Mileston
  • i Axxon
Co ciekawe, natrafił mi się kiedyś w firmie sample jakiegoś chińskiego taniego nvr'a. Wykrył te kamery od sztycha!

ONVIF czy to od chińczyka czy nie, to może sobie piątkę z DLNA przybić - jedno i drugie nie działa.

Tak czy inaczej, @mariuszsal wpadł kiedyś właśnie podczas prób przyłączenia tych kamer do QNAP'a na banalny pomysł i przyłączył kamery manualnie po protokole RTSP. QNAP umożliwia taką funkcjonalność. Niestety jeśli dobrze pamiętam, to rozwiązanie jest pozbawione poglądu na żywo oraz komunikatów tj. detekcja ruchu itp. itd. Ale same nagrania będą się zapisywać i można je później przeglądać.

Kiedyś rozmawialiśmy o tych kamer w temacie: Jaka kamera IP? - może tutaj znajdziesz jakieś przydatne informacje.

A jeśli nie, to poczekaj na odpowiedź od @mariuszsal'a. Chwile się bawił tymi kamerami.

Możesz też próbować na własną rękę coś wygrzebać przeszukując firmware tych kamer:

Znajome prawda?
hi3516_3518_firmware_reverse_engineering.png


Do zabawy:​
  • O to rozpakowany obraz firmware z jednej z tych kamer: Dropbox - 4139.tar.gz
  • Hasło do roota wyciągniesz oclhash'em, a do pliku /etc/passwd dostaniesz się podkładając średnik pod pole daty/godziny w interfejsie kamery.
  • Hasła do chińczyków i innych kamer IP oraz wiele informacji nt. chipsetów HiSilicon znajduje się na forum: Hacking & Modding - www.openipcam.com
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
  • Lubię to
Reakcje: 1 osoba
Przypuszczam, że jest to kwestia firmware'u bo skoro na starszej wersji działa ten sam model kamery pod monitoringiem QNAP'a (artykuł z akademii backupu jest z listopada 2014) ale może ktoś miał podobny problem i rozwiązanie dotyczyło jednak konfiguracji.
Kolego trafiłeś w sedno. W tych kamerach firmware to taka gra w zakryte karty. Jednym poprawiasz obraz ale sypie się ONVIF, drugim na odwrót a trzecim uwalasz kamerę. Jakby co to kiedyś zassałem zestaw FW i SW do nich i masz je tu Share Link
Twój model to IM222 i Hi3516C, więc w takim folderze szukaj swojego oprogramowania.

W temacie długo też siedział @unr3al2 i w razie czego podpowie co i jak. Nawet jakieś radiatory montował na CPU... i kosmos oglądał :D
Nie przejmuj się. Mi też nigdy nie udało się podłączyć tej kamery po ONVIF'ie
ONVIF działa. Mam jeszcze jedną z kompletu testowego od Ciebie i nie ma z tym problemu. Problemem tych kamer jest redukcja szumu i korekcja obrazu, bo raz jest OK a za chwilę masz maślany obraz (bo jakiś szum wykrył) i koryguje go ostrością i kontrastem.
 
Wgranie ich na błędne urządzenie powoduje uszkodzenie go.
Skąd ja to znam :)

Nam zrobili taki update firmware'u, że wykonywało się na starym IP Searchu. Po wgraniu nowego firmware'u musieli dać drugi IP Search, bo ten pierwszy przestawał działać. Pierwsza klasa produkt.
 
Wgranie ich na błędne urządzenie powoduje uszkodzenie go.
Skąd ja to znam :)

Nam zrobili taki update firmware'u, że wykonywało się na starym IP Searchu. Po wgraniu nowego firmware'u musieli dać drugi IP Search, bo ten pierwszy przestawał działać. Pierwsza klasa produkt.


Dokładnie tak jest i w tym przypadku - stara wersja IPCSearch (4.x.) nie widzi tego EPCam'a. Dopiero dołączona wersja 5.1.28.5 potrafi odnaleźć kamerę w sieci poprawnie.

Jest to wina firmware :D
Napisz maila do EPA to wyślą Ci nowy firmware.
Najprostsza konfiguracja do Epcam EPC_EP2036BP


Ok :). Mail poszedł, zobaczymy co odpiszą.


Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc w tym temacie, szczególnie, że mamy niedzielę :).
 
Ostatnio edytowane:
Dzieje się tak dlatego (zmiana IPSearch'a) że softy wychodzą pod różnych skręcaczy. Każdy z nich podjumał sobie pewien zakres adresów MAC. Z tego co pamiętam moje miały z puli Della czy HP i klepią je na potęgę.
Drugi Chińczyk postanowił że wrzuci mac addresy z puli Cisco, więc wcześniejszy IPSearcher ich już nie odnajduje, wiec piszą nowy a właściwie zmieniają zakres adresów MAC.

Ot cała filozofia
 
  • Sad
Reakcje: 1 osoba
Dzieje się tak dlatego (zmiana IPSearch'a) że softy wychodzą pod różnych skręcaczy. Każdy z nich podjumał sobie pewien zakres adresów MAC. Z tego co pamiętam moje miały z puli Della czy HP i klepią je na potęgę.
Drugi Chińczyk postanowił że wrzuci mac addresy z puli Cisco, więc wcześniejszy IPSearcher ich już nie odnajduje, wiec piszą nowy a właściwie zmieniają zakres adresów MAC.

Ot cała filozofia
Ale zmieniając firmware na nowy nie zmienia Ci się adres mac kamery.
Inna sprawa, że nowa wersja IPSearcher wykrywa starsze kamery(Klikasz na strzałkę która znajduje się w rogu aplikacji).
Problemem może być to, że na tym samym porcie jest onvif, co aplikacja web.
 
Dzieje się tak dlatego (zmiana IPSearch'a) że softy wychodzą pod różnych skręcaczy. Każdy z nich podjumał sobie pewien zakres adresów MAC. Z tego co pamiętam moje miały z puli Della czy HP i klepią je na potęgę.
Drugi Chińczyk postanowił że wrzuci mac addresy z puli Cisco, więc wcześniejszy IPSearcher ich już nie odnajduje, wiec piszą nowy a właściwie zmieniają zakres adresów MAC.

Ot cała filozofia


U mnie zajumali Novell'owi (00:00:1B - NOVELL INC.)


Dzieje się tak dlatego (...)

Ot cała filozofia
Ale zmieniając firmware na nowy nie zmienia Ci się adres mac kamery.
Inna sprawa, że nowa wersja IPSearcher wykrywa starsze kamery (Klikasz na strzałkę która znajduje się w rogu aplikacji).
Problemem może być to, że na tym samym porcie jest onvif, co aplikacja web.


Dostałem odpowiedź od EPA by "odświeżyć" FW do tej samej wersji i wszystko ustawić na port 80, czyli pewnie w SS QNAPa port RSTP zmieniamy z 554 na 80. Czas przetestować solucję :).


//edit: Bingo! Zmiana portu domyślnego RSTP na 80 pomogła. SS z QNAPa podłączył się do EPCama poprawnie i transmisja zatrybiła. Jutro testy w docelowej lokalizacji (alarmy, motion detection, ustawienia jakości etc.) i zobaczymy jak działa ta "nowa" wersja w praktyce.

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc.
 
  • Wow
Reakcje: Paweł Tołoczko
Daj znać czy będzie działać Ci detekcja.


Sam jestem tego ciekaw bo poprzez IExplorera jakoś ten motion detection w miarę działa (bazując na pojawianiu się i znikaniu czerwonej plamki w prawym-górnym rogu ekranu informującej o wykryciu ruchu). Oby to dało się jakoś połączyć z SS QNAP'a.

(alarmy, motion detection, ustawienia jakości etc.)
Alarmy?
Zmartwie Cię ale ten chińczyk nie ma wej./wyj. alarmowych.

Chyba, że chodzi Ci o powiadomienia....


Zapewne tak ale jak widać dla chińskiego "lokalizatora" alarm czy notification to to samo :p. Wygląda to (dedukując z "manuala") na podfunkcję dla "motion detection" - wykrycie ruchu trigeruje alarm, co powoduje rozpoczęcie nagrywania przez określony czas i obsługę zarejestrowanego materiału w postaci np. wysyłki na FTP czy przez SMTP. W manualu mamy jeszcze opcję "Ethernet Lost" ale w przypadku tego modelu kamery/wersji SW czegoś takiego tu nie znajdziemy.

epcam-alarm-tab.png
 
Sam jestem tego ciekaw bo poprzez IExplorera jakoś ten motion detection w miarę działa (bazując na pojawianiu się i znikaniu czerwonej plamki w prawym-górnym rogu ekranu informującej o wykryciu ruchu). Oby to dało się jakoś połączyć z SS QNAP'a.
Ja za to jestem ciekaw ile to ci pochodzi bo u mnie ta funkcja powodowała notoryczne restarty i zawieszanie cam. Raz do takiego stopnia że wpadła w bootloop na pół dnia.
 
Mariuszsal ty miałeś inne kamery (inny przetwornik) :) W moich dwóch, które miałem z tym softem takie rzeczy się nie działy.
Ten problem występował tylko z tymi od Ciebie.
Grzenio kupił kilka takich kamer do hali produkcyjnej z EPA i też nie ma tych problemów.
 
  • Lubię to
Reakcje: 1 osoba
Są dwie wersje (tyle ja znam) pod marką EPCAM
Na początku EPA sprzedawała takie kamery:
Sensor IMX222

Procesor HI3516C
One działały z domyślnym firmware onvif na 8999.

Później EPA sprowadziła już z innym przetwornikiem :
Sensor IMX322

Procesor S2L33M
Domyślnym firmware onvif na 80.
Ludzie na S mieli problem z tymi kamerami więc rozwiązaniem było wgranie innego firmware.

Przetwornik, który był w EPA z procesorem HI3516C był trochę inny od tego, co w twojej kamerze ale to wystarczyło, że działały dobrze.
Może inna fabryka w Chinach.
 
A więc, jestem po delikatnych testach i o dziwo motion detection działa - w katalogu głównym SS pojawia się katalog o nazwie "record_nvr_alarm" gdzie lądują pliki video trigerowane wykrytym ruchem w określonej przez nas strefie detekcji ruchu. Dodatkowo w logach SS mamy "Motion detected on Camera 1"- czyli generalnie działa... Ale... nie wiem jak wyłączyć w SS QNAP'a resztę - tzn. ma pozostać tylko "motion detection". Tutaj mamy sytuację, gdzie oprócz nagrywania wykrytego ruchu nagrywa się strumień video "ciągły" (dzielony tylko na odpowiednio ustawiony okres czasu) w katalogu "record_nvr" co jest raczej mało optymalne rozmiarowo... Przeszukałem/testowałem dostępne opcje w SS ale nic to dało - jeśli działa monitoring po wykrywaniu ruchu to równocześnie działa w opcji ciągłej. Może ktoś wie, która opcja lub sekwencja opcji pozwala na ustawienie monitoringu tylko po detekcji ruchu?
 
Harmonogram. Wyłącz nagrywanie ciągłę.

Ok, wyłączyłem Schedulera (Camera Settings->Camera Configuration->kolumna Action->Edit->zakładka Schedule Settings i odhaczyłem "Enable schedule recording"). Efekt taki, że mamy kamerę połączoną z SS bez nagrywania - czyli zgodnie z wymogiem ale.... jak się coś sypie to do końca, to i tym razem padło oczywiście nagrywanie video po wykryciu ruchu/alarmy. Oczywiście wróciłem do poprzednich ustawień ale nadal lipton - fakt, że zmienił się adres IP kamery z LAN na WAN bo już tyle się babram, że chciałem dokończyć testy u siebie (zdalny dostęp do QNAPa i SS a EPCam u mnie wrzucony do DMZ) a w czwartek już zakończyć temat "monitoringu" więc musiało się to skończyć jakimś failem... Teraz tylko kwestia czy to QNAP/EPCam załapał, ze adres jest spoza LAN i nie daje przez to możliwości obsługi detekcji ruchu (chociaż wszystkie opcje z tym związane są aktywne) a detekcja wg. IExplorera działa nadal... A może to jest kwestia przepustowości/lagu sieci - u siebie mam VDSLa 80/8 ale czasami krew zalewa, jeśli chodzi o usługi związane ze strumieniowaniem video i QoS pomarańczowych. Co więcej, testowałem tą aplikację FreeIP (od EPCam'a) na andku i u znajomego w sieci (DSL 10/1 a w zasadzie to 6/1) aplikacja łączyła się z kamerą w kilka sekund a lag w granicach 0,5-1sek., natomiast w mojej sieci, jeśli się w ogóle połączyła, to lag dochodził nawet do 8-10 sek :p - częściowo winy upatruję w "routerze" FunBo(to)x, (pierwszy do wymiany w najbliższym czasie) który też działa, jakby mu się nie chciało a częściowo właśnie w jakości VDSLa od Orang(utana). Mam tylko nadzieję, że jak EPCam wróci do LANu w czwartek to razem z obsługą detekcji ruchu...
Kamera po podpięciu w docelowej sieci ponownie zaczęła nagrywać po wykryciu ruchu i działa poprawnie a wyłączenie harmonogramu pomogło w kwestii nagrywania ciągłego. Temat w zasadzie rozwiązany/do zamknięcia ale mam jeszcze jedno pytanie - czym najlepiej odczytywać zapisane materiały video z monitoringu bo na chwilę obecną VLC w ogóle nie rozpoznaje codec'a z EPCam'a a WMP czy Media Player Classic (z K-Lite Codec Pack) też średnio sobie z tym radzą - po uruchomieniu na tych dwóch ostatnich wygląda jakby obraz przymroziło - pasek postępu się porusza a na ekranie ta sama klatka... Jedynie czym udaje się to obejść to przesunąć filmik pod koniec, kiedy to zaczyna obraz "działać" i wrócić ponownie na początek - wtedy kulawo ale jakoś to idzie przejrzeć. Nie wiem czy to nie jest jakoś związane z parametrem "I-frame interval" w ustawieniach EPCam'a - aktualnie mam to ustawione na 5 sek. ale może to lepiej ustawić na 1 sek?
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. jaka kamera onvif poe