Witam.
Znajomy szukał jakiegoś rozwiązania NAS i ostatecznie wybór padł na QNAP'a 453 PRO 8GB a że "w pakiecie" otrzymał licencję na 2 kamery/kanały monitoringu to zakupił również w tej samej firmie kamerkę EPCAM EP2036BP (tak, wiem, że to chińczyk najgorszego sortu ale to nie była moja decyzja), która według opisu, jest kompatybilna/działa z QNAP i S. Co więcej zostało to wcześniej też niejako potwierdzone przez filmik z akademii backupu prowadzonej przez pracownika QNAP, który bez problemu podłączył ten model kamery pod Surveillance Station (ONVIF, ONVIF ProfileS Cameras, port 8999). Niestety nie działa to w naszym przypadku... Na początek spis z natury:
QNAP 453 Pro - najnowszy soft (build 23102015 bodajże) siedzi na adresie 10.0.10.30
EPCam 2036BP, firmware: S2L33M_IMX322_X_5.1.34.5, soft: 5.1.34.4 siedzi na adresie 10.0.10.55 (dołączony do niej IPCSearch v.5.1.28.5 poprawnie ją wykrywa).
Generalnie kamera działa ale tylko poprzez IExplorera z zainstalowanym OCXem dostarczonym razem z kamerą. Problem oczywiście dotyczy podpięcia jej do QNAP'a - dodaję ją w stacji monitoringu (wizard wykrywa ją automatycznie w sieci po wyborze onvif zamiast tcp/udp) i wstępnie tworzy profil do niej, uzupełniam login i hasło, potem parametry video (dostępna tylko rozdziałka 1920x1080, FPS 1-30 i jakość do 95) i potem scheduler, podsumowanie i informacja o poprawnym stworzeniu profilu - przechodzę następnie do sekcji z dostępnymi kamerami i przez moment mam stan "idle", potem "connecting" i tak już zostaje - trwa to godzinami i nie może nawiązać wymaganego połączenia. Tzn. połączenie jakieś jest bo po lewej stronie jest wyraźny screen/zrzut z pracującej kamery (odświeżany średnio co około 10 sekund) zamiast domyślnego loga kamery z nieaktywnego kanału.
Od razu napiszę, że nie działa na porcie 8999 - potwierdzone to poprzez stworzenie ręcznie profilu dla tej kamery (ONVIF, ONVIF ProfileS Cameras, port 8999) - cały czas mamy "connecting" i po pewnym czasie "disconnected" ze znakiem zapytanie na domyślnej ikonie kamery. Tak samo wybranie przycisku "Test" przy tworzeniu profilu dla tej kamery - dostajemy info o nieprawidłowym adresie IP (podobnie jak nie podamy lub podamy niepoprawny login:hasło). Jedynie domyślny port 80 "działa" i przy teście mamy błąd "Failed to create RTSP connection to the network camera, Please check if the RTSP port is correct and RTSP streaming access name is "live.sdp" on the network camera". Oczywiście Epcam nie dostarcza żadnej tego typu konfiguracji strumienia...
Zastanawiające też są, jak dla mnie, informacje ze skanu IPCSearch dla kolumn: HTTP port: 80, RSTP Port: 80, Channels: 0, Type: 500. O ile kolumny "Channels" i "Type" niewiele mi mówią o tyle RSTP powinno być chyba na porcie 554? Na pewno nie można przydzielić innego/różnego portu dla RSTP niż HTTP z poziomu "EDIT" w narzędziu IPCSearch - natomiast zmiana portu HTTP zmienia także numer portu RSTP na identyczny...
Przypuszczam, że jest to kwestia firmware'u bo skoro na starszej wersji działa ten sam model kamery pod monitoringiem QNAP'a (artykuł z akademii backupu jest z listopada 2014) ale może ktoś miał podobny problem i rozwiązanie dotyczyło jednak konfiguracji.
Wszelka pomoc i sugestie mile widziane.
Pozdrawiam.
Znajomy szukał jakiegoś rozwiązania NAS i ostatecznie wybór padł na QNAP'a 453 PRO 8GB a że "w pakiecie" otrzymał licencję na 2 kamery/kanały monitoringu to zakupił również w tej samej firmie kamerkę EPCAM EP2036BP (tak, wiem, że to chińczyk najgorszego sortu ale to nie była moja decyzja), która według opisu, jest kompatybilna/działa z QNAP i S. Co więcej zostało to wcześniej też niejako potwierdzone przez filmik z akademii backupu prowadzonej przez pracownika QNAP, który bez problemu podłączył ten model kamery pod Surveillance Station (ONVIF, ONVIF ProfileS Cameras, port 8999). Niestety nie działa to w naszym przypadku... Na początek spis z natury:
QNAP 453 Pro - najnowszy soft (build 23102015 bodajże) siedzi na adresie 10.0.10.30
EPCam 2036BP, firmware: S2L33M_IMX322_X_5.1.34.5, soft: 5.1.34.4 siedzi na adresie 10.0.10.55 (dołączony do niej IPCSearch v.5.1.28.5 poprawnie ją wykrywa).
Generalnie kamera działa ale tylko poprzez IExplorera z zainstalowanym OCXem dostarczonym razem z kamerą. Problem oczywiście dotyczy podpięcia jej do QNAP'a - dodaję ją w stacji monitoringu (wizard wykrywa ją automatycznie w sieci po wyborze onvif zamiast tcp/udp) i wstępnie tworzy profil do niej, uzupełniam login i hasło, potem parametry video (dostępna tylko rozdziałka 1920x1080, FPS 1-30 i jakość do 95) i potem scheduler, podsumowanie i informacja o poprawnym stworzeniu profilu - przechodzę następnie do sekcji z dostępnymi kamerami i przez moment mam stan "idle", potem "connecting" i tak już zostaje - trwa to godzinami i nie może nawiązać wymaganego połączenia. Tzn. połączenie jakieś jest bo po lewej stronie jest wyraźny screen/zrzut z pracującej kamery (odświeżany średnio co około 10 sekund) zamiast domyślnego loga kamery z nieaktywnego kanału.
Od razu napiszę, że nie działa na porcie 8999 - potwierdzone to poprzez stworzenie ręcznie profilu dla tej kamery (ONVIF, ONVIF ProfileS Cameras, port 8999) - cały czas mamy "connecting" i po pewnym czasie "disconnected" ze znakiem zapytanie na domyślnej ikonie kamery. Tak samo wybranie przycisku "Test" przy tworzeniu profilu dla tej kamery - dostajemy info o nieprawidłowym adresie IP (podobnie jak nie podamy lub podamy niepoprawny login:hasło). Jedynie domyślny port 80 "działa" i przy teście mamy błąd "Failed to create RTSP connection to the network camera, Please check if the RTSP port is correct and RTSP streaming access name is "live.sdp" on the network camera". Oczywiście Epcam nie dostarcza żadnej tego typu konfiguracji strumienia...
Zastanawiające też są, jak dla mnie, informacje ze skanu IPCSearch dla kolumn: HTTP port: 80, RSTP Port: 80, Channels: 0, Type: 500. O ile kolumny "Channels" i "Type" niewiele mi mówią o tyle RSTP powinno być chyba na porcie 554? Na pewno nie można przydzielić innego/różnego portu dla RSTP niż HTTP z poziomu "EDIT" w narzędziu IPCSearch - natomiast zmiana portu HTTP zmienia także numer portu RSTP na identyczny...
Przypuszczam, że jest to kwestia firmware'u bo skoro na starszej wersji działa ten sam model kamery pod monitoringiem QNAP'a (artykuł z akademii backupu jest z listopada 2014) ale może ktoś miał podobny problem i rozwiązanie dotyczyło jednak konfiguracji.
Wszelka pomoc i sugestie mile widziane.
Pozdrawiam.