Pomoc System na hdd czy ssd

woinysz

Nowy użytkownik
Noobie
16 Marzec 2021
7
0
1
57
QNAP
TS-x51
Ethernet
802.11ac (Wi-Fi 5)
Na początek jako nowy chciałbym bardzo serdecznie wszystkich przywitać.
W tym miejscu taka mała uwaga jestem bardzo początkujący użytkownikiem qnapa TS 251d zakupiłem miesiąc temu razem z dwoma dyskami hdd wd red, każdy po 2 Tb. Po zakupie dyski ustawiłem na raid 1 i zainstalowalem system. Ale teraz widzę że serwer nie jest demonem szybkości, dlatego wczoraj dokupiłem kartę QNAP QM2-2S-220A i dwa dyski ssd każdy po 250 GB.
Potrzebuje porady kogoś bardziej doświadczonego jak to teraz poustawiać. Na początku miałem taką koncepcję że zostawię tak jak jest, dołożę tę dwa dyski ssd i ustawie na nich qtier, ale nie wiem czy to mi zbyt dużo przyspieszy system.
Dlatego może lepszą opcją będzie coś takiego
Dyski ssd na raid 1, na nich system,
Dyski hdd raid 1 na nich dane.
A może jeszcze jakaś inna konfiguracja?
Serwera używam głównie do trzymania kopii zdjęć, filmów, synchronizacji z telefonami i laptopem.
Na koniec proszę o wyrozumiałość. Jeżeli coś źle napisałem to jest to efektem tego że jestem trochę starszym gościem i nie łapie tego wszystkiego tak szybko.


Wersja oprogramowania Firmware: x.x.x Build 20YYMMDD
Model serwera: QNAP TS 251D
 
Ja mam ten sam model qnapa i ten sam model karty rozszerzającej i do tego dysk samsung 500GB M.2 sata ssd 860 evo i żałuje że nie zrobiłem sobie z dwóch dysków raid bo jak by padł jeden to system jest do odratowania.
 
Właśnie chciałem sobie zrobić w raid1 i dla mnie na system najlepszy raid1 bo jak zepsuje się jeden to drugi działa i tylko wymieniasz zepsuty.
 
A ja dodam od siebie, że właśnie postawiłem system na SSD, do tego zwykłe dyski w RAID 5.

Nie da się zrobić cache na tym samym dysku, co jest system, musisz mieć oddzielny dysk całkowicie do dyspozycji na cache.

Pozostaje Qtier, który zresztą też włączyłem i będę testował, gdy skopiują się dane.