Pomoc TS-212 problem po aktualizacji 4.0.2

AndyZappa

Nowy użytkownik
Noobie
9 Listopad 2012
Witam,

Mam problem ze swoim serwerem TS-212 po aktualizacji firmware do wersji 4.0.2.
Proszę o porady ale bez utraty danych.

Po aktualizacji wydawało się wszystko w porządku , oprogramowanie zaktualizowało się,
nowy wygląd itd. , ale zauważyłem że wszystko wolniej pracuje ( w wersji 4.0.1 pracowało lepiej).
W aplikacjach PhotoStation i Musicstation koszmarnie długo ładowały się zdjęcia i foldery z muzyką. To samo w Videostation aż w końcu serwer się "zawieszał". Restartowałem go wiele razy i dalej to samo.

I teraz , pewnie nieźle namieszałem ale przeczytałem na forum żeby zrobić "twardy reset". Tak też zrobiłem. Nie muszę dodawać że potraciłem wszystkie ustawienia kont, użytkowników itd ale ważne ze dane pozostały. Dodatkowo próbowałem wrodzić do starszej wersji 4.0.1 poprzez moduł aktualizacji.

Efekt teraz jest taki, że po włączeniu serwer się uruchamia wszystko pracuje poprawnie ale do czasu, tzn
po około godzinie serwer zaczyna głośniej pracować (wentylator strasznie szumi albo dysk) i nie mogę ponownie się zalogować z QFindera poprzez przeglądarkę (ładowanie strony trwa w nieskończoność) , logowanie przez Putty mam komunikat Cannot create / root/.mc directory ale najlepsze, że poprzez przeglądarkę explorera normalnie się loguję
i widzę strukturę katalogów (mogę kopiować , odtwarzać idt) .

Czy można to jakoś naprawić w wersji nowej 4.0.2 ?
Proszę o pomoc
Andy

ps. Dołączę zrzut komunikatów :

Number,"Type","Date","Time","Users","Source IP","Computer name","Content"
65,"Information","2013-10-02","21:10:25","System","127.0.0.1","localhost","myQNAPcloud CloudLink cannot start, error code: [-41]"
64,"Information","2013-10-02","21:10:08","System","127.0.0.1","localhost","myQNAPcloud CloudLink cannot start, error code: [-41]"
63,"Information","2013-10-02","21:08:36","System","127.0.0.1","localhost","[Media Library] Media Library Server started."
62,"Warning","2013-10-02","21:07:51","System","127.0.0.1","localhost","[Single Disk Volume: Drive 1] The file system is not clean. It is suggested that you go to [Storage Manager] to run "Check File System"."
61,"Information","2013-10-02","21:07:39","System","127.0.0.1","localhost","System started."
60,"Warning","2013-10-02","21:07:38","System","127.0.0.1","localhost","The system was not shut down properly last time."
59,"Information","2013-09-27","06:54:24","System","127.0.0.1","localhost","System started."
58,"Error","2013-09-25","20:15:39","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/tmp/wireless_status], section = [], field = [status], value = []) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
57,"Error","2013-09-25","20:15:39","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/wireless.conf], section = [], field = [status], value = [0]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
56,"Information","2013-09-25","20:15:28","System","127.0.0.1","localhost","System was shut down on Wed Sep 25 20:15:28 CEST 2013."
55,"Error","2013-09-25","20:15:28","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/tmp/wireless_status], section = [], field = [status], value = []) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
54,"Error","2013-09-25","20:15:27","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/wireless.conf], section = [], field = [status], value = [0]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
53,"Error","2013-09-25","20:14:46","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/default_config/uLinux.conf], section = [QWEB], field = [PHP_ZEND_SUPPORT], value = [FALSE]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
52,"Error","2013-09-25","20:14:30","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/var/.application.conf], section = [PhotoStation], field = [Enable], value = [FALSE]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
51,"Error","2013-09-25","20:14:26","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/var/.application.conf], section = [MusicStation], field = [Enable], value = [FALSE]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
50,"Error","2013-09-25","20:14:26","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/var/.application.conf], section = [MultimediaStation], field = [USBSound], value = [TRUE]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
49,"Error","2013-09-25","20:14:21","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/def_share.info], section = [SHARE_DEF], field = [defVolMP], value = [/share/HDA_DATA]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
48,"Error","2013-09-25","20:14:04","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/uLinux.conf], section = [BTDownload], field = [addonEnable], value = [TRUE]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
47,"Error","2013-09-25","20:14:03","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/uLinux.conf], section = [TFTP Server], field = [Allowed mode], value = [0]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
46,"Error","2013-09-25","20:14:03","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/uLinux.conf], section = [TFTP Server], field = [Log Subfolder], value = []) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
45,"Error","2013-09-25","20:14:02","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/uLinux.conf], section = [TFTP Server], field = [Log Folder], value = [Public]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
44,"Error","2013-09-25","20:14:02","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/def_share.info], section = [SHARE_DEF], field = [defVolMP], value = [/share/HDA_DATA]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
43,"Error","2013-09-25","20:14:02","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/uLinux.conf], section = [TFTP Server], field = [Root Subfolder], value = []) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
42,"Error","2013-09-25","20:14:01","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/uLinux.conf], section = [TFTP Server], field = [Root Folder], value = [Public]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
41,"Error","2013-09-25","20:14:01","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/uLinux.conf], section = [TFTP Server], field = [PORT], value = [69]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."
40,"Error","2013-09-25","20:14:01","System","127.0.0.1","localhost","The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/uLinux.conf], section = [TFTP Server], field = [Enable], value = [FALSE]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance."

Ostatnio edytowane przez moderatora:
I teraz , pewnie niezle namieszałem ale przeszytałem na forum żeby zrobic "twardy reset".
?!

W aplikacjach PhotoStation i Musicstation koszmarnie długo ładowału się zdjęcia i foldery z muzyką. To samo w Videostation aż w końcu serwer się "zawieszał". Restartowałem go wiele razy i dalej to samo.
Należało sprawdzić pracujące procesy oraz obciążenie procesora.

due to insufficient ramdisk space​
Coś zapycha pamięć. Z konsoli sprawdź:
Bash:
cd /
mount
df -h

I teraz , pewnie niezle namieszałem ale przeszytałem na forum żeby zrobic "twardy reset".
?!

W aplikacjach PhotoStation i Musicstation koszmarnie długo ładowału się zdjęcia i foldery z muzyką. To samo w Videostation aż w końcu serwer się "zawieszał". Restartowałem go wiele razy i dalej to samo.

Bash:
cd /
mount
df -h

prosze zrzyt ekranu i wynik

zrzut.png
dodam tylko że w linii /dev/ram0 wartość "Use" stale rośnie i pewnie dojdzie do max i serwer się "zawiesza"
?!

Bash:
cd /
mount
df -h

prosze zrzyt ekranu i wynik

2354.png
dodam tylko że w linii /dev/ram0 wartość "Use" stale rośnie i pewnie dojdzie do max i serwer się "zawiesza"

Czy jest ktoś w stanie pomóc?

Witam,

Faktycznie, po przeczytaniu wcześniejszych podobnych problemów , mogę uważać temat za ... częściowo rozwiązany :(
Wyjaśniam dlaczego.
Powyłączałem wszelkie możliwe usługi, ale problem dalej sie pojawiał. Postanowiłem, więc od instalować aplikacje (MusicStation, DownloadStation, MultimediaStation, Photostation , właściwie wszytko co miałem poinstalowane. I dopiero po resecie i ponownym zainstalowaniu aplikacji zQPGK w końcu wszystko pracuje poprawnie. Tylko jedno ale... w aplikacji VideoStation nie mam swoich , wcześniej ładowanych filmów !!! i To jest dla mnie katastrofa, całe rodzinne archiwum przepadło? Dodam, że już wcześniej robiłem reset serwera, aby rozwiazac problem opisany powyżej, i wszystkie dane pozostały (zdjęcia, pliki, muzyka, pliki video). Istnieje mozliwośc , ze te "załadowane wcześniej pliki video " w wersji TurboNas 4.0.1 są gdzieś na dysku?

Jeżeli ich nie skasowałeś to fizycznie są. Gdy instalowałeś na nowo system, załóż zasoby o takich samych nazwach jak wcześniej, ale w pierwszym kroku posprawdzaj w konsoli czy zasoby są i czy są w nich poszukiwane pliki. Gdyby nie trzeba było tworzyć zasobów, bo pliki byś odnalazł, jest to kewestia ich "przeindeksowania" przez system - musi sobie na nowo je "odkryć i policzyć" ;)

Nie kasowałem oczywiście. Problem jednak w tym , ze nie pamietam nazw jakie były wcześniej (można gdzieś to sprawdzic?).
Może niejasno tłumaczłem wcześniej , ale tych plików video nie miałem na dysku twardym , tylko ładowałem z innych lokalizacji poprzez upload do VideoStation i własnie tych nie moge znaleźć

Po pierwsze, pliki na dysku są i to jest najważniejsze. Ale tak ja pisałem wcześniej, nie pamiętam jakie miałem założone katalogi przed aktualizacja tak żeby system teraz "przeindeksował". Jak to zrobić ? Chodzi mi głownie o VideoStation gdzie ładowałem pliki i nadawałem tagi, kategorie, opisy itp. Można to odzyskać?