Pomoc Zwiększenie pojemności NAS'a

jari990

Nowy użytkownik
Noobie
8 Lipiec 2016
6
0
1
33
QNAP
TS-410
Ethernet
1 GbE
Witam,
Uprzededzam że jestem początkującym adminem NAS. Nie chce zrobić błędu dlatego piszę tu na forum z prośbą o pomoc i poradę.
Posiadam QNAP TS-453U w którym mam zamontowane dwa dysk 4TB w RAID-1. Powoli kończy się miejsce, i mam zakupione dwa kolejne, takie same dyski. Chciałbym rozszerzyć pojemność ogólną NAS'a.
Proszę o poradę w jaki sposób najlepiej wykonać tą operację, tak aby nie utracić danych aktualnie zapisanych na dwóch dyskach w RAID-1.

Wersja oprogramowania Firmware: 4.4.1.1146
Model serwera: QNAP TS-453U
 

Załączniki

  • qnap.png
    qnap.png
    95,4 KB · Wyświetleń: 80
W instrukcji jest podany inny sposób, a w tym samym widoku mam taką opcje jak "Rozszerz pulę" i tam w kreatorze moge wybrać aktualny RAID 1 i dodać dwa kolejne dyski. Czy to zadziała ?
 

Załączniki

  • qnap1.png
    qnap1.png
    74 KB · Wyświetleń: 97
Ja przerabiałem wariant dodania do RAID1 jednego dysku z konwersją na RAID5: w ten sposób podwoiłem dostępną przestrzeń a całość poszła bezproblemowo.
 
Tylko że ja nie wymieniam, tylko robie poprzez "Rozszerz pulę" i tam moge wybrac od razu dwa nowe dyski które sobie zamontowałem. Czy ktoś robił taką operację ?
Poprzez Rozszerz pulę dla RAID 1 to zadzaiła ? Będę wdzięczny za szczegółową instrukcję tej opcji.
 
Dzięki za film.... właśnie tą metodą migruję na większe dyski w RAID 1.

Jak na razie odbudowuje 1. dysk i nie zapowiada się aby coś miało się nie udać.... Miałem 2 dyski po 1TB (2,5") a teraz będą 4TB (3,5" WD RED) tylko dziwi mnie niski transfer odbudowy, serwer nie ma innego zadania niż odbudowa i przewidywany czas dla 1 dysku to 3 godziny (88 MB/s nie powala) przy zajętości zaledwie 350GB.
 
alternatywą jest postawienie nasa od nowa

pali sie ? 88 MB/s to i tak szybko .. na drugi raz kup SSDki to zobaczysz 200-300 MB/s transferu :D

jak pisałem na forum - dopóki leci , niech leci.