Regulamin i zasady

Regulamin

Właściciele serwisu nie są odpowiedzialni za zawartość generowaną przez użytkowników.

Zgadzasz się nie publikować w serwisie treści które są zniesławiające, obraźliwe, nienawistne, zawierające groźby, spam, które mogą obrazić, zawierające treści dla dorosłych, dane osobowe osób trzecich, prawa autorskie, zachęcające do bezprawnej działalności lub w inny sposób naruszające prawo

Zostawiamy sobie prawo do edycji bądź usunięcia wszelkiej treści opublikowanej na forum bez podania przyczyny.

Publikując treści w serwisie dajesz nam wszelkie prawa do ich używania. Użytkownik zachowuje prawa autorskie nad treścią.

Cała zawartość którą dodasz lub wyślesz może być przeglądana przez ekipę forum. Nie wysyłaj treści które są dla Ciebie poufne lub prywatne.

Ten regulamin może zostać zmieniony w każdym czasie bez powiadomienia użytkowników.

Jeżeli nie zgadzasz się z tym regulaminem, nie rejestruj się w serwisie.

Netykieta i zasady

Informacje określające zalecany i poprawny sposób komunikacji na forum.

Uwaga!
Nieprzestrzeganie zasad świadczy o Twojej ignorancji i będzie karane usunięciem treści a kolejne tego typu zachowania będą permanentnie blokowane od możliwości czytania oraz udziału w dyskusjach forum.

1. Tematyka
  1. Pisz na temat. Większość osób biorących udział w dyskusji oczekuje odpowiedzi związanych z tematem danego postu.
  2. Publikuj treści we właściwym dziale forum. Przed rozpoczęciem dyskusji na danym forum spójrz na krótki jego opis definiujący tematykę wybranego działu.
  3. Nowy temat zatytułuj poprawnie. Staraj się zaznaczyć w tytule dyskusji, czego ona konkretnie dotyczy.
  4. Nie „podczepiaj” się ze swoim pytaniem pod istniejącą dyskusję. Do rozpoczętych dyskusji przyłączaj się, jeśli masz zamiar wypowiedzieć się na temat określony przez autora postu lub związany z dalszą treścią rozmowy. Nie będzie pobłażania!
  5. Odpowiadając na temat zwróć uwagę, czy ma on związek z tematem. Często zdarza się, że dyskusja zbacza z tematu (off-topic), a forum staje się zaśmieconym i chaotycznym zbiorem informacji.
  6. Przed zadaniem pytania - poszukaj! Na forum mogą znajdować się odpowiedzi na zadawane przez Ciebie pytanie, a więc użyj wyszukiwarki, aby je znaleźć. Dostępne masz dwie: szczegółową i szybką.
  7. Nigdy nie publikuj powtarzającej się treści. ...lub podobnej. Floodowanie lub SPAM jest z miejsca banowane.
  8. Precyzyjnie przedstaw swoje pytanie! Opisz dokładnie środowisko: rodzaj sieci (przewodowa czy bezprzewodowa) oraz ich prędkość, model serwera, wersje firmware, system operacyjny na swoim PC i przyczynę sprawy, której ono dotyczy. Skrócisz w ten sposób czas uzyskania konkretnej odpowiedzi.
  9. Pytanie w rodzaju: „Jestem tu nowy, ale i próbowałem zainstalować zgodnie z opisem ... jednak utknąłem na 10 linii z przykładu...” lub „mój serwer wolno działa, pomóżcie!”, może zdenerwować pozostałych uczestników forum. (W pierwszym przypadku przeczytaj jeszcze raz ten przewodnik i ze zrozumieniem, po czym wykonaj krok po kroku, w drugim natomiast zrób to co byś zrobił z komputerem - czyli wyłączył zestaw 20'tu zbędnych aplikacji - nie sądzisz, że przyśpieszy?
  10. Pisanych przez Ciebie pytań nie stawiaj u boku własnych frustracji lub negatywnych przemyśleń, często wynikających z braku czytania instrukcji obsługi. Oczekujesz odpowiedzi czy psychoterapeuty?
  11. Grzeczność wymaga podziękować za otrzymane odpowiedzi. Głuche i niezakończone przez Ciebie tematy rozmów będą świadczyć o Twojej ignorancji, stąd też w przyszłości nie oczekuj odpowiedzi na kolejne pytania.
  12. Wyjątkowo nieuprzejme jest wysyłanie wiadomości w stylu: „chcę tego i tego” lub ponawianie pytań, na które nie otrzymałeś odpowiedzi. Zmanierowane zachowanie, agresywne i wulgarne oczekiwanie pomocy lub bezczelna konwersacja sprowadzi Cię do zablokowanego konta.
  13. Niekonkretne treści, w tym „hejtowanie” i inne własne frustracje, pisz na dojrzewamy.pl. Tu nie ma miejsca na nikomu niepotrzebne wyrazy Twojego samopoczucia.
  14. Nie kwestionuj na pozór rygorystycznej polityki oraz obowiązujących tu zasad. Powstały one wyłącznie dlatego, abyś w przyszłości mógł z łatwością odnajdywać tu konkretne dyskusje wśród czytelnego zbioru informacji.

2. Pisanie wiadomości
  1. Podczas tworzenia nowego tematu rozmowy wybierz właściwy prefix:
    • Pomoc - jeśli poszukujesz pomocy,
    • Rozwiązany - kiedy już Twój temat został podjęty i w dyskusji udzielono właściwych odpowiedzi,
    • Download - jeśli masz zamiar podzielić się konkretnym oprogramowaniem.
    • Zauważ też, że prefiks. How-To nie ma pytajnika na końcu, a więc NIE używaj go w celu zadawania pytań, ponieważ How-To to nic innego jak poradniki, tzw. tutoriale lub po Polsku - przewodniki.
    • Natomiast FAQ (skrót od ang. Frequently Asked Questions) oznacza zbiór lub jedno często zadawane pytanie.
  2. Zawsze używaj podglądu przed wysłaniem wiadomości.
  3. Sformatuj swoją treść zapewniając jej maksymalną czytelność i przejrzystość. Ale pamiętaj - to nie jest Allegro ani tunning show! A więc nie używaj innego rozmiaru, koloru lub kroju czcionki niż standardowy. Formatowania używaj tylko wtedy, jeśli masz zamiar zaznaczyć lub podkreślić ważną, ale krótką sentencję w tekście.
  4. Odpowiadając na treść, nie cytuj jej w całości, a zostaw tylko to, co niezbędne, do czego odnosi się Twoja wypowiedź.
  5. Godne potępienia jest zacytowanie postu tylko po to, aby dodać pod nim tekst w stylu: „zgadzam się z tym”, „też tak myślę”, czy w skrajnie nagannym przypadku - reklamę.
  6. (...) Z drugiej strony nie popadaj w inną skrajność i nie unikaj cytowania jako takiego w ogóle. Często jest ono niezbędne do zrozumienia o co właściwie w Twoim komentarzu chodzi..
  7. Dobrym zwyczajem jest także przeplatanie cytowanych fragmentów z własnymi na nie odpowiedziami, co zwykle sprzyja ogólnej przejrzystości wypowiedzi. Zaznacz wybraną treść i naciśnij przycisk Cytuj.
  8. Jakiekolwiek...
    • logi i pliki tekstowe, a także cytaty, ubieraj w tagi [quote] [/quote],
    • natomiast logi zawierające polecenia, komendy komputerowe lub kod źródłowy ubieraj w przeznaczone ku temu tagi [code] [/code],
    • (...) a krótkie komendy i polecenia wewnątrz zdania, umieść w tagu: [icode] [/icode].

3. Przesyłanie plików i obrazów
  1. Do przesyłania plików binarnych, czyli innych niż tekstowe oraz zdjęć, służą załączniki.
  2. Jeśli masz zamiar wkleić zrzut ekranu to przytnij wcześniej do właściwego rozmiaru. (Jeśli sobie z Paintem nie radzisz, to serwer nie jest dla Ciebie!)
  3. Umieść miniatury przesyłanych obrazów w miejscach gdzie o nich wspominasz.
  4. Jeżeli plik tekstowy jest znacznej wielkości (większy niż 10000 bajtów), należy go spakować ZIP'em i traktować dalej jako binarny. (RAR i 7zip nie jest powszechnym formatem archiwizacji)
  5. Informując uczestników dyskusji o lokalizacji w sieci interesujących ich informacji, zawsze podawaj pełny adres tych zasobów.

4. Inne
  1. Bądź cierpliwy! Często musi upłynąć trochę czasu zanim Twoje pytanie zostanie przeczytane lub użytkownicy znajdą czas, aby na nie odpowiedź. To w ich dobrej woli jest Tobie pomoc.
  2. Swoim prywatnym animozjom i zapędom oświeconego architekta dawaj wyraz poza naszym forum. ...a najlepiej nigdzie! Nie ma nic bardziej żenującego, niż oglądanie grona publicznie stękających niedoszłych inżynierów.

Pamiętaj! Forum jest dla społeczności, a społeczność dla forum – ...z grzeczności.

Powyższe zasady są niezbędne, aby utrzymać ład i porządek oraz budować tematycznie ułożoną bazę wiedzy.

...ah i jeszcze jedno! Jeśli czegoś nie wiesz, to nie bój się wcześniej o to zapytać.
 
  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Odrzuć powiadomienie.