Pomoc HBS - wydłużenie robienia backupu danych po aktualizacji HBS

Babolusz

Passing Basics
Beginner
11 Grudzień 2022
17
3
3
34
QNAP
TS-x30
Ethernet
null
Cześć wszystkim,
po aktualizacji firmware NAS + HBS, czas tworzenia kopii bezpieczeństwa moich danych, znacząco się wydłużył (do paru godzin, zamiast paru minut).
Danych nie przybyło, konfiguracja nie była modyfikowana, moje podejrzenia idą w kierunku najnowszej aktualizacji HBS.
Czy ktoś z Was zauważył podobny objaw? Jedyne co przychodzi mi na myśl to wymuszenie integralności danych za każdym razem ja uruchamiany jest backup (opcje tą sprawdziłem i jest wyłączona) - może jakiś bug?
Jak idzie backup to często widze "Obliczanie i zapisywanie wartości MD5".

Czy macie pomysł jak można zweryfikować co jest faktycznie problemem?
 
  • ·
  • TS-x51
  • ·
  • 1 GbE
  • ·
  • 5.1.0.2348 (updated regularly)
Wczoraj była poprawka HBS, ale nie pomogło. Robienie zadań na nowo nie bardzo mi się uśmiecha, bo niektóre są dość rozbudowane, więc tylko utworzyłem na nowo katalogi, do których każdy backup jest wykonywany.
Raz pomaga a raz nie.
Nie używam i nie chcę używać deduplikacji, serwerek jest stary i powolny, to by zajęło za dużo czasu.
 
Cześć wszystkim. Chciałem podzielić się moim rozwiązaniem. Nadal nie wiem co było faktycznym problemem, ale na tą chwilę działa lepiej.
Zgłosiłem problem do wsparcia Qnap, według inżynierów problem to albo dysk albo kabel. Niczego nie naprawiałem z dyskiem i kablem, ale w między czasie zrobiłem to co zasugerował @Kong, czyli ponownie utworzyłem zadania backupu i zaczeło działać jak wcześniej.
 
  • Lubię to
Reakcje: jerry1333 i Kong
U mnie niestety sytuacja jest jeszcze gorsza. Backup robi sie chyba w nieskonczonosc... Ostatni raz z sukcesem wykonal sie 25 kwietnia, od tego czasu co dobę dostaję powiadomienie ze kolejny backup nie moze sie wykonac bo poprzedni jeszcz sie nie zakończył :( Co gorsza, spowodowalo to tez ze nie moge sie zalogowac do QTS... Po wpisaniu kodu MFA mieli do konca limitu 3 minut po czym wraca do ekranu logowania. Niestety od kilku tygodni mam tylko dostęp zdalny do tego serwera więc nie za bardzo mogę cokolwiek zrobić.
Support Qnap jest swiadomy problemu raczej, mi podesłali link do downgrade'u HBS...
files.qnap.net.pl
Tak czy inaczej, nie mam jak zdowngrade'owac bez mozliwosci zalogowania sie ani podpiecia bezposrednio do serwera...
 
Cześć wszystkim. Chciałem podzielić się moim rozwiązaniem. Nadal nie wiem co było faktycznym problemem, ale na tą chwilę działa lepiej.
Zgłosiłem problem do wsparcia Qnap, według inżynierów problem to albo dysk albo kabel. Niczego nie naprawiałem z dyskiem i kablem, ale w między czasie zrobiłem to co zasugerował @Kong, czyli ponownie utworzyłem zadania backupu i zaczeło działać jak wcześniej.
Mały update, napisałem do supportu, odnośnie tego co zauważyłem (zrobiłem od nowa zadania i zaczeło działać, nic z dyskiem kablem nie robiłem -co było sugestią wsparcia) i dostałem odpowiedź że "tak logi wskazują i tyle...", zostaje wierzyć w samouleczenie dysku/kabla :D Co ważne na tą chwilę działa i trzeba żyć w nadzieji że nie będzie problemów.
 
  • Lubię to
Reakcje: Kong
Mam włączoną "kontrolę integralności danych". Jedno z zadań to 2,96TB danych w których niewiele się zmienia. Na dysku zewnętrznym (12TB USB) jest 1,6TB wolnego miejsca (2 wersje są na dysku i mają być 2). Uruchomiony backup i wszystko jest OK. Dane przegrane i zaczyna się generowanie danych kontrolnych. QNAP potrafi zapełnić całą wolną przestrzeń. Przy mniejszych zadaniach przestrzeń bardzo maleje i jest "odzyskiwana" po przejściu do następnego zadania.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Co zajmuje "tymczasowo" tyle miejsca?
 
Aktualizacja:
to nie generowanie danych kontrolnych powoduje zajmowanie przestrzeni na dysku USB (czyli backup z NAS). Pomimo takiego komunikatu w HBS. To wersjonowanie. I problem zrobił się jeszcze większy. Dane z zasobu NAS zajmują 2,96GB a wolne miejsce na USB to 1,6TB i backup kończy się zajętością całego dysku i przerwanym backup'em.
Może ten wydłużony czas to właśnie związany z operacją wersjonowania i tworzeniem tymczasowego katalogu " .VersionRecycle ".

Inne zasoby, które mają mniejszą objętość, nie mają problemu z backupem (oprócz wydłużonego czasu).

Sorry nie piszę do HelpDesku bo nie mam tam konta i nie chcę mieć.
 
Wiec nie chcesz oficjalnej pomocy - wszystko jasne dla nas.
A co jest jasne, bo teraz to jakimś niedomówieniem pojechałeś?

Chyba nie wiesz, że najsłabszym ogniwem jest człowiek. Jeśli on nie będzie wiedział za dużo to Ci problemu nie zrobi (wiedzy o Tobie nie wykorzysta przeciw Tobie). A Twoja sugestia wskazuje, że chyba podejrzewasz mnie o coś nielegalnego - to oświadczam Ci, że bardzo się pomyliłeś. Mam faktury na cały sprzęt i to od dużego dystrybutora.

Nie potrafisz pomóc to już wiem, tylko czy potrafisz przyznać, że się pomyliłeś?
 
nie wiem skąd wpadłes na ten pomysł - ale mnie to grzeje xD

Masz problem bo APLIKACJE QNAP takie jak HBS są zamknięte - kod ma tylko producent, więc jeśli nie przedstawisz mu problemu, to go nie rozwiąże za Ciebie albo nie poda ci obejścia.

powodzenia ! (nieironicznie)
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. backup
  2. hybrid backup sync
  3. backup na pc