Pomoc Kopia zapasowa dysku Qnap na dysk USB

Nightmare

Nowy użytkownik
Noobie
23 Sierpień 2017
1
1
3
44
QNAP
TS-x51
Ethernet
1 GbE
Witam. Pracuję w niewielkim Gminnym Ośrodku Kultury. Jestem zatrudniony jako informatyk/akustyk/grafik.
Mój poprzednik backup danych traktował po macoszemu - w sensie miał to gdzieś, do momentu awarii komputera księgowej.
Generalnie to robił upgrade sprzętu komputerowego, ale poszedł niestety po cenie - dyski twarde regenerowane (Mediastore), zapomniał w ogóle (lub się nie znał) o wymianie zasilaczy w komputerach.
W końcu doszło do awarii dysku w komputerze księgowej, do odzysku danych ściągali informatyka z innej miejscowości - dane częściowo odzyskał, ale nie wszystkie. Potem musieli brakujące dane mozolnie odtwarzać z dokumentacji papierowej - kilka dni roboty.
Od tego momentu zaczyna robić kopie zapasowe wykorzystując mechanizm kopii zapasowej systemu Windows 7. Niestety kopia raz w miesiącu to nie jest dobry pomysł.
Kilka dni przed podjęciem pracy przeze mnie pada dysk w komputerze dyrektorki GOK. Mój poprzednik chyba szczęście, że już był na wypowiedzeniu, bo by go wywalili chyba z miejsca z pracy. Do końca okresu wypowiedzenia siedział sobie na "chorobowym".
Dane przywróciłem z kopii sprzed miesiąca, z uszkodzonego dysku też odzyskałem w zasadzie wszystkie brakujące pliki. Przy okazji jak zobaczyłem zasilacz w komputerze dyrektorki, to szczęka mi opadła... Codegen 350W. Reszta sprzętu też niczego sobie - Logic, Megabajt i jakiś noname. Wymieniłem te padliny na XFX TS 430.

Backup z poziomu Windows - niby ok, ale takie rozwiązanie tylko do pojedynczego komputera się nadaje. Przy kilku komputerach to już jest męczące rozwiązanie - bieganie z dyskiem od komputera do komputera i stracony czas.