Kupno Pierwszego NAS-a Porady

Lio-no

Nowy użytkownik
Noobie
15 Styczeń 2017
7
0
1
33
QNAP
null
Ethernet
100 Mbps
Witam serdecznie wszystkich z racji tego że jest to mój pierwszy post jak i temat :)

Postanowiłem stworzyć konto ponieważ chciałbym dokonać zakupu pierwszego dysku, jednak jestem zielony i wolę dopytać bardziej doświadczonych trochę poczytałem jednak nie jestem przekonany.
Przechodząc do sedna chciałbym aby mój NAS był wstanie poradzić sobie zastosowanie tylko domowe
  • Praca 24/7
  • Domowe centrum wymiany plików (2 PC 1 Laptop (win 7 i 10 ) kilka telefonów z Android (wersja 7.1.1 )
  • Prywatna Chmura
  • Serwer multimediów DLNA
  • Stacja pobierania plików
  • Backup i archiwizacja danych
  • FTP i VPN
Jaki dysk powinienem wybrać waszym zdaniem na początek przygody z NAS

zastanawiam się nad dwoma modelami TS-228 i i TS-231P
Tutaj pytanie do was czy one są dobre na początek, dadzą sobie radę z tym ewentualnie na co mam zwrócić uwagę przy kupnie szukaniu innego,
wysłucham wszystkich porad bo tak jak mówie jestem nowy w tym temacie z góry dzięki za pomoc :)
 
Za słabe - zalecam minimalnie : QNAP TS-253A i powiększenie RAMu do 8 GB
Za słabe pod względem przyszłości i tego że pewnie będę chciał więcej
czy w ogóle nie dadzą sobie rady z tym czego bym oczekiwał ?
 
te 3 rzeczy wymagają konkretnego procesora - resztę z palcem w nosie obsłużą wymienione NASy

super czyli rozumiem że jak te 3 rzeczy sobie odpuszczę to ze spokojem mogę kupić jeden z tych wymienionych i jest to całkiem w porządku wybór na początek i przygody z NAS

btw: jeśli dobrze rozumiem Stacja pobierania plików to funkcja że odpalam pobieranie bez uruchamiania pc ? jednak ze zwykłym klientem torrent poradzą sobie w/w dyski ?
 
est to całkiem w porządku wybór na początek i przygody z NAS
ja bym Ci zobrazował to tak:
jak kupisz samochód tico - to teoretycznie masz auto, spełnia podstawowe funkcje ale w po kilku dniach zaczyna Cię drażnić brak centralnego zamka, za mały bagażnik itd.