Cześć,
Mam następujący problem. Gdy po raz pierwszy stawiałem mojego NASa ładnie udało mi się skonfigurować usługę myQNAPcloud i nie było problemu z dostępem w konwencji [mojaNazwa].myqnapcloud.com.
Po zmianie umowy na dostawę internetu (cały czas u tego samego dostawcy usługi - Vectra) połączenie przez Internet siadło i zawsze sprawdzając jego stan w QTS otrzymuję błąd:
Diagnostyka ->
Ponieważ udawało mi się połączyć z NASem w inny sposób (logowanie przez stronę myQNAPcloud -> Moje Urządzenia ->QTS) temat zbagatelizowałem. Problem wrócił jednak w momencie kiedy próbowałem wystawić na zewnątrz postawiony Server multimedialny PLEX. Łączność przez internet również siada.
Wnioskuję więc, że problem leży gdzieś w routerze dostarczonym od Vectry (podczas zmiany warunków świadczenia umowy dostałem nowy router). Wertując po forum natrafiałem na porady dotyczące zmian mapowania portów w routerze. Niestety abonentom nie są udostępnione passy do routera, a jedyna szczątkowa konfiguracja następuje poprzez stronę Vectry i dotyczy zmiany nazwy sieci, hasła, pasma lub trybu pracy (bridge/router).
Dodatkowo gdzieś pod ikoną "?" - właśnie na stronie Vectry - znalazłem taką informację, która mnie wyjątkowo nie pocieszyła.
Będę wdzięczny za wszelkie porady, napisane w sposób zrozumiały dla amatora.
Pozdrawiam
Łukasz
Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.1 Build 20160601
Model serwera: QNAP TS-251
Mam następujący problem. Gdy po raz pierwszy stawiałem mojego NASa ładnie udało mi się skonfigurować usługę myQNAPcloud i nie było problemu z dostępem w konwencji [mojaNazwa].myqnapcloud.com.
Po zmianie umowy na dostawę internetu (cały czas u tego samego dostawcy usługi - Vectra) połączenie przez Internet siadło i zawsze sprawdzając jego stan w QTS otrzymuję błąd:
Diagnostyka ->
Ponieważ udawało mi się połączyć z NASem w inny sposób (logowanie przez stronę myQNAPcloud -> Moje Urządzenia ->QTS) temat zbagatelizowałem. Problem wrócił jednak w momencie kiedy próbowałem wystawić na zewnątrz postawiony Server multimedialny PLEX. Łączność przez internet również siada.
Wnioskuję więc, że problem leży gdzieś w routerze dostarczonym od Vectry (podczas zmiany warunków świadczenia umowy dostałem nowy router). Wertując po forum natrafiałem na porady dotyczące zmian mapowania portów w routerze. Niestety abonentom nie są udostępnione passy do routera, a jedyna szczątkowa konfiguracja następuje poprzez stronę Vectry i dotyczy zmiany nazwy sieci, hasła, pasma lub trybu pracy (bridge/router).
Dodatkowo gdzieś pod ikoną "?" - właśnie na stronie Vectry - znalazłem taką informację, która mnie wyjątkowo nie pocieszyła.
Będę wdzięczny za wszelkie porady, napisane w sposób zrozumiały dla amatora.
Pozdrawiam
Łukasz
Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.1 Build 20160601
Model serwera: QNAP TS-251