NAS do kopii zapasowych w małym biurze

morwsin

Nowy użytkownik
Noobie
2 Luty 2016
2
0
1
31
QNAP
null
Ethernet
null
Witam

Szukam dysku sieciowego do automatycznego backupu do małego biura. W zasadzie to będzie jego jedyne zastosowanie poza udostępnianiem raczej niewielkiej ilości plików. kwestie wydajności raczej schodzą na drugi plan. W środku będą siedziały prawdopodobnie 2x1TB WD Red w RAID1.

Chciałbym skupić się na podstawowej funkcjonalności tj. prosty backup ważnych plików. Urządzenie będzie w raczej mało informatycznej firmie tj. powinno być maksymalnie proste w obsłudze i ustawianiu kopii zapasowych. Tutaj też chciałbym prosić o pomoc jak najlepiej rozwiązać sprawę backupu, bo jestem w tej kwestii zielony. Wypada użyć jakiejś aplikacji zewnętrznej czy wystarczą te ściągane ze stron QNAP-a i S. S ma cloud station, który służy do synchronizacji i do backupu więc czy jest on jakoś znacząco "upośledzony" wobec bardziej wyspecjalizowanych konkurentów?

Zacząłem poszukiwania od przepatrzenia oferty S i początkowo spodobał się DS215+, ale szybko zdałem sobie sprawę że nawet on jest overkillem i myślę, że DS215j wystarczy (chyba że się mylę?). Od QNAP rozumiem konkurentem byłby ts-231. Inne warte rozważenia np. Asustor? Wybieram rozwiązania dwudyskowe, bo wydaje mi się, że to jest w zupełności wystarczające. Jeśli chodzi o cenę to napiszę tak, jeśli model za 2000zł spisywałby się z jakiegoś powodu wyraźnie lepiej w tym prostym zadaniu to może być, ale jeśli za 700zł też sobie poradzi, to bez sensu dopłacać. Jak napisałem ma to być prosty backup + udostępnianie plików.

Podsumowując:
1. Jak zabrać się do backupu ważnych danych?
2. Jaki NAS 2 dyskowy tylko do tego -czy np. DS215j, TS231?

Dziękuję
 
Rozważ pominięcie najtańszych modeli - mają słabą wydajność. Wybierz przynajmniej "środkowe" modele.
 
  • Lubię to
Reakcje: kaktus
Rozważ pominięcie najtańszych modeli - mają słabą wydajność. Wybierz przynajmniej "środkowe" modele.