Pomoc Pełny test dysków

Barto-Paja

Passing Basics
Beginner
3 Listopad 2020
23
1
4
3
28
github.com
QNAP
null
Ethernet
100 Mbps
Cześć,
widziałem poprzednie tematy, jednak chciałbym się upewnić, czy to na 100% nie jest problem z dyskami. Zleciłem w harmonogramie pełny test dysków ( 2x 4TB WD Red WD40EFAX-68JH4N0 ). Test trwa już prawie 24h i wisi na 90%. Nie wiem czy przerywać, czy nie. Czy używać jakiegoś innego sposobu na test dysków.

Wersja oprogramowania Firmware: 4.5.1.1465
Model serwera: QNAP TS-231P2
 
  • ·
  • TVS-hx74
  • ·
  • 2.5 GbE
  • ·
  • Najnowszy możliwy (Hero 5.2.0.2823 aktualne na dzień 25.07.24.)
Witam,

zrób restart serwera, często to pomaga.

Być może będziesz musiał puścić jeszcze raz pełny test, ale niekoniecznie.

Czasem tak jest, że jakiś proces zwiśnie i nie raportuje tego, ani system nie wykrywa. Wygląda, ze to dalej pracuje, a on wisi...

Napisz, czy to coś pomogło ?

Pozdrawiam,

S.
 
Robiony był restart serwera, dyski miały praktycznie "wolne", bo nikt nic nie wrzucał, ani nie czytał, widoczne były tylko dla dwóch laptopów w sieci domowej.
Dodatkowo wysłane zostały logi do supportu. Pierwszym krokiem była aktualizacja firmware QNAPA - nie pomogło, drugi : aktualizacja firmware na dyskach. Nie mam pojęcia jak to się robi i nie uśmiecha mi się robić ten zabieg. Zastanawiam się, czy przeżyję bez robienia pełnych testów, tylko np. same szybkie.
upload_2021-1-4_15-5-2.png