A
arkads
Guest
Witam
Mam QNAP TS-409 PRO i dyski 4x Seagate ST3500320NS SN05 na tym ustawiony Wolumen Dysku RAID 6, ustawione konta użytkowników oraz udziały sieciowe, drukarka sieciowa. Okazało się, że nagle gdzieś zniknął mi nagle jeden udział, a do innego nie mogę wejść mimo, że publiczny. Pozostałe jak się zdaje działały ok. No to wszedłem w panel sterowania przez http i zajrzałem do udziałów, naprawdę nie było jednego, a drugi mimo, że widoczny to nie pokazywał przydzielonych użytkowników, a próba dopisania nie powiodła się. No to restart QNAPa. I co? I jeszcze gorzej. Nie ma nic kompletnie. QNAP widzi dyski, widzi wolumen RAID 6 ale jest on nieaktywny. Wejście w Panel Zarządzania Użytkownika daje komunikat, że wolumen albo jest formatowany albo sprawdzany, ale nic takiego się nie dzieje. Kilka restartów i nic. Więc sam wciskam Sprawdź Dysk (w tabeli Logiczne Wolumeny) i czekam. Po restarcie nadal nie ma udziałów ale za to jest Wolumen Dysku RAID 6 - status - gotowy. Miejsce całkowite - 914,76 GB, miejsce wolne - 882,08 GB. Różnica - 32,68 GB. Tyle mniej więcej co dane, które pwinny być na dyskach. Posiadam plik zapisanej konfiguracji urządzenia. Ostatni wpis w logu jest o włączeniu serwera o 8:50, dalej pustka. Serwer działał cały dzień kopiowanie plików było i drukowanie ale to wszystko w minimalnej ilości. Pod koniec dnia drukarka przestała reagować (dodam, że normalnie to strasznie wolno działa na tym serwerze) ale nie przejąłem się tym tylko przepiąłem drukarkę do laptopa. Kiedyś była podobna awaria zanim zacząłem używać QNAP, tuż po konfiguracji ale zrobiłem na nowo i nie było problemu.
Jak odzyskać stan pierwotny wraz z danymi?
Jaka jest przyczyna takich awarii?
Czy to normalne w serwerach QNAP?
pozdrawiam
Mam QNAP TS-409 PRO i dyski 4x Seagate ST3500320NS SN05 na tym ustawiony Wolumen Dysku RAID 6, ustawione konta użytkowników oraz udziały sieciowe, drukarka sieciowa. Okazało się, że nagle gdzieś zniknął mi nagle jeden udział, a do innego nie mogę wejść mimo, że publiczny. Pozostałe jak się zdaje działały ok. No to wszedłem w panel sterowania przez http i zajrzałem do udziałów, naprawdę nie było jednego, a drugi mimo, że widoczny to nie pokazywał przydzielonych użytkowników, a próba dopisania nie powiodła się. No to restart QNAPa. I co? I jeszcze gorzej. Nie ma nic kompletnie. QNAP widzi dyski, widzi wolumen RAID 6 ale jest on nieaktywny. Wejście w Panel Zarządzania Użytkownika daje komunikat, że wolumen albo jest formatowany albo sprawdzany, ale nic takiego się nie dzieje. Kilka restartów i nic. Więc sam wciskam Sprawdź Dysk (w tabeli Logiczne Wolumeny) i czekam. Po restarcie nadal nie ma udziałów ale za to jest Wolumen Dysku RAID 6 - status - gotowy. Miejsce całkowite - 914,76 GB, miejsce wolne - 882,08 GB. Różnica - 32,68 GB. Tyle mniej więcej co dane, które pwinny być na dyskach. Posiadam plik zapisanej konfiguracji urządzenia. Ostatni wpis w logu jest o włączeniu serwera o 8:50, dalej pustka. Serwer działał cały dzień kopiowanie plików było i drukowanie ale to wszystko w minimalnej ilości. Pod koniec dnia drukarka przestała reagować (dodam, że normalnie to strasznie wolno działa na tym serwerze) ale nie przejąłem się tym tylko przepiąłem drukarkę do laptopa. Kiedyś była podobna awaria zanim zacząłem używać QNAP, tuż po konfiguracji ale zrobiłem na nowo i nie było problemu.
Jak odzyskać stan pierwotny wraz z danymi?
Jaka jest przyczyna takich awarii?
Czy to normalne w serwerach QNAP?
pozdrawiam