Qnap TS-262 czy TS-264 (przesiadka z S 214Play)

  • ·
  • QuTS hero x86_64
  • ·
  • 100 GbE
  • ·
  • 88 rdzeni i jeden rdzeń kręgowy
Wydajnościowo jedna ławka z 264. Ale

1) da sie kupic nowego ?
2) brak 2x M2 na płycie. wiec system leci z głównych. responsywność wszystkiego nawet z najpodlejszego SSD bedzie lepsza niż ze złotych HDD...
3) PCI 2x4 bo to zasadniczo to samo wydajnościowo co PCI 3x2 jeden pies.

Ale jeżeli cena dobra, to x53D też dobre. W sumie to samo co DS920+ (dla 453D) ale lepsze.
 
W kwestii TS-264, czy możecie podpowiedzieć, czy dobrze myślę: wkładam HDD (będą to 2xWD RED 4TB, bo takie mam).
Dodatkowo 2 NVME - jeden na system, drugi na cache (read only?). Możecie podpowiedzieć, jakich pojemności? 256 GB na system, 500 GB na cache? Czy większe? Myślę o WD Red, chyba że nie ma sensu przepłacać na NVME i wybrać tańszego Kingstona? Nie znam się na NVME w ogóle, dlatego wybaczcie, jeżeli pytam o coś dla Was banalnego.
@pigers widziałem, że pisałem o tym w innym wątku: Serwer NAS do małej firmy
Czy dobrze zrozumiałem?
 
  • ·
  • QuTS hero x86_64
  • ·
  • 100 GbE
  • ·
  • 88 rdzeni i jeden rdzeń kręgowy
Co Ty chcesz cachować ? Jakiś kościół zielonoświątkowców keszowników ciągle agituje o korzyściach z posiadania cache. Chodzą od drzwi do drzwi i pukają. A może cache ?
To takie same korzyści jak z posiadania żony.

Kup takie nvme żeby sie nie zepsuły. SN700, może IronWolfy jakieś. I tyle. Ciesz sie życiem, wyjdź z kościoła.
 
Rozwaliłeś mnie tą odpowiedzią :D
Git - czyli SN700 pewnie wpadną. Ale jeżeli mam wyjść z kościoła, to podpowiesz, na co je najlepiej przeznaczyć i w jakie pojemności iść?
Jeden na system zapewne - 256? 512?
Drugi proponujesz na dane? Wówczas budget is the limit ;)
Szczerze, dużo ludzi się wypowiada, że NVME jako pamięć podręczna mocno przyśpiesza. Ale tak jak pisałem - nie miałem doświadczenia, nie znam się na tym rozwiązaniu i nie wiem, jak najlepiej je wykorzystać.
 
  • ·
  • QuTS hero x86_64
  • ·
  • 100 GbE
  • ·