Pomoc TS-231 P wolumen tylko do odczytu nie można sprawdzić systemu plików

Coolbob

Passing Basics
Beginner
4 Styczeń 2022
14
1
3
55
QNAP
null
Ethernet
100 GbE
Witam. Na początek powiem, że w kwestii NAS jestem laikiem (przeciętnym użytkownikiem domowym) i obecnie mam następujący problem - podczas kopiowania pliku z PC do NAS (TS-231 P) nastąpił błąd oraz komunikat, że dysk jest w trybie tylko do odczytu. Po zalogowaniu do NAS wskazuje problem (wolumen tylko do odczytu) i rekomenduje wykonanie sprawdzenie systemu plików. Przy próbie sprawdzenia systemu plików wyświetla komunikat, że nie może odłączyć wolumenu. Nie wiem co robić :(
Dodam, że wolumen zajęty w ok. 50%.
Będę wdzięczny za pomoc...
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. tylko do odczytu
  2. sprawdzenie dysku
  3. e2fsck
  4. nie można sprawdzić systemu plików
  5. uruchomienie serwera
  6. dysk tylko do odczytu
  7. odczytać dane z dysku
  8. system wielkość
  9. /dev/mapper/cachedev1
  10. błąd sprawdzenia
  11. Nie widzi dysku