Help WD Red Disk 1 Complete Test Result: Fatal or unknown error.

ajo009

Passing Basics
Beginner
Jan 25, 2016
14
2
3
39
QNAP
TS-x53
Ethernet
802.11ac (Wi-Fi 5)
Cześć,

Nas sypnął mi błędami jak w poniższych print screenach. Dysk WD Red używany domowo przez ok 4 lata. RAID 5, 3 dyski.
Please run bad block scan on this drive or replace the drive if the error persists
Nie można zrobić testu smart, ani szybkiego, ani pełnego, bo po kilku sekundach od startu wyskakuje taki błąd:
Host: Disk 1 Complete Test Result: Fatal or unknown error.
Jednak na informacjach smart jest wszystko na zielono z informacją "Dobrze".

Czy to może wskazywać na uszkodzenie dysku?

Wersja oprogramowania Firmware: 4.4.1
Model serwera: QNAP 453A
 

Attachments

  • 01.jpg
    01.jpg
    80.1 KB · Views: 61
  • 02.jpg
    02.jpg
    117.5 KB · Views: 62
  • 03.jpg
    03.jpg
    76.3 KB · Views: 64
  • 04.jpg
    04.jpg
    71 KB · Views: 59
Dzięki, spróbuję i dam znać co wyszło. Czy możecie polecić jakiś w 100% bezpieczny sposób na podłączenie tego dysku do lapka (nie mam PC), bo dawno temu kupiłem jakąś przejściówkę za paręnaście zł i uwaliła mi dysk?

Tak, kopię robię na zewnętrzny dysk :)
Cześć,
Dopiero teraz znalazłem chwilę żeby zająć się tym dyskiem. Sprawdziłem go wd data lifeguard diagnostics. Na dysku są błędy. Program podaje informację, że może spróbować naprawić te błędy, czy mam to potwierdzić i spróbować je naprawić? Tylko, że dane w tych sektorach zostaną utracone, co następnie zrobić z dyskiem? Włożyć go z powrotem do NASa? Czy NAS będzie wiedział, że należy odbudować te sektory (RAID5)? Czy też może jednak kupić po prostu nowy dysk? Co radzicie? Zrzuty ekranu poniżej.

wd01.jpg wd02.jpg wd03.jpg wd04.jpg wd05.jpg wd06.jpg
 
Czy też może jednak kupić po prostu nowy dysk? Co radzicie? Zrzuty ekranu poniżej.
Skoro obecny dysk ma błędy to lepiej już nie będzie i docelowo i tak kupisz nowy dysk.
 
Racja. Dzięki, tak też zrobiłem, ale niestety mam kolejny problem z nowym dyskiem. Macierz została odbudowana, niby wszystko jest ok. Ale dysk nie chce przejść mi pełnego testu smart, stoi na 90% od kilku dni. Tak jest za każdym razem. Szybki test przechodzi bez błędów. Pozostałe dyski przechodzą wszystkie testy bez błędów. Co jest nie tak?
dysk01.jpg