Pomoc Zdalny dostęp do wsółdzielonych folderów, jako dysk sieciowy

Ivelios

Nowy użytkownik
Noobie
11 Luty 2019
2
1
3
37
QNAP
TS-x53Be
Ethernet
802.11ac (Wi-Fi 5)
Witam,
dwa zdania wstępu. Jestem nowy w temacie serwerów NAS oraz czytałem/oglądałem dziesiątki możliwości, ale nie udało mi się rozwiązać tematu. Stąd liczę na pomoc exportów :]

Wersja oprogramowania Firmware: 4.4.1.1146
Model serwera: QNAP TS-453Be

Interesuje mnie, aby udostępnić rodzinie (jest poza moją siecią) dostęp do folderów, jako dysk sieciowy. Jeden tylko z odczytem, a drugi odczytem i zapisem. W NAS ustawiałem to i lokalnie działa połączenie, jednak jak próbowałem ustawić zewnętrznie to już odrzucało, że nie widzi.

Mam zainstalowany CloudLink i ustawiony (używam też apek na telefon).
Nadałem uprawnienia WebDAV i aktywowałem, zmieniłem na pół domyślne porty 5000 i 5001 oraz odblokowałem na routerze.

Aplikacji jakiej używam do łączenia się to RaiDrive, ma opcje QNAP. W nim odrzuca jak próbuje się łączyć poza moją siecią, jako że czas oczekiwanie za długi oraz abym sprawdzić dane czy są poprawne. Również sprawdzałem NetDrive3 (trial) efekt taki sam. Lokalnie mogę, ale już zewnętrznie nie.

Miał ktoś podobny problem lub wie co może być przyczyną?
 
Aplikacji RaiDrive nie testowałem i nie znam... ale może lepszym rozwiązaniem będzie ustanowienie połączeń zdalnych przez tunel VPN? (jeżeli masz stały zewnętrzny adres IP)

Na serwerze QNAP ustaw serwer VPN (np. PPTP) + utwórz użytkowników z uprawnionych do logowania do VPN + na routerze przekierowanie portu dla VPN.

Na każdym zdalnym komputerze ustaw połączenie VPN z danym loginem i hasłem (z tego co pamiętam dla PPTP trzeba we właściwościach połączenia włączyć MS-CHAP v2).