Pomoc Zdalny dostęp przez VPN

Skoczo

Nowy użytkownik
Noobie
7 Kwiecień 2023
7
1
3
33
QNAP
TS-219P
Ethernet
null
Witam wszystkich, przybywam z wieloma pytaniami i od razu zaznaczam że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o konfiguracje sieci.
Posiadam NAS Qnap TS-231K

Co chce osiągnąć?
Chciałbym go skonfigurować tak, aby na drugim laptopie podłączonym do innej sieci był dostęp do plików w prosty sposób (aby dysk był zmapowany a nie trzeba latać po stronach). Przede wszystkim chce aby to było bezpieczne rozwiązanie.

Co już zrobiłem?
Zaszyfrowałem dyski i skonfigurowałem NAS. Zmieniłem domyślne porty (systemowy i ten z zakładki https). Mam już aktywny publiczny adres IP. Próbowałem przez OpenVPN uzyskać dostęp do plików ale nie mogę się połączyć. W załączniku dodam log z OpenVPN.
Na routerze (Asus RT-AX53U) przydzieliłem Qnapowi stały adres poza DHCP. W zakładce przekierowanie portów próbowałem na różne sposoby zmieniać ale wciąż bez skutku. Config tej zakładki:
Protokół UDP, port zewnętrzny 1194, Port wewnętrzny - Nic, wewnętrzny adres ip próbowałem adres Qnapa i ten z configu OpenVPN, Adres IP Źródła - Nic)

Może ktoś mi doradzi jak najlepiej i najbezpieczniej to zrobić?
 

Załączniki

  • Log.txt
    1,2 KB · Wyświetleń: 10
Do pliku .ovpn dodaj linijkę.
Kod:
verb 3
Logi wyglądają identycznie jak moje poza tym że mam ustawiony cipher oraz mój klijent używa troszkę przestażałej biblioteki OpenSSL 1.1.

Kod:
client
dev tun
script-security 3
remote xxx.xxx.xxx.xxx 1194
resolv-retry infinite
nobind
auth-nocache
auth-user-pass
remote-cert-tls server
reneg-sec 0
##cipher AES-128-CBC
tls-cipher TLS-ECDHE-RSA-WITH-AES-256-GCM-SHA384:TLS-ECDHE-ECDSA-WITH-AES-256-GCM-SHA384:TLS-DHE-RSA-WITH-AES-256-GCM-SHA384:TLS-DHE-RSA-WITH-AES-256-CBC-SHA256:TLS-DHE-RSA-WITH-AES-256-CBC-SHA:TLS-DHE-RSA-WITH-AES-128-CBC-SHA
comp-lzo
proto udp
explicit-exit-notify 1
verb 5
 
  • Lubię to
Reakcje: Skoczo