Album zdjęć w sieci

slavko

Nowy użytkownik
Noobie
30 Listopad 2008
witam,

jestem laikiem jesli chodzi o konfigurację sprzętu, ale poradziłem sobie z koniguracją routera i qnapa 209 pro II jeśli chodzi o WWW.
Proszę o podpowiedź jak udostępnić zdjęcia, które mam Qmultimedia, aby było możliwe zalogowanie się bezpośrednio z netu poprzez przeglądarkę WWW?

jeśli masz stałe ip zewnętrzne to wystarczy przekierowanie portów na routerze,

jeśli masz ip dynamiczne (np. neostrada) to dodatkowo musisz ustawić usługę ddns

- wypis z instrukcji:
Enable and configure DDNS of TS-209:
Before using DDNS service, please register a host name from the DDNS provider*.
TS-209 supports the 5 DDNS providers: members.dyndns.org, update.ods.org,
members.dhs.org,www.dyns.cx, http://www.3322.org.

niestety większość z w/w albo płatna albo w języku który choć zapewne piękny i mający dość słów na opisanie czym jest tao oraz zen dla mnie jest zupełnie abstrakcyjny i niezrozumiały

tu wątek na naszym forum

w skrócie - aby udostępnić zdjęcia (stronę, inną usługę z qnapa):

1. włączasz i konfigurujesz daną usługę (tu - multimedia)
2. przekierowujesz na routerze porty do usług(i) na qnapie
3. uruchomiasz usługę ddns która
a) przypisze nazwatwojejwymyslonej.domeny.pl na twoj_zmienny_ip
lub b) nazwatwojejwymyslonej.domeny.pl na twoj_zmienny__ip:33333
-tzn. przekierowuje nazwę bezpośrednio na konkretny port

pozdrawiam, c.

jak możesz to wklej linka do obrazka z konfiguracji
(otwórz stronę administracyjną routera, zaloguj się i przejdź do strony z ustawieniami - zrób fotkę (printscreen) i wklej obrazek na wrzuta.pl albo gdzieś gdzie Ci wygodniej)

tak na szybko - tyle znalazłem w necie w kb netgear

Kod:
To Create a New Inbound or Outbound Rule

1. Submit the router's address in an Internet browser. (The default is 192.168.0.1).
   2. Enter the router's username and password.
   3. From the main menu, click Security > Rules.
   4. Click Add for inbound or outbound traffic, as appropriate to the application you are planning to run.
   5. Select the Service. The services the router knows about are listed in the drop down. If the service you want is not listed, add it as described in the next section.
   6. Select the Action, for example ALLOW always.
   7. For Send to LAN Server, enter the IP address of the local server. Note that this is also the IP address the computers on your LAN will access.
   8. For WAN User choose Any, or limit access to particular IP addresses.
   9. For Log selection it is reasonable to turn logs on, especially at the beginning when you are unsure of the result of the changes you are making. Later, you may want to set logs to "Never" for performance reasons.
  10. Click Apply.

As noted in user manual for some models:

* Consider using the Dynamic DNS feature on the Advanced menu, so that external users can find your network when the DHCP lease is renewed by your ISP.
    * If your own LAN server uses DHCP, and your IPs change on rebooting, consider using the Reserved IP Address feature in the LAN IP menu.

service - np. qmultimedia czy jak go tam nazwiesz
action allowalways
Send to LAN Server 192.168.0.xx (adres qnapa w Twojej sieci)
Wan users Any (chyba że chcesz tylko z jakichś konkretnych adresów przyjmować)
Log Always

w/w informacje zaczerpnięte z kb netgear oraz stąd
pozdrawiam, c.