Cześć

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
P

pryma

Guest
Witam wszystkich Qnap-owców :)

Jestem prawie szczęśliwym posiadaczem TS-220 od wczoraj. Jeden dysk nie uruchamia się a drugi pracuje tak głośno jak pralka Seagate Barracuda 2TB sata3. Ale przerzucę ten problem na sprzedawcę.

Jestem inżynierem. Zajmuję się projektowaniem dróg i po wielu latach zdecydowałem się na ochronę swoich projektów :p

Jeszcze raz pozdrawiam.
 
Witaj na forum!

Dobrze, że mi przypomniałeś wspominając o Seagate'ach.

W ostatnich dostawach na rynku jest coś nie tak z ST. Kilka dni temu odwiedziłem znajomego na serwisie komputerowym, który na wejściu do mnie: "Silas nie uwierzysz"...

(Przyznam, że nawet teraz nie wiem co o tym myśleć - ale przekonałem się o tym widząc to na własne oczy.)

Rack 1U (dość lekki) - jeszcze otwarty podczas składania. Zainstalowane dwa nowe dyski ST z uwagi na kosmiczne prędkości w testach ~230MB/s. Wszystko działa jak należy. Do rack'a zamontowano kolejne dwa dyski - łącznie jest już ich cztery. Delikatne stuknięcie, powtarzam, delikatne stuknięcie palcem w obudowę jednego z nich powodowało, że dyski się wyłączały. Wykluczyliśmy dyski zamieniając na kolejną partię czterech dysków z łącznie posiadanych takich 16 - prosto z magazynu. Obstawiałem zasilacz lub wtyki zasilania oraz SATA - wszystko wymieniliśmy... Aż w końcu absurdalnie mówię, wyciągamy je z tego rack'a - bo może coś jest nie tak z tą obudową? (ale co może być nie tak z obudową?). Dyski postawiliśmy wolnoleżące na biurku i już nie potrzebowaliśmy czterech dysków, aby któryś z nich się wyłączył. Luźno-leżący dysk wpadał w drgania i sam się wyłączał z interwałem myślę, nie większym niż 10 sek - a więc nawet nie zdążył wstać.

Najwidoczniej nowa parta ST jest wadliwa... Ale coś takiego widziałem pierwszy raz w życiu....

A więc bądźcie czujni!
 
Hej
ja mam podobnie z moimi - wystarczy lekko puknać w obudowę QNAPa a dyski zaczynają wskakiwać na większe obroty ;/