Pomoc Jak udostęponić NAS w internecie (dwa routery) ?

Giana Sisters

Passing Basics
Beginner
6 Grudzień 2015
12
3
3
44
QNAP
null
Ethernet
null
Dzień dobry.
Chciałbym bardzo prosić o pomoc w temacie udostępnienia NASa w internecie. NAS jest za drugim routerem/modemem. Przygotowałem schemat podając przykładowe adresy, gdyż potrzebuję konkretnej, precyzyjnej pomocy. Nie znam się na sieciach i z trudem ogarniam temat DHCP i bramy. Skorzystałem z managera MyQNAPCloud, ale po długim mieleniu ten niby prawidłowo konfiguruje router2 do którego jest podłaczony, ale podaje, że łączność przez internet nie przechodzi testu. Podejrzewam że serwer "nie widzi" router 1. Router 1 jest podłączony do internetu stałym łączem światłowodowym.

Dziękuję z góry za pomoc.
.
Login - Dropbox
screen01.png

Wersja oprogramowania Firmware: 4.5.2 Build 1594
Model serwera: QNAP 253 Pro
Oprogramowanie router 2: DD-WRT
Oprogramoiwanie router 1: FunBOX3.0
 

Załączniki

  • screen01.png
    screen01.png
    58,3 KB · Wyświetleń: 128
Oczywiście że go nie widzi, bo musisz przekierować drugi raz porty na drugim routerze. Czyli z routera 1 na adres IP drugiego routera i z drugiego dopiero na nas.

Dziekuję Ci. A teraz ta upokarzająca część; Co mam wpisać w PF i na którym routerze? Dziękuję. Byłbyś w stanie rozpisać nawet teoretyczny przykład z użyciem adresów IP?
 
Pierwszy forward na address 192.168.1.2 (Bo taki adres ma drugi router zapewne)
A drugi forward w routerze z adresacja 172 na adres IP Qnapa.

Musisz zobaczyć jakie porty przekazujesz dalej: domyśle to 8080 http i bodajże 443, ale ten musisz sobie zmienić. Więcej pomogę wieczorem bo siedzę na telefonie.
 
Pierwszy forward na address 192.168.1.2 (Bo taki adres ma drugi router zapewne)
A drugi forward w routerze z adresacja 172 na adres IP Qnapa.

Musisz zobaczyć jakie porty przekazujesz dalej: domyśle to 8080 http i bodajże 443, ale ten musisz sobie zmienić. Więcej pomogę wieczorem bo siedzę na telefonie.

Super! Będę czekał. Dziękuję