Pomoc Problem z dyskami po aktualizacji

Morfius78

Passing Basics
Beginner
29 Listopad 2017
10
3
3
46
QNAP
TS-453 Pro
Ethernet
40 GbE
Cześć,

Przeszukałem forum i próbowałem różnych poradników i nie mogę sobie poradzić z dyskami.
Pacjent: TS-453A, Problem: aktualizacje systemu.
Już kilka miesięcy temu ostatnia aktualizacja spowodawała zanik NAS, dostałem się do niego dopiero przez myqnapcloud. Wykonałem reset ustawień i wrócił do życia.
Ostatnia aktualizacja do wersji 5.0.1 spowodowała to samo. Z tym, że reset nie bardzo pomógł. Więc wyjąłem dyski i zrobiłem przywracanie do ustawień fabrycznych.
NAS odżył ale wkładając dyski i wybierając odzyskaj wyskakuje błąd.
Podpiąłem dysk przez zewnętrzne USB, widzi 5 partcji w tym tą największą z danymi ale piszę, że partycja jest nie zainicjowana i nie mogę się do niej dostać.
Nie znam linuxa. Zrobiłem Ubuntu na pendrive, zgodnie z poradnikiem fdsk znajduje mi dysk pod /dev/sde partycja 3. Przy próbie zamontowaniu dysku za pomocą mount - t wyskakuje błąd.
Próbowałem też różnych programów z tego forum na windows ale posty są stare sprzed kilku lat i pod Win10 nie wszystki chodzi albo pod linkami nie ma już programów.
Może się coś zmieniło od tamtego czasu, może macie jakieś sprawdzone sposoby? Może istnieje jakiś program pod Win10?
Pozdrawiam
 
bład.PNG


Mam taki błąd po niby zakończeniu dołączania dysku do NAS.
Spróbuję też napisać do supportu.
Myśląłem, że w miarę prostym sposobem sam sobie poradzę, również to traktowałem jako naukę.
 
primo: ticket do supportu - co ci szkodzi.

secundo: jeśli dyski są sprawne .. to polecam zrobić kopię danych na bok i postawić NASa od zera (łącznie z kasowaniem danych) i tworzeniem na nowo "partycji" na dyskach. (no chyba że masz jakiś dysk luzem, używkę .. to postaw tylko na tym dysku).
jeśli będzie dalej świrował .. no to coś jest nie halo z sprzętem. (nie przywracaj ustawień nasa z QNAPowej kopii zapasowej !).
 
No właśnie chcę zrobić kopię tylko już brak mi pomysłu jak. Dyski są sprawne. Z 5 partcji które ma dysk podpinając go pod NAS przez USB 4x około 500MB i 1x 3,6TB to dwie się podłączają a 3 są nie zidentyfikowane.
 
No i Helpdesk rozkłada ręce. Za opłatą i wysyłką do serwisu mogą popatrzeć czy urządzenie jest sprawne.
A jest. Nie o to chodzi, ż enie działa tylko, że nie mogę dostać się do danych.
Tak jak by podczas aktualizacji była zmiana z ext2 na ext3 lub ext4 i nie do końca się udało.
Zgubiła się informacja o typie partycji, bo dysk ma 5 partycji 4 jakieś sytemmowe - małe i 1 główna z danymi.
Rozumiem, że nie macie pomysłu jak dostać się do danych.
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. r-studio
  2. nie widzi dysku
  3. problem z dyskami
  4. 453a
  5. aktualizacja windows
  6. przywracanie danych
  7. qnap nie widzi dysku
  8. https://forum.qnap.net.pl/threads/problem-z-dyskami-po-aktualizacji.39712/
  9. aktualizacja win10
  10. odzyskiwanie danych