Witam,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie mam wielkiego pojęcia o sieciach a serwer QNAP TS-231 to pierwszy serwer tej firmy który kupiłem.
Problem jest następujący – mam w biurze sieć lokalną oraz Internet – najszybszą wersję NEOSTRADY działającą na LIVEBOXie. Włożyłem do serwera 2 x 1 TB Dyski WD RED i podłączyłem do sieci. QNAP TS-231 posiada dwa gniazda sieciowe, jedno podłączyłem bezpośrednio do routera, drugie do switcha podłączonego do routera (tak miałem miejsca).Po włączeniu serwera wszedłem na stronę internetową start.qnap.com i próbowałem uruchomić qnap cloud poprzez wpisanie kodu zamieszczonego na serwerze. Niestety wyskoczył błąd – pojawiła się informacja „Nie odnaleziono urządzenia (#106040)”. Zainstalowałem więc Qfindera. Początkowo po jego włączeniu również nie wykrywał serwerów. Miałem jednak dostęp do serwera z poziomu sieci lokalnej – po wpisaniu adresu 192.168.1.XX. Wybrałem opcję służącą do aktualizacji firmware. Długi czas pojawiał się postęp 0 proc (około 20 minut) więc stwierdziłem że nic to nie da. Próbowałem to wyłączyć i wówczas stronka przestała mi się otwierać – po wpisaniu adresu następowało jakieś dziwne przekierowanie i pojawiała się „szara strona” jakby nie do końca załadowana. Zrestartowałem serwer – nic to nie dało. Potem zmieniłem ustawienia na LIVBOXie (dodałem regułę NAT czy jak to się tam nazywa) i serwer zaczął mi widzieć program Qfinder. Poprzez stronę start.qnap.com nadal jednak nie mogłem nic zrobić i wyskakiwał ten sam komunikat o błędzie. Qfinder widzi mi „dwa serwery” (rozumiem że to dlatego że mam serwer połączony „podwójnie”. Ściągnąłem aktualizację firmware ze strony QNAPa i chciałem zaktualizować serwer poprzez QFindera, bo uznałem że może to coś da. Aktualizacja trwa póki co już około godziny i nadal pojawia się komunikat „Proszę czekać…” Pytanie co mam z tym dalej zrobić, co zrobić żeby wszystko działało?
Jeśli chodzi o lampki na serwerze to od dysków i od serwera palą się na zielono, natomiast lampka od sieci LAN na żółto.
Proszę o pomoc i pozdrawiam, Tomek.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie mam wielkiego pojęcia o sieciach a serwer QNAP TS-231 to pierwszy serwer tej firmy który kupiłem.
Problem jest następujący – mam w biurze sieć lokalną oraz Internet – najszybszą wersję NEOSTRADY działającą na LIVEBOXie. Włożyłem do serwera 2 x 1 TB Dyski WD RED i podłączyłem do sieci. QNAP TS-231 posiada dwa gniazda sieciowe, jedno podłączyłem bezpośrednio do routera, drugie do switcha podłączonego do routera (tak miałem miejsca).Po włączeniu serwera wszedłem na stronę internetową start.qnap.com i próbowałem uruchomić qnap cloud poprzez wpisanie kodu zamieszczonego na serwerze. Niestety wyskoczył błąd – pojawiła się informacja „Nie odnaleziono urządzenia (#106040)”. Zainstalowałem więc Qfindera. Początkowo po jego włączeniu również nie wykrywał serwerów. Miałem jednak dostęp do serwera z poziomu sieci lokalnej – po wpisaniu adresu 192.168.1.XX. Wybrałem opcję służącą do aktualizacji firmware. Długi czas pojawiał się postęp 0 proc (około 20 minut) więc stwierdziłem że nic to nie da. Próbowałem to wyłączyć i wówczas stronka przestała mi się otwierać – po wpisaniu adresu następowało jakieś dziwne przekierowanie i pojawiała się „szara strona” jakby nie do końca załadowana. Zrestartowałem serwer – nic to nie dało. Potem zmieniłem ustawienia na LIVBOXie (dodałem regułę NAT czy jak to się tam nazywa) i serwer zaczął mi widzieć program Qfinder. Poprzez stronę start.qnap.com nadal jednak nie mogłem nic zrobić i wyskakiwał ten sam komunikat o błędzie. Qfinder widzi mi „dwa serwery” (rozumiem że to dlatego że mam serwer połączony „podwójnie”. Ściągnąłem aktualizację firmware ze strony QNAPa i chciałem zaktualizować serwer poprzez QFindera, bo uznałem że może to coś da. Aktualizacja trwa póki co już około godziny i nadal pojawia się komunikat „Proszę czekać…” Pytanie co mam z tym dalej zrobić, co zrobić żeby wszystko działało?
Proszę o pomoc i pozdrawiam, Tomek.