Pomoc TS-509 Pro po awarii zasilania

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

luke

Passing Basics
Beginner
1 Grudzień 2012
7
0
6
43
QNAP
TS-509 Pro
Ethernet
10 Mbps
witam,

QNAP 509 Pro skonfigurowany w RAID5 (5 dysków Seagate po 1,5TB) pracował w sieci bezproblemowo
przeszło rok jako magazyn danych. niestety po dłuższej (i nie pierwszej już) awarii zasilania,
UPS w końcu wyłączył się, odcinając zasilanie do QNAPa i prawdopodobnie w chwili kiedy robiony jest
codzienny backup. po ponownym rozruchu był w zdegradowanym trybie - dysk nr 4 wskazywał na awarie.
wymieniono na nowy (po wyłączeniu macierzy niestety) lecz po uruchomieniu - pojawił się komunikat
o braku dysku 2. "uszkodzony" dysk 4 próbowano też przeskanować (poprzez http) jednak zawierał
ponad 0,5 mln bad sektorów.

dysk 2 był widoczny po podłączeniu do PC i dał się przeskanować ZARem.

QNAP wciąż się uruchamiał i był do niego dostęp, jednak na pewien czas go wyłączono i niestety obecnie
już się nie uruchomi. zatrzymuje się przy komunikacie "loading driver please wait..."

czy istnieje jeszcze jakaś szansa na odzyskanie danych?

niestety nie mam doświadczenia na tym polu.

pozdrawiam
 
Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. power walker