Pomoc TS-659 Pro II - RAID 5 uszkodzona

rger

Nowy użytkownik
Noobie
10 Czerwiec 2014
9
1
3
37
QNAP
TS-x59 Pro II
Ethernet
1 GbE
witam
mam qnap 659 Pro II problem polega na tym, że utraciłem dostęp do danych.
Zaczęło się od sytuacji gdzie wyświetlił się komunikat o uszkodzonym dysku 4. Wyłączyłem macierz , włożyłem nowy dysk (taki sam jak wszystkie inne Seagate 3TB) po chwili wyświetlił się komunikat ( w panelu narzędzi) o braku dysku 2. Przełożyłem przez tą chwilę nowy zapasowy dysk w miejsce 2. Bez efektów. Aktualnie konfiguracja Qnap wygląda tak jak początkowo (2 dysk jest na swoim starym docelowym miejscu), dysk 4 wyjąłem. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Logując się przez putty widać strukturę dysku (katalogi), wszystkie operacje związane z logowaniem przez http są długie i praktycznie nic się nie dzieje. Liczę na pomoc
 
Zaczęło się od sytuacji gdzie wyświetlił się komunikat o uszkodzonym dysku 4. Wyłączyłem macierz , włożyłem nowy dysk (taki sam jak wszystkie inne Seagate 3TB) po chwili wyświetlił się komunikat ( w panelu narzędzi) o braku dysku 2.
Błąd. Dysk ma być wymieniony na gorąco!

Uruchom macierz na starej konfiguracji dysków - tak jak były. Jak wstanie podmień uszkodzony dysk na nowy. Macierz powinna zacząć się odbudowywać.
 
  • Lubię to
Reakcje: kaktus
nie :(w początkowej fazie po restarcie było widać dane oraz informacje w logach że macierz jest przebudowywana. Potem wszystkie dostępy się usunęły.
 
no to wg mnie QNAP nic nie robi poza zżeraniem prądu
wyłącz go całkiem - włóż dyski w takiej kolejności jakie były w momencie pisania 1. posta i sprawdź czy będzie go widać w QFinderze
jeśli możesz zalogować się do panelu WWW to wymieniasz na gorąco uszkodzony dysk - postęp odbudowy możesz śledzić wtedy z strony WWW jak i za pomocą linijek które Ci wkleiłem, jesli nie pomoże tzn "RAID is dead " moim zdaniemwymieniasz tylko jeden dysk!
 
czyli stan pierwotny wg kolejności w momencie uszkodzenia. Martwi mnie jednak sytuacja że po restarcie qnap przez ok 10 min widoczne jest wszystko , po czym w logach widzę komunikat o odbudowie i tracę dostęp do całości. Czekam już kilkanaście godzin może w tej sytuacji macierz się odbuduje a brak dostępu może być spowodowany dużym obciążeniem.i jeszcze jedna niepokojąca rzecz - wyświetlacz nie wyświetla żadnej informacji.
 
Nie chce peszyć "wygląda" na padnięte dyski - wepnij je do komputera i zapuść im testy smart + testy powierzchni (te nieniszczące), może się okazać (tfu tfu) że masz walnięte więcej niż jeden dysk.