Jaki NAS?

sturnus

Nowy użytkownik
Noobie
7 Grudzień 2015
9
4
3
38
QNAP
TS-210
Ethernet
802.11n (Wi-Fi 4)
Witam

Jestem zielony jeżeli chodzi o urządzenia Qnap i nasy jako takie:p

Chciałbym prosić szanownych forumowiczów o porade.

Poszukuje modelu, który będzie spełniał następujące kryteria:

- będę mógł ściągać pliki z kont premium z takich serwisów jak np rapidu.net i torrent bez użycia komputera
- będę mógł odtwarzać pliki mkv, fullHD z DTS na TV samsung i amplitunerze Denon (wyjście hdmi)
- będę mógł przeglądać zawartość dysku na TV i denonie (oba obsługują dlna i airplay)
- będę mógł postawić stronę w wordpressie.
- będę miał dostęp do plików z poziomu windows i będę mógł nimi zarządzać na zasadzie kopiuj-wklej-usuń
- będę mógł przechowywać muzykę, dokumenty, zdjęcia i współdzielić je z resztą sprzętów.

Teoretycznie ww. kryteria spełnia większość urządzeń qnap, lecz mi chodzi o w miarę dobry (nie chciałbym wydać kasy aby się później okazało że filmy fullhd przycinają.) :p

Budżet ok. 1000 zł i nie zależy mi na RAID.

Zastanawiałem się nad nowym rozwiązaniem tas-168, lecz nie jestem pewny czy procesor tam zainstalowany da rade z filmami w fullHD i dts.
2gb ramu powinno być wystarczające.

Proszę o sugesie, propozycje, porady, opinie i komenatrze.

Z taki budżetem wyboru nie masz dużego a dokładnie jeden model. TS-251 lub dołożyć i mieć minimalnie bardziej wydajniejszego 253 pro z 2gb pamięci.

Jabadabadu

• Lubię to
Reakcje: 1 osoba
1. DLNA ? prędzej po airplay będzie to działało skutecznie ... czemu ? poszukaj na forum jak działa DLNA i jak jest implementowane.
2. pyload - pobieranie z serwisów premium - sugerowany procesor Intela - nie ARM.
3. Film w HD ? Moge tak zakodować 5 minutowy kawałek klipu tak że płynne odtworzenie go będzie problematyczne. CPU intela + 4 GB RAMu

Polecany NAS: TS-251-4G
voila !

• Lubię to
Reakcje: kaktus