Pomoc Nieprzydzielone miejsce

malma777

Entry Technician
Q Associate
30 Wrzesień 2022
51
3
8
40
QNAP
TS-x53D
Ethernet
1 GbE
Witam co znaczy nieprzydzielone miejsce? czy mogę go w jakiś sposób użyć?
 

Załączniki

  • Zrzut ekranu 2024-03-9 o 11.18.26.png
    Zrzut ekranu 2024-03-9 o 11.18.26.png
    578,2 KB · Wyświetleń: 24
nie wiem co chcesz trzymać na tej samej puli co system ?

JA zwykle fizycznie oddzielam dysk(i) z system od dysków z danymi - bo zwali się system - to moje dane sa bezpieczniejsze niżby były na tym samym dysku co system.

Więc , jaki jest Twój plan ? I jaki model nas masz ?
 
Qnap 253D nigdy nie rozdzielałem systemu i danych zawsze miałem jeden wolumin. A da się jakość teraz to zrobić bez utartych danych? Ile na system powinienem mieć miejsca? jestem kompletnie zielony w temacie Nas
Połączono posty:

Ja mam tylko dwa dyski Raid 1. Czy da się zwiększyć to wolumin które już jest utworzone o wielkość nieprzydzielonej pamięci?
 
TS-253D nie ma slotu z M2 .. więc nie masz innego wyjścia - ehh trudno.


?
wszystko trzymam zdjęcia, muzykę , filmy i różne dane, slot m2 da się dokupić tylko nie wiem czy gra warta świeczki?
Połączono posty:

chodzi mi głownie o przypisanie tej nie przydzielonej cześci dysku żebym mógł z niej korzystac.
 
to zapytam inaczej - czy dla tych danych potrzebujesz migawek ? jak tak to gruby, jak nei to static.

te wybory są ostateczne, jeśli będziesz chciał zmienić to .. to musisz usunać WOLUMEN i dane na nim.
 
to zapytam inaczej - czy dla tych danych potrzebujesz migawek ? jak tak to gruby, jak nei to static.

te wybory są ostateczne, jeśli będziesz chciał zmienić to .. to musisz usunać WOLUMEN i dane na nim.
a nie da się rozszerzyć istniejącego już woluminu a to właśnie nieprzydzielone miejsce?