Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.5 Build 20181114
Model serwera: QNAP TS-253A
LAN: 1000 Mb/s
WAN: Orange Internet DSL 40-80 Mbps
HDD: 2x WD RED 3TB (RAID 1)
Witajcie!
Od dłuższego czasu mam problem z wydajnością mojego TS-253A. O ile dostęp przez SAMBA/NFS w codziennym użytkowaniu odbieram jako prawidłowy to pobranie/aktualzacja/instalacja
ręczna jakiejkolwiek app'ki zajmuje wieki (dziesiątki minut/godziny) bądź się wiesza. W tym czasie zajętość pamięci i procesora wskazywana przez QTS jest praktycznie zerowa.
Dla przykładu dzisiaj podjąłem próbę instalacji OpenHab'a 2.3 z pliku QPKG. Plik waży 222MB. Samo jego wgranie przy ręcznej instalacji zajęło jakąś godzinę, następnie zaczął się etap instalacji, który po kolejnej godzinie jest na 45%... Ten sam pakiet instalowany przez App Center (QnapClub.eu) po 30 minutach pobrał się w 64%
Wczoraj i dziś próbowałem zaktualizować PLEX, ale po kilku godzinach walki poddałem się i odinstalowałem go - spróbuję czystej instalacji.
Na samym NAS nie ma dużo aplikacji (20):
Jakie zrzuty ekranu lub logi mogą być pomocne w określeniu gdzie leży problem? Jakie działania podjąć w celu rozwiązania problemu?
Wszelka pomoc mile widziana
P.S. Dzisiaj ręcznie wgrałem jeszcze raz firmware 4.3.5 - bez zmian
Model serwera: QNAP TS-253A
LAN: 1000 Mb/s
WAN: Orange Internet DSL 40-80 Mbps
HDD: 2x WD RED 3TB (RAID 1)
Witajcie!
Od dłuższego czasu mam problem z wydajnością mojego TS-253A. O ile dostęp przez SAMBA/NFS w codziennym użytkowaniu odbieram jako prawidłowy to pobranie/aktualzacja/instalacja
ręczna jakiejkolwiek app'ki zajmuje wieki (dziesiątki minut/godziny) bądź się wiesza. W tym czasie zajętość pamięci i procesora wskazywana przez QTS jest praktycznie zerowa.
Dla przykładu dzisiaj podjąłem próbę instalacji OpenHab'a 2.3 z pliku QPKG. Plik waży 222MB. Samo jego wgranie przy ręcznej instalacji zajęło jakąś godzinę, następnie zaczął się etap instalacji, który po kolejnej godzinie jest na 45%... Ten sam pakiet instalowany przez App Center (QnapClub.eu) po 30 minutach pobrał się w 64%
Wczoraj i dziś próbowałem zaktualizować PLEX, ale po kilku godzinach walki poddałem się i odinstalowałem go - spróbuję czystej instalacji.
Na samym NAS nie ma dużo aplikacji (20):

Jakie zrzuty ekranu lub logi mogą być pomocne w określeniu gdzie leży problem? Jakie działania podjąć w celu rozwiązania problemu?
Wszelka pomoc mile widziana
P.S. Dzisiaj ręcznie wgrałem jeszcze raz firmware 4.3.5 - bez zmian