Pomoc Wykryto błędy na dysku.

marcmo

Entry Technician
Q Associate
4 Październik 2010
47
6
8
QNAP
TS-x53D
Ethernet
1 GbE
Dzień dobry.
Szukałem podobnego tematu lecz się nie doszukałem.
Na wstępie zaznaczę, że jestem laikiem w sprawach sieciowych i serwerowych.
To że udało mi się ustawić mojego qnapa zawdzięczam chyba tylko intuicyjnemu menu ;)
Problem w tym, że od ponad 3 miesięcy wyświetla mi się komunikat: " Nieprawidłowy. Wykryto błędy na dysku. Zaleca się wymianę dysku."
Mam 2X Seagate ST2000DM001 2TB ustawione w JBOD czyli niespełna 4TB.
Serwer działa prawidłowo, dyski również [oprócz wspomnianego komunikatu]
Dla bezpieczeństwa już zrobiłem BKP - choć to serwer jest tym BKPem ;)
Moje pytania brzmią: czy mam się bardzo niepokoić, co zrobić by błąd ten usunąć, czy dysk jest uszkodzony, czy mogę go oddać na gwarancji?
Mam rozszerzoną gwarancję na te dyski do 5 lat.
Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeśli jednak dubluję temat.
Pozdrawiam
 
  • Lubię to
Reakcje: kaktus
czy mam się bardzo niepokoić
Masz wątpliwości i napisałeś posta, czyli pewnie coś się niedobrego wg Ciebie dzieje.

co zrobić by błąd ten usunąć
pewnie trzeba sprawdzić dysk za pomocą systemu, przydałoby się zapis z LOGu urządzenia.

czy dysk jest uszkodzony
Obstawiam że tak.

czy mogę go oddać na gwarancji?
Puść SMART test i przeklej wyniki - dosłownie :)
 
Kwestie tej serii dysków poruszaliśmy kilkukrotnie na forum:

W ostatnich dostawach na rynku jest coś nie tak z ST. Kilka dni temu odwiedziłem znajomego na serwisie komputerowym, który na wejściu do mnie: "Silas nie uwierzysz"...

(Przyznam, że nawet teraz nie wiem co o tym myśleć - ale przekonałem się o tym widząc to na własne oczy.)