Pomoc Zasilacz buforowy i komunikacja z QNAP zamiast UPS

radzio6

Passing Basics
Beginner
26 Kwiecień 2012
11
1
8
QNAP
TS-x51
Ethernet
1 GbE
Witam,
Czy ktoś korzysta z zasilacza buforowego zamiast UPS do podtrzymania NASa w przypadku braku zasilania i posiada jakieś rozwiązanie komunikujące się i wyłączające QNAPa?
Generalnie samo podłaczenie zasilacz buforowego nie jest problemem ale nie wiem jak zrealizować komunikację pomiędzy zasilaczem buforowym i Qnapem, tak aby podobnie jak w przypadku korzystania z UPSa, NAS był wyłaczany np. po 5 minutach braku zasilania.

Domyślam się, że będzie trzeba użyć jakiś mikrokontroler (esp8266, arduino czy raspberry pi itp.) który będzie mierzył napięcie i komunikował się np przez USB z Qnap dając poweroff.
Ewentualnie w drugą stronę - przez Cron w Qnap sprawdzać na mikrokontrolerze napiecie i w przypadku zmiany wyłączać Qnapa.

Może ktoś ma sprawdzone rozwiązanie i mógłby się podzielić?
Osobiście jestem laikiem w tym temacie.
 
QNAP korzysta z NUT Network UPS Tools - Welcome
jeśli tylko Twoje urządzenie będzie gadało zgodnie z w/w programem, to powinno być dobrze.
No właśnie zasilacz buforowy ma podpiętą baterię i daje tylko napięcie na wyjściu i nic więcej, nie ma żadnego wyjścia komunikacyjnego dlatego trzeba wstawić jakiś mikrokontroler ( pewnie coś w stylu arduino, raspberry pi, esp itp), który będzie sparwdzał napięcie i informował Qnapa albo go od razu usypiał itp.... Niestety nie mam wiedzy w temacie mikrokontrolerów i dlatego zapytałem czy ktoś już takiego tematu nie przerabiał i mógłby podzielić się rozwiązaniem.

Czytałem gdzieś, że ktoś w ten sposób komunikuje się ze swoim NASem i poprzez komunikację USB pomiędzy mikrokontrolerem a NASem przy użyciu json usypia/wyłącza swojego NASa.