Pomoc Dyski a wolumeny

SebaRoz

Nowy użytkownik
Noobie
8 Grudzień 2015
9
3
3
49
QNAP
TS-x53
Ethernet
1 GbE
Jestem bardzo początkujący i proszę o pomoc w zrozumieniu i konfiguracji.
Kupiłem Qunp-a jakiś czas temu, trochę skonfigurowałem i zostawiłem bo nie umiałem się w tym do końca połapać a teraz chcę wrócić do tematu.

Jednym z celów było postawienie maszyny wirtualnej do podstawowych zadań. Myśląc, że to mi pomoże w prędkości działania jako pierwszy dysk włożyłem SSD 500 GB. Mam utworzony jakiś wolumen ale nawet nie wiem, które dyski zostały do niego wzięte. Co gorsza nigdzie nie umiem znaleźć takiej informacji.
Wszystko w tym oprogramowaniu wydaje mi się tak mało intuicyjne i logiczne, że bardzo dużo mnie kosztuje aby zrobić cokolwiek, dlatego proszę o pomoc i wytłumaczenie.

1. Jak sprawdzić z jakich dysków składa się ten wolumen?
2. Nie mam pojęcia, czy faktycznie wykorzystuję przestrzeń tego SSD - tam chciał bym mieć możliwość składowania dysków do maszyn wirtualnych - wie ktoś czy i jak to zrobić?

Dla pełnej informacji - przy pierwszej instalacji, jako pierwszy dysk miałem SSD 120 GB i wszystko chodziło poprawnie. Pomyślałem, że na dyski dla maszyn wirtualnych przyda się więcej, dlatego włożyłem 500 GB (czyli na tym dysku jest sporo pustego miejsca).
Poza tym SSD są włożone 3 dyski talerzowe. Utworzony wolumen zawiera cenne dla mnie dane, których nie chcę stracić.

Dzięki za pomoc. Pewnie wielu moje pytania wydadzą się śmieszne ale tak, jak powiedziałem - ciężko mi przełamać opór, jak (z mojego punktu widzenia) wszystko wydaje się tak niepoukładane i nie logiczne. Znalezienie informacji a co dopiero zrobienie czegoś poprawnie graniczy z cudem.
Może kiedyś będę się z tego śmiał ale teraz ......

Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.6 Build 20190704
Model serwera: QNAP TS-430 pro
 
primo : wolumen jest na dysku - nie ma opcji że na odwrót.