Wiedza Qnap TS-473A-8G

marti.foto

Passing Basics
Beginner
24 Styczeń 2023
13
2
3
49
QNAP
TS-x73A
Ethernet
2.5 GbE
Witam.
Sytuacja wygląda tak. Mam od niecałych 2 lat serwer Qnap TS-253D. Jako że jestem fotografem, miejsce na 2 dyskach się kończy. Najpierw chciałem dokupić obudowę TR-002 ale ostatecznie zdecydowałem się na większą inwestycję z uwagi na plany związane z HA i monitoringiem.
Potrzebuję teraz serwera z RAMem min 32GB, z miejscem na 4 HDD (może nawet 6x HDD - więc wtedy TS-673A) oraz 2x WD Red SN700 SE SSD 500GB M.2 PCIe NVMe Gen3
2 dyski M.2 (połączę w RAID-1 na system oraz wirtualkę pod Home Assistant), na dane i backupy mam już WD Red 6 oraz 8 TB. Dokupię jeszcze 2x WD Ultrastar 12TB na zapis monitoringu i zdjęć.
Nie podoba mi się w TS-473A, że 2 gniazda M.2 są na PCIe Gen3 x1 czyli max wydajność 1GB/s, natomiast dodatkowe 2 gniazda rozszerzeń na PCIe Gen 3 x4. Czy przejmować się tym "wąskim" ;) gardłem w postaci 1GB/s?
Mam internet po świetle 1GB/s. Zależy mi na płynnym podglądzie obrazu z kamer UHD on-line a także odczycie archiwalnych zapisów z tych kamer.
Może ktoś się podzielić własnym doświadczeniem z podobną konfiguracją sprzętu albo z inną konfiguracją ale do podobnych celów.

Pozdrawiam :)
 
Mam licencję na 8, więc pewnie tyle zainstaluję.
 
Zdaję sobie sprawę, że najlepszym (najdroższym) rozwiązaniem byłby zakup TVS-h674-i5-32G. Serwer na wiele wiele lat bez 'wąskich gardeł", a dodatkowo ma jeszcze wyjście HDMI na którym także bardzo mi zależy.
Zacząłem się również zastanawiać nad QNAP TS-h973AX-32G + QNAP QDA-U2MP aby móc zastosować zwykłe dyski m.2, ale ten model nie posiada żadnych wolnych portów PCI, a tym samym nie ma możliwości dołożenia nawet karty graficznej :(
Czy ostatecznie najlepszym wyborem pozostanie TS-673A, podłączenie QNAP QM2-2P-344A dla 2 dysków m.2 oraz na drugim PCI karty graficznej z wyjściem HDMI?
 
  • Lubię to
Reakcje: Kong
  • ·
  • QuTS hero x86_64
  • ·
  • 100 GbE
  • ·
  • 88 rdzeni i jeden rdzeń kręgowy