Pomoc [TS-231P2] Pomocy z crontab!!!

alexm.poland

Nowy użytkownik
Noobie
22 Luty 2023
6
0
1
50
QNAP
TS-x31P2
Ethernet
1 GbE
Dzień dobry!
Bardzo proszę o pomoc, bo jeszcze chwila i wyrwę sobie wszystkie włosy z głowy.
Jestem amatorem, który wykorzystuje NASa do niewielkich zadań opartych na PHP.
Zachciało mi się uruchamiać jeden ze skryptów o wyznaczonej godzinie, ale po wielu godzinach walki poddałem się i proszę o pomoc.
Czy ktoś zechciałby mi łopatologicznie, krok po kroku przedstawić sposób na to, żeby to wszystko zaczęło działać?

Plik ze skryptem (php) znajduje sie w katalogu wirtualnego hosta założonego na webserwerze. Uruchamiany ręcznie działa (wpisując w przeglądarce 192.168.1.100:91/mojskrypt.php).

Połączyłem się ssh, wyedytowałem odpowiednio pliki crontab (i tu pytanie - czy istnieją DWA pliki crontab na urządzeniu? bo w jednym miejscu wyczytałem, że trzeba go edytować wpisując 'crontab -e' a w innym, że 'vi /etc/config/crontab').

Dodałem na końcu linię '30 12 * * * /share/serwertestowy/mojskrypt.php'.

Na pliku mojskrypt.php zmieniłem uprawnienia wpisując 'chmod 755 mojskrypt.php'.

Potem zrestartowałem plik wpisując 'crontab /etc/config/crontab && /etc/init.d/crond.sh restart'.

I nie działa.

Pomocy!
 
Dobra zaciąłem się nie chciał mi zadziałać job uruchamiany co minutę jak zmieniłem na konkretną godzinę i minutę działa.
No więc tak gdzie masz php zainstalowany? U mnie jest w:
Kod:
# /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/Apache73/bin/php -v
PHP 7.3.33 (cli) (built: Jan 18 2022 08:26:23) ( ZTS )
Copyright (c) 1997-2018 The PHP Group
Zend Engine v3.3.33, Copyright (c) 1998-2018 Zend Technologies
W katalogu /share/serwertestowy mam skrypt mojskrypt.php do wyświetlania czasu:
Kod:
<?php
// Return current date from the remote server
$date = date('d-m-y h:i:s');
echo $date;
?>
dodaje mu uprawnienia wykonywania:
Kod:
chmod +x mojskrypt.php
Według mnie najlepiej dołożyć nowy skrypt sh do uruchomienia pliku php. W tym samym katalogu dokładam plik np. run_mojskrypt.sh